گزارش: تکنولوژی خودران شرکت هوندا سال آینده عرضه خواهد شد - تکفارس 
گزارش: تکنولوژی خودران شرکت هوندا سال آینده عرضه خواهد شد - تکفارس 
گزارش: تکنولوژی خودران شرکت هوندا سال آینده عرضه خواهد شد - تکفارس 

گزارش: تکنولوژی خودران شرکت هوندا سال آینده عرضه خواهد شد

مهرداد میرشاهی
۲۳ آذر ۱۳۹۸ - 21:00
گزارش: تکنولوژی خودران شرکت هوندا سال آینده عرضه خواهد شد - تکفارس 

شرکت هوندا به احتمال زیاد، نخستین گام بزرگ خود در زمینه تکنولوژی ماشین‌های خودران را سال آینده میلادی بر خواهد داشت.

بر اساس گزارشی که روز جمعه توسط Nikkei Asian Review منتشر شده، شرکت هوندا (Honda) برنامه دارد تا سال آینده میلادی سیستم خودرانِ سطح ۳ خود را با سدان Legend در کشور ژاپن عرضه سازد. ظاهراً این تکنولوژی قصد دارد تا به رانندگان اجازه دهد در هنگام رانندگی از کنترل فرمان و پدال‌ها بی‌نیاز باشند و به راحتی به تماشای اطراف خود بنشینند. با این حال، سیستم‌های سطح ۳ در زمره خودگردانی SAE قرار می‌گیرد و به این معناست که هر زمانی که در هنگام رانندگی مشکلی پیش بیاید راننده مجبور است خود، ماشین را کنترل کند. به همین دلیل است که بیشتر تولیدکنندگان ماشین‌های خودران، از سیستم‌های سطح ۴ استفاده می‌کنند.

هنوز شرکت هوندا به صورت مستقیم به این گزارش واکنش نشان نداده اما وب‌سایت Roadshow موفق شده تا با یکی از مسئولان واحد لاکچری هوندا تماس بگیرد. اگرچه این شخص واضحاً در خصوص تکنولوژی خودران هوندا صحبت نکرده اما بیان داشته است که این شرکت برنامه دارد تا در سال ۲۰۲۰ میلادی وارد حوزه ماشین‌های خودران گردد. در این گزارش آمده است که سدان Legend این شرکت با سیستم L3 با احتساب نرخ ارز، حدود ۹۱ هزار دلار قیمت خواهد داشت که مشخصاً این خودرو را در زمره ماشین‌های گران‌قیمت هوندا قرار می‌دهد.

در این گزارش آمده است که ژاپن به جدیت به دنبال ورود به بازار ماشین‌های خودران است و قصد دارد تا سیستم‌های L3 را در سال آینده، تجاری‌سازی کند.

خودروسازان و شرکت‌های فعال در این حوزه، در این چند سال، انتظارات خود از بازار ماشین‌های خودران را کاهش داده‌اند. با این حال، واحد Waymo شرکت آلفابت (شرکت مادر گوگل) قصد گسترش بازار اتوموبیل‌های خودران را دارد. از سوی دیگر، شرکت جنرال موتورز نتوانسته برنامه‌ها و انتظارات قبلی خود از این فناوری را تحقق ببخشد و از برنامه‌های قبلی خود دست کشیده است. با این حال، جنرال موتورز با عرضه سیستم Super Cruise تا حدودی به بی‌نیازی کنترل ماشین توسط راننده‌ها در جاده‌های ایالات متحده آمریکا رنگ واقعیت بخشیده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید