همکاری گوگل و دولت امریکا برای ساخت ابزاری جهت تشخیص ویروس کرونا - تکفارس 
همکاری گوگل و دولت امریکا برای ساخت ابزاری جهت تشخیص ویروس کرونا - تکفارس 
همکاری گوگل و دولت امریکا برای ساخت ابزاری جهت تشخیص ویروس کرونا - تکفارس 

همکاری گوگل و دولت امریکا برای ساخت ابزاری جهت تشخیص ویروس کرونا

محمد دهقان
۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - 08:00
همکاری گوگل و دولت امریکا برای ساخت ابزاری جهت تشخیص ویروس کرونا - تکفارس 

شرکت وریلی (Verily) که زیر مجموعه‌ی شرکت آلفابت (شرکت مادر گوگل) است، در حال ساختن ابزاری برای کمک به مردم در تشخیص ویروس کروناست.

اعلامیه‌های رئیس جمهور ترامپ و شرکت مادر گوگل باعث سردرگمی مردم در مورد تلاش‌های دولت می‌شود.

گوگل روز جمعه اعلام کرد که شرکت خواهر آن یعنی وریلی، با دولت فدرال برای ساختن ابزاری در جهت کمک به مردم برای تشخیص ابتلا به ویروس کرونا، همکاری می‌کند.

در واقع، شاخه‌ی علوم زندگی شرکت آلفابت که شرکت مادر گوگل است، گفت که این ابزار ابتدا در منطقه‌ای که گوگل مستقر است، یعنی ناحیه‌ی خلیج سان‌ فرانسیسکو معرفی می‌شود.

گوگل توئیت کرد:

 ما در حال توسعه‌ی ابزاری جهت کمک به افراد برای آزمایش کووید ۱۹ (Covid-19)  هستیم. وریلی در مراحل اولیه‌ی توسعه‌ی آن است و قصد داریم آزمایش را در منطقه‌ی خلیج سان‌ فرانسیسکو عرضه کنیم و امیدواریم که بتوانیم در طول زمان مناطق گسترده‌تری را تحت پوشش قرار دهیم. ما از حمایت مقامات دولتی و شرکای صنعتی خود قدردانی می‌کنیم و از مهندسین گوگل که به صورت داوطلبانه بخشی از این تلاش هستند، تشکر می‌کنیم.

این اعلامیه ساعتی پس از آن صورت گرفت که رئیس جمهور دونالد ترامپ گفت که گوگل با کاخ سفید و شرکای بخش خصوصی در یک وب‌سایت همکاری می‌کند تا اطلاعاتی را در مورد آزمایش ویروس کرونا در اختیار مردم قرار دهد. ترامپ در طی سخنرانی خود در کاخ سفید پس از آن که وضعیت اضطراری ملی را بر اثر همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ اعلام کرد، از این پروژه پرده برداشت.

اعلامیه‌های گوگل و ترامپ باعث سردرگمی زیادی در مورد جزئیات خاص این برنامه و ارتباط آن‌ها با یکدیگر شده‌اند. گوگل به درخواست‌هایی که خواستار توضیحی روشن در این باره بودند، پاسخ نداد.

دبورا بریکس (Deborah Birx) از اعضای کار گروه کاخ سفید برای مقابله با ویروس کرونا اعلام کرد:

وب سایت شرح داده شده توسط کاخ سفید به افراد اجازه می‌دهد پرسش‌نامه‌ای را پر کنند و نشانه‌هایی را که مشاهده می‌نمایند، توصیف نموده و اطلاعات خواسته شده را اعلام کنند، سپس نتیجه‌ی آزمایش انجام شده را، دریافت خواهند کرد.

ترامپ در سخنرانی خود گفت که پیش بینی می‌شود تا نیم میلیون تست اضافی در اوایل هفته‌ی آینده به دست بیاید و امکانات تست به صورت درایو -ترو نیز افتتاح خواهد شد.

(درایو-ترو (drive-through) یه خدماتی گفته می‌شود که شخص بدون این که از خودرو خود پیاده شود، برایش انجام می‌شود.)

ترامپ گفت:

گوگل ۱۷۰۰ مهندس دارد که هم اکنون در این زمینه کار می‌کنند، آنها پیشرفت فوق العاده‌ای داشته‌اند.

طبق گزارشی که روز جمعه وریلی به ورج (The Verge) ارائه داد، گوگل پروژه‌ای را توصیف کرده که در ظاهر امر از نظر مقیاس کوچک به نظر می رسد. این پروژه افراد را به وب سایت وریلی بیس لاین هدایت می‌کند که تحقیقات بالینی ارایه می‌دهد. در ابتدا قرار بود که این وب‌سایت فقط در اختیار کارمندان مراقبت‌های بهداشتی باشد، اما از زمان اعلام ترامپ، برای عموم مردم باز خواهد بود.

این تلاش در حالی صورت می‌گیرد که همه‌گیری ویروس کرونا به شدت بر زندگی روزمره‌ی مردم جهان تأثیر گذاشته است. در گوگل و آلفابت، از کلیه‌ی کارمندان آمریکای شمالی خواسته شده است که دورکاری انجام دهند. همچنین این شرکت کنفرانس سالانه‌ی توسعه دهنده (Google I / O) خود را لغو کرد. این گردهمایی که قرار بود در اردیبهشت ماه (ماه مه) برگزار شود، بزرگ‌ترین رویداد سال گوگل است.

طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری در روز پنج‌شنبه، تاکنون بیش از ۱۶۰۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا و ۴۱ نفر فوتی در ایالات متحده گزارش شده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید