موتورولا وان هایپر، دوربین سلفی ظاهرشونده، اندروید ۱۰ و قیمتی ۴۰۰ دلاری دارد - تکفارس 
موتورولا وان هایپر، دوربین سلفی ظاهرشونده، اندروید ۱۰ و قیمتی ۴۰۰ دلاری دارد - تکفارس 
موتورولا وان هایپر، دوربین سلفی ظاهرشونده، اندروید ۱۰ و قیمتی ۴۰۰ دلاری دارد - تکفارس 

موتورولا وان هایپر، دوربین سلفی ظاهرشونده، اندروید ۱۰ و قیمتی ۴۰۰ دلاری دارد

مسلم رفیعی
۱۵ آذر ۱۳۹۸ - 12:30
موتورولا وان هایپر، دوربین سلفی ظاهرشونده، اندروید ۱۰ و قیمتی ۴۰۰ دلاری دارد - تکفارس 

موتورولا در چند سال گذشته با استفاده از خط تولید تلفن‌های سری One خود، مشغول آزمایش بوده‌ است، که این  شرکت با استفاده از این روش، سعی در از بین بردن فواصل میان تلفن‌های هوشمند رده‌بالا و میان‌رده داشته است. آخرین تلاش این شرکت، موتورولا وان هایپر بوده، که در اصل یک نسخه اقتصادی از وان‌پلاس ۷ پرو است.

همانند ۷ پرو، موتورولا سعی کرده تا با استفاده از یک دوربین سلفی ظاهر شونده، نمایشگر گوشی را پکپارچه نگه دارد، هرچند که در پایین این دستگاه هنوز کمی حاشیه وجود دارد. نتیجه نهایی اینکه با یک صفحه‌نمایش ۶٫۵ اینچی که ۹۰ درصد از بدنه را در بر گرفته، طرف هستیم، که اگر چیز دیگری نیز وجود نداشته باشد، با توجه به تصاویر منتشره از جانب موتورولا، این نمایشگر عالی به نظر می‌رسد.

همچنین یک ویژگی برجسته نیز وجود دارد که تعیین‌کننده نام این دستگاه است: ۴۵W USB-C یا همان هاپیر شارژینگ؛ که از سریع‌ترین سرعت شارژهایی است که ما تاکنون بر روی گوشی‌های هوشمند مشاهده کرده‌ایم (وان هایپر اقتصادی در واقع از این لحاظ توانسته که وان‌پلاس ۷ پرو را با شارژ ۳۰ واتی، شکست دهد).

متأسفانه، بقیه مشخصات این گوشی یعنی حافظه ۱۲۸ گیگابایتی، ۴ گیگابایت رم و تراشه اسنپدراگون ۶۷۵، برابر با تلفن‌های اندرویدی میان‌رده هستند. نکته مثبت اینکه باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی وقتی که با یک پردازنده ضعیف‌تر ترکیب می‌شود، می‌تواند به عمر باتری بهتر از متوسط منجر شود. موتورولا وعده استفاده مداوم ۳۸ ساعتی را پس از یک شارژ کامل می‌دهد. همچنین یک جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری نیز وجود دارد که از نکات مثبت این گوشی به شمار می‌رود. در طرف نرم‌افزار نیز، موتورولا به همراه اندروید ۱۰ فروخته می‌شود که چنین قابلیتی در یک گوشی میان‌رده، مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

دوربین‌ها نیز برای یک تلفن میان‌رده استاندارد هستند. وان هایپر دو دوربین را در عقب پیشنهاد می‌کند: یک لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و یک لنز فوق وسیع ۱۱۸ درجه‌ای ۸ مگاپیکسلی. وان هایپر همچنین از نرم‌افزار معمولی شرکت موتورولا برای دوربین‌های خود استفاده می‌کند، از جمله حالت شب که از هوش مصنوعی استفاده کرده و همچنین ویژگی‌های بهینه‌سازی تصویربرداری. دوربین سلفی نیز یک لنز ۳۲ مگاپیکسلی را در خود جای داده است.

در مقایسه با برچسب قیمتی ۶۹۹ دلاری ۷ پرو،  وان هایپر با قیمت ۳۹۹ دلاری شبیه به یک تلفن نامناسب نیست. موتورولا قصد دارد تا وان هایپر را در اواسط فصل فروش یعنی زمانی که گوشی پرچم‌دار ۷ پرو به قیمت ۵۴۹ دلاری (فقط ۱۵۰ دلار بیشتر از وان هایپر) به فروش می‌رسد، عرضه نماید. اگر فروش سایر گوشی‌های اندرویدی عالی مانند گلکسی اس ۱۰ را در نظر نگیریم، باید بگوییم که وان هایپر ۳۹۹ دلاری، فروشی سخت‌ را تجربه خواهد کرد.

وان هایپر گوشی سوم رده وان شرکت موتورولا است؛ چند ماه گذشته نیز موتورولا وان زوم (که یک سیستم چهار دوربینی را ارائه می‌کرد) و موتورولا وان اکشن (که تلاش می‌کرد تا یک دوربین گوپرو را در یک تلفن همراه جای دهد) را روانه بازارها کرد. وان هایپر عالی به نظر می‌رسد، اما روند تولید این گوشی‌ها به دنبال این است که یک ویژگی منحصربه‌فرد داشته باشد، چیزی که باعث می‌شود تعجب کنیم که در صورت متمرکز شدن تمامی ابداعات در یک گوشی عالی، به‌جای چندین تلفن هوشمند نسبتاً خوب، شرکت موتورولا قادر به ساخت چه گوشی‌های دیگری خواهد بود؟

موتورولا از روز ۱۳ آذر (۴ دسامبر) در ایالات‌متحده فروش خود را آغاز کرده است. این دستگاه به‌صورت انحصاری و بر روی وب‌سایت اینترنتی این شرکت و به‌عنوان یک گوشی بدون قفل اپراتوری، به فروش خواهد رسید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید