وعده وزارت ارتباطات برای اینترنت با کیفیت در نوروز - تکفارس 
وعده وزارت ارتباطات برای اینترنت با کیفیت در نوروز - تکفارس 
وعده وزارت ارتباطات برای اینترنت با کیفیت در نوروز - تکفارس 

وعده وزارت ارتباطات برای اینترنت با کیفیت در نوروز

محمدرضا داوری
۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - 22:15
وعده وزارت ارتباطات برای اینترنت با کیفیت در نوروز - تکفارس 

حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام می‌کند که با توجه افزایش میزان مصرف اینترنت در یک ماه گذشته به واسطه شیوع ویروس کرونا، آنها با همکاری مخابرات، زیرساخت و اپراتورها تمام ظرفیت‌ها برای ارائه خدمات با کیفیت ارتباطی در ایام نوروز را به کار گرفته‌اند. به گفته وی همه شرایط را در نظر گرفته شده که سرویس با کیفیت ارتباطی را به شهروندان ارائه دهیم.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌گوید که با توجه به شیوع کرونا در کشور که باعث دورکاری و خانه‌نشینی برخی شده، میزان مصرف در بخش اینترنت ثابت ۱۰۰ درصد افزایش یافته و این میزان مصرف در بخش دیتای موبایل هم تا ۴۰ درصد بالا رفته است. فلاح اظهار می‌کند که با توجه به شروع سال جدید از روز آینده و اینکه امسال برعکس سال‌های گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا قرار است بسیاری از مراسم دید و بازدید را به کمک ابزارهای آنلاین انجام دهند، میزان مصرف چند برابر نیز خواهد شد. او تاکید می‌کند که بر همین اساس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با کمک تمام زیرمجموعه‌های وزارت ارتباطات در تلاش است تا مردم بتوانند با کمترین مشکل  از سرویس اینترنت و همچنین دیگر سرویس‌های ارتباطی را استفاده کنند.

 ربیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به اینکه تاکنون نزدیک به ۱۴۰۰ گیگابیت بر ثانیه به ظرفیت پهنای باند داخلی و خارجی کشور اضافه شده است، اعلام کرد:

اپراتورهای تلفن همراه و اینترنت ثابت از شرکت‌های بخش خصوصی گرفته تا مخابرات به عنوان بزرگترین بازیگر این بازار تمام ظرفیت‌های خود را برای ارائه سرویس با کیفیت به کاربران به کار گرفته‌اند. حتی با توجه به تحریم‌ها که تهیه تجهیزات شبکه برای اپراتورها را با مشکل مواجه کرده اما برخی شرکت‌ها تا جایی که در توان داشته‌اند تجهیزات لازم به شبکه خود برای ارائه سرویس با کیفیت به مردم را نصب کرده‌اند.

حسین فلاح جوشقانی در خصوص این افزایش ظرفیت هم در شبکه زیرساخت کشور و هم در شبکه انتقال مخابرات نیز اتفاق افتاده است، گفت:

در واقع در حال حاضر نزدیک به ۷ هزار مرکز مخابراتی داریم که شرکت‌های اینترنت ثابت به کمک تجهیزات در این مراکز مخابراتی اقدام به ارائه سرویس ADSL می‌کنند. بنابراین در حال حاضر در بیشتر این مراکز مخابراتی افزایش ظرفیت در بخش انتقال رخ داده است. و هم اکنون زیر ۱۰۰ مرکز مخابراتی با مشکل کمبود تجهیزات روبه‌رو هستند که آن هم در حال رفع شدن است.

معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پاسخ به این سوال که با وجود تمام این افزایش ظرفیت‌ها چرا همچنان سرویس اینترنت با سرعت پایین و قطع و وصل در اختیار کاربران قرار می‌گیرد اظهار داشت:

در یک ماه گذشته افزایش چندبرابری در مصرف اینترنت را شاهد بوده‌ایم که این اتفاق نه تنها در ایران که در جهان هم رخ داده و شرکت‌ها را با مشکلاتی مواجه کرده است. با این حال سعی کرده‌ایم تمام ظرفیت‌هایی که وجود داشته را برای ارتقاء شبکه در جهت ارائه سرویس با کیفیت به کار بگیریم.

حسین فلاح جوشقانی اعلام کرد که اضافه کردن تجهیزات به شبکه اپراتورها و شرکت زیرساخت و مخابرات در حالی رخ می‌دهد که این گروه در تامین تجهیزات خود به دلیل تحریم‌ها با مشکلات بسیاری همراه هستند.

معاون وزیر ارتباطات گفت:

تامین این تجهیزات از سمت تولید‌کنندگان داخلی نیز با موانعی همراه است، و افزایش ظرفیت‌ها با توجه به امکانات موجود رخ داده تا در ایام نوروز کاربران بدون مشکل امکان برقرار ارتباطات با کیفیت با عزیزانشان را داشته باشند.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از کاربران می‌خواهد تا در این ایام برای کاهش مشکلات به صورت توزیع‌تر شده اقدام به استفاده از سرویس اینترنت کنند. همچنین او پیشنهاد می‌دهد که کاربران در صورت برخورد با مشکل کاهش کیفیت شکایت خود را در سامانه ۱۹۵ و یا سامانه نت‌سنج پلاس ثبت کنند تا در سریع‌ترین زمان شکایت آنها بررسی و به اپراتورها برای حل مشکل ارجاع داده شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید