جانشین گلکسی فولد می‌تواند قبل از تابستان معرفی شود - تکفارس 
جانشین گلکسی فولد می‌تواند قبل از تابستان معرفی شود - تکفارس 
جانشین گلکسی فولد می‌تواند قبل از تابستان معرفی شود - تکفارس 

جانشین گلکسی فولد می‌تواند قبل از تابستان معرفی شود

امیر عسگری
۷ بهمن ۱۳۹۸ - 14:00
جانشین گلکسی فولد می‌تواند قبل از تابستان معرفی شود - تکفارس 

گلکسی زد فلیپ (Galaxy Z Flip) گوشی تاشو بعدی سامسونگ است و اگرچه قرار است ۱ سال پس از گلکسی فولد وارد بازار شود، اما به نظر می‌رسد نباید آن را به عنوان جانشین مستقیم گلکسی فولد در نظر بگیریم.

سامسونگ قصد دارد تا زد فلیپ را به عنوان یک گوشی تاشو ارزان‌ قیمت وارد بازار کند، اما بر اساس اطلاعات جدید به نظر می‌رسد که این گوشی می‌تواند یک جانشین برای گلکسی فولد به حساب آید.

گلکسی فولد ۲ یا گلکسی زد فلیپ از ۳ ماهه دوم سال ۲۰۲۰ وارد بازار خواهد شد.

مکس وینباخ (Max Weinbach) که پیش از این در مورد گلکسی اس۲۰ افشاگری کرده بود و تصاویری از گلکسی اس۲۰ پلاس را نیز منتشر کرده بود در اظهار نظری بیان کرده:

عرضه جانشین گلکسی فولد سامسونگ برای ۳ ماهه دوم سال ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی شده است.

جانشین گلکسی فولد می‌تواند قبل از تابستان معرفی شود - تکفارس 

تاریخ دقیق معرفی محصول هنوز اعلام نشده است، اما طبق اطلاعات منتشر شده به نظر می‌رسد سامسونگ در بازه زمانی بین اوایل ماه آوریل تا اواخر ماه ژوئن از این محصول رونمایی کند. در حال حاضر اطلاعات کمی از این دستگاه منتشر شده است، اما جزئیات اولیه حاکی از آن است که زد فلیپ دارای صفحه نمایش داخلی بزرگ ۸ اینچی با نسبت تصویری متفاوت می‌باشد که بسیار برای برنامه‌ها و مشاهده رسانه‌ها مناسب است.

به طور نمونه نسل اول گلکسی فولد دارای صفحه نمایشگر داخلی ۷٫۳ اینچی و صفحه نمایش خارجی ۴٫۶ اینچی بود. در مورد ابعاد صفحه نمایش خارجی مدل جدید هنوز اطلاعاتی منتشر نشده است، اما انتظار می‌رود تا برای کارایی بیشتر از یک صفحه نمایش بزرگتر استفاده شود. انتظار می‌رود تا سامسونگ برای بهبود لولای دستگاه تلاش بیشتری کند. گفته می‌شود گلکسی فولد ۲ یا گلکسی زد فلیپ مانند گلکسی فولد از یک لایه شیشه فوق نازک بهره می‌برد که باعث می‌شود تا خراشیده شدن صفحه کاهش پیدا کند. این احتمال نیز وجود دارد که سامسونگ قلم اس را نیز برای این دستگاه ارائه کند.

انتظار می‌رود سامسونگ از پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵، پشتیبانی ۵G و دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی در این گوشی بهره بگیرد.

به نظر می‌رسد سامسونگ در جانشین گلکسی فولد از پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ کوالکام در بازار آمریکا و بازار بین‌المللی استفاده کند. با این شرایط این گوشی سریعتر از مدل قبلی خواهد بود و از شبکه ۵G نیز پشتیبانی خواهد کرد. انتظار می‌رود تا سامسونگ از دوربین گلکسی ۲۰ اولترا در این گوشی استفاده کند، اما باید قیمت دستگاه را نیز کاهش دهد. سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی با فناوری NONA BINNING عکس‌های بسیار با کیفیتی را تولید می‌کند. در کنار این سنسور نیز باید شاهد یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی پریسکوپی با زوم اپتیکال ۵ برابر و زوم دیجیتال ۱۰۰ برابر که اسپیس زوم (Space Zoom) نام دارد باشیم. در کنار این ۲ سنسور نیز انتظار می‌رود تا سامسونگ از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید فوق گسترده و سنسور ToF برای بهبود عکاسی پرتره استفاده کند. دوربین سلفی دستگاه نیز احتمالا ۴۰ مگاپیکسل خواهد بود.

جانشین گلکسی فولد می‌تواند قبل از تابستان معرفی شود - تکفارس 

سامسونگ در یک برنامه طولانی مدت قصد دارد تا سری گلکسی اس و سری نوت را با یکدیگر ادغام کند و در ۳ ماهه اول هر سال یک گوشی پرچمدار را روانه بازار کند. تابستان امسال نیز یک گوشی تاشو می‌تواند جای خالی گلکسی نوت را پر کند.

به نظر نمی‌رسد که سامسونگ امسال قصد انجام چنین کاری را داشته باشد، اما دستگاه‌های آینده نشان می‌دهند که این شرکت به آرامی در حال آماده شدن برای انجام آن است. به طور مثال اگر قلم اس برای سری گلکسی اس۲۰ عرضه شود، آنگاه می‌توان این سری را به نوعی سری گلکسی نوت ۲۰ نیز نامید.

جانشین گلکسی فولد می‌تواند قبل از تابستان معرفی شود - تکفارس 

علاوه بر این اضافه شدن قلم به نسل دوم گلکسی فولد نمایانگر آزمایش بازار توسط سامسونگ است و اگر واکنش‌ها نسبت به آن مثبت باشد می‌تواند زمینه را برای جایگزینی سری نوت و یا عرضه محصولات تحت این برند فراهم کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید