لغو مصاحبه‌های استخدامی گوگل بدلیل ترس از کرونا - تکفارس 
لغو مصاحبه‌های استخدامی گوگل بدلیل ترس از کرونا - تکفارس 
لغو مصاحبه‌های استخدامی گوگل بدلیل ترس از کرونا - تکفارس 

لغو مصاحبه‌های استخدامی گوگل بدلیل ترس از کرونا

فرزاد اسرافیلی
۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - 19:15
لغو مصاحبه‌های استخدامی گوگل بدلیل ترس از کرونا - تکفارس 

گوگل به متقاضیان استخدامی خود اعلام کرده است که به دلیل شیوع ویروس کرونا مصاحبه‌های شغلی را از طریق پیام رسان Hangouts و BlueJeans انجام خواهد داد. این اطلاعیه از طریق ایمیل به متقاضیان ارسال شده است.

گوگل در ایمیل اعلام کرد:

در پی شیوع ویروس کرونا (COVID-19) و برای محافظت از سلامتی متقاضیان شغلی و مصاحبه‌کنندگان، همه مصاحبه‌های گوگل تا اطلاع ثانوی از طریق Google Hangouts انجام خواهد شد.

گوگل اولین شرکتی نیست که به خاطر شیوع کرونا تصمیم به لغو مصاحبه‌های حضوری گرفته است. روز دوشنبه فیس‌بوک نیز اعلام کرد مصاحبه‌های شغلی حضوری را لغو خواهد کرد. آمازون نیز مصاحبه‌های شغلی را به مدت نامحدودی به حالت تعلیق درآورد.

گوگل برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اقدامات دیگری نیز انجام داده است. دیروز، این شرکت اعلام کرد بخش حضوری بزرگترین رویداد سالانه خود یعنی I/O را برگزار نخواهد کرد. گوگل همچنین دسترسی به Hangouts Meet را رایگان کرده است. این شرکت رویداد Google Cloud Next را نیز لغو کرده و محدودیت سفر برای کارمندانش در نظر گرفته است.

تا به حال تعداد مبتلایان به بیماری جدید کرونا موسوم به COVID-19 به ۹۴۰۰۰ نفر رسیده است و  بیش از ۳۲۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند. در واکنش به این بیماری، شرکت‌های زیادی تصمیم به لغو رویدادهای فناوری و کنفرانس‌ها گرفته‌اند. همچنین شرکت‌های مختلف در سراسر دنیا در پی راهکارهایی برای محافظت از کارمندان خود هستند، محدود کردن زمان کاری، لغو ماموریت‌ها، گسترش فعالیت‌های دورکاری و لغو کنفرانس‌ها از جمله این اقدامات پیشگیرانه می‌باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید