سامسونگ گوشی منعطف مقرون‌به‌صرفه می‌سازد - تکفارس 
سامسونگ گوشی منعطف مقرون‌به‌صرفه می‌سازد - تکفارس 

سامسونگ گوشی منعطف مقرون‌به‌صرفه می‌سازد

مجید مهرعلی
۱ شهریور ۱۳۹۹ - 09:15
سامسونگ گوشی منعطف مقرون‌به‌صرفه می‌سازد - تکفارس 

اگر در بین تمام گوشی‌های منعطفی که در بازار وجود دارد تنها نقطه اشتراک وجود داشته باشد، آن قیمت گرانشان است. این قیمت بالا را شاید بتوان به سال‌ها تحقیق و توسعه و استفاده از قطعات بسیار پرهزینه نسبت داد. برای شرکت سامسونگ حدود ۱۰ سال طول کشید تا ایده گوشی‌های منعطف را به یک محصول تجاری بدل کند و حتی ساخت مایکروسافت سرفیس (Surface) نیز که یک گوشی با صفحه‌نمایش دوتایی است ۵ سال زمان برد.

هزینه ساخت این نوع از گوشی‌های هوشمند آن‌قدر بالا است که شرکتی مثل هواوی مبلغی بین ۶۰ تا ۷۰ میلیون دلار را در قبال میت Xs از دست داد. خبر خوب این است که دست‌یابی سازندگان گوشی‌های هوشمند به میانبرهای فناوری و افزودن حجم تولید، این انتظار را در ما به وجود میاورد که قیمت گوشی‌های منعطف کاهش خواهد یافت. در واقع برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که سامسونگ توانسته است به این مهم دست یابد.

به ادعای سَم‌موبایل (SamMobile)، سامسونگ در حال کار کردن بروی یک گوشی منعطف مقرون‌به‌صرفه است. به نظر می‌رسد این دستگاه با شماره مدل SM-F415 در دست توسعه باشد. البته هنوز اطلاعات زیادی در رابطه با آن در دست نیست جز اینکه این گوشی با دو گزینه ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی در بخش حافظه داخلی عرضه می‌شود و دارای تنوع رنگ آبی، سبز و مشکی خواهد بود.

از آنجایی که این گزارش‌ها از یک منبع قابل اطمینان حاصل نشده است فعلاً نباید روی آن حساب ویژه‌ای باز کرد.

با قیمتی برابر با ۱۳۸۰ دلار، گلکسی Z فلیپ که دومین گوشی منعطف سامسونگ است، ۶۰۰ دلار از گلکسی فولد که با قیمت ۱۹۸۰ دلار عرضه شد ارزان‌تر است. گوشی موتورلا ریزر (Motorola Razr) دیگر گوشی منعطفی است که با قیمت ۱۴۹۹ دلار در مقایسه با دیگران از قیمت مناسب‌تری برخوردار است. در مقام مقایسه باید به این نکته اشاره کرد که ریزر دارای قطعات ساختاری میان‌ رده است.

بنا بر برخی گزارش‌ها، سامسونگ یک نسخه جمع‌وجور شده از گلکسی Z فولد ۲ را در سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد کرد که قیمتی حدود ۹۰۰ دلار خواهد داشت. اگرچه با این قیمت گوشی درراه از فولد ۲ بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد بود، اما هنوز هم برای بسیاری از خریداران خرمای بر نخیل است.

به طور خلاصه، این موضوع کاملاً واضح است که سامسونگ در تلاش است که تا مدل‌های مختلفی از گوشی‌های منعطف مقرون‌به‌صرفه را در محدوده قیمت‌های مختلف در اختیار خریداران قرار دهد. برای تبدیل شدن به جریان اصلی، SM-F415 باید قیمتی پایین‌تر از ۹۰۰ دلار داشته باشد که این خود خطر کردن‌های مختلفی را به دنبال خواهد داشت.

با تمام این تفاسیر، اگر سامسونگ واقعاً برای عرضه یک گوشی منعطف اقتصادی برنامه داشته باشد، باید انتظار یک دستگاه با قطعات ساختاری محقر، یک دوربین میان‌ رده و یک صفحه‌نمایش کوچک را داشت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید