کروم اکنون در هنگام سرقت گذرواژه، به کاربران هشدار می‌دهد - تکفارس 
کروم اکنون در هنگام سرقت گذرواژه، به کاربران هشدار می‌دهد - تکفارس 
کروم اکنون در هنگام سرقت گذرواژه، به کاربران هشدار می‌دهد - تکفارس 

کروم اکنون در هنگام سرقت گذرواژه، به کاربران هشدار می‌دهد

مسلم رفیعی
۲۲ آذر ۱۳۹۸ - 11:30
کروم اکنون در هنگام سرقت گذرواژه، به کاربران هشدار می‌دهد - تکفارس 

گوگل مشغول انتشار نسخه ۷۹ مرورگر کروم بوده و این به‌روزرسانی شامل چندین بهبود مرتبط با حفاظت از گذرواژه می‌شود. بزرگ‌ترین نکته این است که کروم اکنون به شما هشدار می‌دهد که گذرواژه شما دزدیده شده‌ است. گوگل در هنگام استفاده مجدد از کلمات عبور در افزونه‌های جداگانه این مرورگر و یا بخش بررسی گذرواژهای خود، به کاربران دراین‌باره هشدار می‌داد، اما این شرکت در حال حاضر این کار را مستقیماً به کروم منتقل کرده، تا هشدارها را در هنگام ورود به ‌وب‌سایت‌های مختلف، ارائه دهد.

شما می‌توانید این قابلیت جدید را در تنظیمات همگام‌سازی کروم کنترل کنید. گوگل با استفاده از نسخه‌های قوی، ترکیبی و رمزنگاری‌شده گذرواژه‌ها و همچنین بهره‌گیری از لایه‌های رمزنگاری‌شده، کپی رمزهای عبور را با هم مطابقت می‌دهد. این اقدام به گوگل اجازه می‌دهد تا کلمه‌های عبور را با استفاده از تکنیکی به نام private set intersection with blinding به‌صورت امن با یکدیگر تطبیق دهد.

در کنار هشدارهای مربوط به رمز عبور، گوگل با استفاده از یک قابلیت آن واحدی، مشغول بهبود محافظت از فیشینگ است. گوگل پیش‌تر از فهرست سایت‌های فیشینگ در اینترنت استفاده می‌کرد که این لیست هر ۳۰ دقیقه یک‌بار به‌روزرسانی می‌شود، اما این شرکت متوجه شد که کلاه‌بردارها به‌سرعت دامنه خود را تغییر داده و یا اینکه خود را مخفی می‌کنند. این حفاظت آنی جدید، باید هشدارهای فیشینگ را تا ۳۰ درصد افزایش دهد.

گوگل همچنین پشتیبانی پروفایل‌های چندگانه کروم را بهبود می‌بخشد. اگر شما از چندین پروفایل کروم استفاده می‌کنید و یا اینکه کامپیوتر شخصی خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارید، کروم اکنون یک شاخص تصویری بهتر از پروفایلی که در حال حاضر مورداستفاده قرار گرفته، ارائه می‌دهد، بنابراین شما می‌توانید از قرار گرفتن کلمات عبور در پروفایل مناسب، اطمینان حاصل کنید. کروم نسخه ۷۹ در حال انتشار بوده و همه این ویژگی‌ها به‌تدریج در هفته‌های آینده بر روی نسخه‌های دسکتاپی این مرورگر قرار خواهند گرفت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید