راه‌کارهای مقابله با شیوع ویروس کرونا به کسب‌وکارهای اینترنتی اعلام شد - تکفارس 
راه‌کارهای مقابله با شیوع ویروس کرونا به کسب‌وکارهای اینترنتی اعلام شد - تکفارس 
راه‌کارهای مقابله با شیوع ویروس کرونا به کسب‌وکارهای اینترنتی اعلام شد - تکفارس 

راه‌کارهای مقابله با شیوع ویروس کرونا به کسب‌وکارهای اینترنتی اعلام شد

محمدرضا داوری
۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - 18:01
راه‌کارهای مقابله با شیوع ویروس کرونا به کسب‌وکارهای اینترنتی اعلام شد - تکفارس 

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اعلام ۲ اطلاعیه جداگانه روش‌های پیشگیری از شیوع کرونا را به کسب‌وکارهای الکترونیکی و پلتفرم‌های فعال در این حوزه و همچنین کاربرانشان خاطر نشان کرد.

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در هر کدام از این اطلاعیه‌ها به کسب‌وکارهای اینترنتی پیشنهاد کرده تا روی قیمت‌گذاری کالاهایی که در این دوره زمانی مردم بیش از گذشته مصرف می‌کنند دقت کنند و مانع عرضه این کالاها با قیمت‌های غیرباور شوند. همچنین از آنها خواسته تا میزان ثبت در خواست کالا را کنترل کنند و به منظور دسترسی بهتر تمامی شهروندان به کالاهای مورد نیاز در این برهه زمانی سقف معینی برای تعداد کالاهای سفارش داده شده تعریف کنند و از ثبت سفارش برای تعداد بالایی از این اقلام جلوگیری شود.

این مرکز بر ضدعفونی و گندزدایی مرتب انبارها و مراکز نگهداری کالاهای فروشگاه‌های اینترنتی تاکید نموده است. همچنین از کسب‌وکارهایی که به صورت پلتفرمی فعالیت می‌کنند خواسته تا روی موارد بهداشتی حساسیت بیشتری داشته باشند و در زمان بسته‌بندی و ارسال کالا به منازل شهروندان تمامی نکات بهداشتی را رعایت کنند. از سوی دیگر این مرکز از کسب‌وکارهای اینترنتی خواسته تا نسبت به عرضه کالاهای بهداشتی تقلبی جدیت نشان دهند. در این اطلاعیه تاکید شده کسب‌‌وکارهایی که در قالب پلتفرم، اقدام به عرضه کالا می‌کنند باید نظارت‌های ویژه و مستمر در زمینه عدم ارائه کالاهای تقلبی و غیربهداشتی مقابله با ویروس انجام دهند و در صورت مشاهده تخلف، ضمن توقف عرضه کالای تقلبی، با تامین‌کننده کالا برخورد جدی کنند. همچنین مرکز توسعه تجارت الکترونیکی پیشنهاد کرده که هزینه کمتری برای تبلیغ یک کالای بهداشتی اخذ شود.

شایان به ذکر است در این اطلاعیه‌ها آمده است که در هنگام ارسال بسته درخواستی به مشتریان، آن بسته ضدعفونی شود و به‌گونه‌ای بسته‌بندی شود که تا رسیدن به محل کالا در معرض ویروس قرار نگیرند. همچنین زمان تحویل کالا به خریدار رعایت نکات بهداشتی به خریدار را اطلاع دهند.

همچنین در این اطلاعیه‌ها تاکید شده که مصرف‌کنندگان باید بسته‌‌های سفارش را پیش از ورود به محل سکونت خود با رعایت نکات بهداشتی، ضدعفونی نمایند و یا در صورت عدم امکان، بسته‌های سفارشی را در محل مناسبی قرار دهند تا پس از جابجایی اقلام داخل آن، محل قرارگیری را ضدعفونی کنند. همچنین مصرف‌کننده باید تا زمان ضدعفونی کامل بسته‌ها از سایر اعضای خانواده بخواهد که به محیط ضدعفونی نزدیک نشوند و در صورتی‌که دسترسی به مواد ضدعفونی کننده ندارند باید بسته ارسالی به مدت ۴۸ ساعت در محلی دور از دسترس و تردد قرار داده شود و پس از طی این دوره زمانی اقدام به مصرف کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید