پیکسل ۵ از شارژ بی‌سیم معکوس پشتیبانی خواهد کرد - تکفارس 
پیکسل ۵ از شارژ بی‌سیم معکوس پشتیبانی خواهد کرد - تکفارس 
پیکسل ۵ از شارژ بی‌سیم معکوس پشتیبانی خواهد کرد - تکفارس 

پیکسل ۵ از شارژ بی‌سیم معکوس پشتیبانی خواهد کرد

افشین نوری
۲ اسفند ۱۳۹۸ - 14:31

پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید ۱۱ به تازگی منتشر شده و این به معنای آن است که ما تا قبل از عرضه نهایی آن در سه ماهه سوم امسال، چیزهای زیادی درباره آن خواهیم دانست. حالا توسعه‌دهندگان XDA با بررسی کدهای اندروید ۱۱ چیز جالبی را پیدا کرده‌اند.

براساس یافته‌های این فروم، به نظر می‌رسد که گوشی پیکسل ۵ از شارژ بی‌سیم معکوس پشتیبانی خواهد کرد. این ویژگی قرار است در منوی تنظیمات با عنوان Battery share ظاهر شود و به پیکسل ۵ شما اجازه خواهد داد تا به صورت بی‌سیم، دستگاه‌هایی مانند ایربادهای بی‌سیم، ساعت‌های هوشمند و حتی سایر گوشی ها را شارژ کند.

این قابلیت اصلا چیز جدیدی در صنعت موبایل نیست، اما هیچ گوشی پیکسلی تا به حال آن را نداشته است. کد مخفی جدیدی در اپلیکیشن تنظیمات گوشی‌های پیکسل وجود دارد که اجرای آن به طور دستی، باعث ظاهر شدن چیزی خواهد شد که شما در اسکرین‌شات زیر می‌بینید.

پیکسل ۵ از شارژ بی‌سیم معکوس پشتیبانی خواهد کرد - تکفارس 

این اسکرین‌شات توضیح کوتاهی است درباره آنچه که Battery share انجام خواهد داد و شامل یک عکس پلیس‌هولدر است که مستقیما از صفحه Adaptive Battery در تنظیمات گوشی گرفته شده است. این تصویر نشان می‌دهد که پیشرفت زیادی در توسعه این قابلیت صورت گرفته است.

از آنجاییکه نام این کد با عبارت “com.google.android” شروع شده و نه با “com.android”، بنابراین با اطمینان بالایی می‌توان گفت که این یک قابلیت گوگل است و بخشی از پروژه متن باز اندروید نخواهد بود.

در تائید بیشتر این موضوع می‌توان به کد‌ جاوا قابلیت جدید Battery share اشاره کرد که در آنجا پیامی به صورت “نمی‌توان از Battery Share  در هنگام شارژ بی‌سیم استفاده کرد! ” وجود دارد، که البته این موضوع طبیعی است.

همچنین کد دیگری حاوی یک رشته آرایه به نام “config_model_device_name” وجود دارد که در حال حاضر فقط مقدار “redfin” را در خود نگه داشته است. ما براساس شایعات قبلی می‌دانیم که “redfin” اسم رمز یک از دستگاه‌های پیکسل ۲۰۲۰ گوگل با چیپست اسنپدراگون ۷۶۵ است. هنوز معلوم نیست که این گوشی دقیقا کدامیک از پیکسل‌های امسال است، اما می‌توان گفت که اگر چنین دستگاه میان‌رده‌ای قرار باشد از شارژ بی‌سیم معکوس پشتیبانی کند، بنابراین پرچمداران ۲۰۲۰ گوگل هم از آن پشتیبانی خواهند کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید