جدیدترین پتنت اپل نشان می‌دهد که یک آیفون تاشو در راه است - تکفارس 
جدیدترین پتنت اپل نشان می‌دهد که یک آیفون تاشو در راه است - تکفارس 
جدیدترین پتنت اپل نشان می‌دهد که یک آیفون تاشو در راه است - تکفارس 

جدیدترین پتنت اپل نشان می‌دهد که یک آیفون تاشو در راه است

افشین نوری
۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - 09:59
جدیدترین پتنت اپل نشان می‌دهد که یک آیفون تاشو در راه است - تکفارس 

ما تاکنون شاهد عرضه هندست‌های تاشو مختلفی توسط شرکت‌هایی مانند سامسونگ، موتورولا و هواوی بوده‌ایم و سایر شرکت‌ها نیز در حال پیوستن به آن‌ها هستند. سوالی که خیلی‌ها می‌پرسند این است که أیا اپل هم تصمیم به توسعه یک آیفون تاشو خواهد گرفت یا نه. البته می‌توان در این‌باره حدس‌هایی زد، اما بهترین را برای دانستن آن این است که نگاهی به پتنت‌های این شرکت بیندازیم. اپل هر سال پتنت‌های زیادی به ثبت می‌رساند و البته همه آن‌ها مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

اپل پتنت دیگری برای یک آیفون تاشو به ثبت رسانده است

اپل به تازگی پتنتی را با عنوان “نمایشگر و کاور تاشو برای یک دستگاه الکترونیکی” در اداره ثبت اختراع و نشان تجاری آمریکا (USPTO) ثبت کرده است. این یکی از پتنت‌هایی است که می‌تواند در توسعه آیفون تاشو مفید باشد. براساس این پتنت، دستگاه موردنظر مجهز به یک لایه نمایشگر منطعف با یک کاور محافظ خواهد بود.

همچنین سه حالت قرارگیری می‌تواند برای آن وجود داشته باشد: کاملا بسته، کاملا باز و وضعیت میانه (بین حالت‌های کاملا باز و بسته). اپل برای حالتی که دستگاه بسته است، از سنسورها برای خاموش کردن، غیرفعال کردن و گذاشتن صفحه در حالت استندبای استفاده کرده است.

جدیدترین پتنت اپل نشان می‌دهد که یک آیفون تاشو در راه است - تکفارس 

ناحیه تاشو لایه کاور می‌تواند با به‌کارگیری مواد شیمیایی خاصی مقاوم‌تر گردد و جنس آن، از شیشه یا مواد سرامیکی خواهد بود. طبق آن‌چیزی که در پتنت بیان شده، لایه کاور به خاطر “آسان کردن تاشدن موضعی بدون ایجاد تنش داخلی زیاد” استفاده می‌شود. این لایه در اصل از نمایشگر محافظت خواهد کرد. خود نمایشگر می‌تواند از نوع  LCD ،OLED ،AMOLED یا پنل E Ink باشد. با استفاده از شتاب‌سنج‌ها، ژیروسکوپ‌ها و سایر حسگرها، زاویه قرارگیری نمایشگر می‌تواند نوع رابط کاربری روی نمایشگر را تعیین کند. شایع شده است دستگاه سرفیس Duo مایکروسافت چنین قابلیتی خواهد داشت و بسته به زاویه قرارگیری دو نمایشگر نسبت به هم، رابط کاربری هندست تغییر خواهد کرد.

برای مثال، وقتی دو نمایشگر سرفیس Duo، در حالت V معکوس (خیمه) نسبت به هم قرار می‌گیرند، دستگاه آن را درک کرده و رابط کاربری‌ای با ساعت آلارم را نمایش خواهد داد. در حالت لپ‌تاپ، دستگاه به حالت افقی قرار می‌گیرد و دو نمایشگر زاویه ۹۰ درجه با هم می‌سازند. در این وضعیت، به‌طور خودکار رابط کاربری‌ای نشان داده خواهد شد که دارای کیبورد مجازی QWERTY بر روی صفحه زیرین (به تقلید از لپ‌تاپ‌ها) خواهد بود.

جدیدترین پتنت اپل نشان می‌دهد که یک آیفون تاشو در راه است - تکفارس 

این پتنت با شماره ۱۰۵۷۹۱۰۵ در USPTO ثبت شده و با یکی دیگر از پتنت‌های اپل درباره آیفون تاشو که با شماره ۱۰۳۰۳۲۱۸ به ثبت رسیده در ارتباط است. در حالیکه این پتنت‌ها نشان می‌دهند که اپل به فکر ساخت یک آیفون تاشو است، اما این شرکت ترجیح می‌دهد که ابتدا بقیه شرکت‌ها آن را امتحان کنند تا ببیند آیا تقاضای کافی برای گوشی‌های تاشوی گران‌قیمت وجود دارد یا نه. تاکنون که این گونه بوده است و اپل پتنت‌های زیادی را در این رابطه به ثبت رسانده است. یکی دیگر از آن‌ها درباره این است که اپل چگونه می‌خواهد یک نمایشگر تاشو را در روز سرد گرم کند تا از آسیب دیدن آن جلوگیری نماید.

در طول سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ شایعاتی وجود داشتند مبنی بر اینکه اپل در اواخر سال ۲۰۲۰ یک آیفون تاشو معرفی خواهد کرد. اما مینگ‌چی کو (Ming-Chi Kuo) تحلیلگر موسسه TF International گفته است که ما احتمالا تا اواخر سال ۲۰۲۱ چنین دستگاهی را نخواهیم دید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید