فعالسازی دوربین سلفی گوشی هنگام استفاده از نسخه iOS فیسبوک - تکفارس 
فعالسازی دوربین سلفی گوشی هنگام استفاده از نسخه iOS فیسبوک - تکفارس 
فعالسازی دوربین سلفی گوشی هنگام استفاده از نسخه iOS فیسبوک - تکفارس 

فعالسازی دوربین سلفی گوشی هنگام استفاده از نسخه iOS فیسبوک

سید محمد معلمی
۲۲ آبان ۱۳۹۸ - 19:32
کارکنان فیسبوک

اخیراً شایعاتی به گوش رسیده که نسخه iOS اپلیکیشن فیسبوک هنگامی که در پس‌زمینه فعال است، دوربین سلفی آیفون‌ها را به کار می‌گیرد. امروز اما خبری منتشر شد که این شبکه اجتماعی عنوان کرد به زودی فایل برطرف کننده مشکل را عرضه خواهد کرد.

گویا چندین علت دست به دست هم داده‌اند تا این باگ به وجود بیاید. یکی از کاربران در این‌باره مدعی شده که رابط کاربری دوربین هنگام گذاشتن استوری در فیسبوک و تبدیل دستگاه از حالت افقی به حالت عمودی، برای مدت کوتاهی پشت ویدیو ظاهر می‌گردد.

حساب کاربری @neo_qa در توییتر می‌نویسد:

امروز و زمانی که داشتم در فیسبوک ویدیو می‌دیدم، گوشی را به حالت افقی برگرداندم که به مدت یک ثانیه رابط کاربری بخش گذاشتن استوری فیسبوک یا اینستاگرام را مشاهده کردم. وقتی هم که دستگاه را در حالت عمودی قرار دادم، بخش استوری گذاشتن به صورت کامل فعال شد. از این بابت کمی نگرانم . . .

همچنین گزارش شده که وقتی تصویری را در اپلیکیشن فیسبوک می‌بینید و آن را به سمت پایین می‌کشید، امکان دارد قسمت منظره‌یاب دوربین در سمت چپ نمایشگر فعال شود.

جاشوا ماداکس (Joshua Maddux) که در حوزه طراحی وب شناخته شده است، در توییتر خود می‌نویسد:

به تازگی یک مشکل امنیتی و مربوط به حریم شخصی را در فیسبوک پیدا کرده‌ام. زمانی که اپلیکیشن فعال است در واقع دارد از دوربین استفاده می‌کند. باگی یافته‌ام که به دوربین گوشی اجازه می‌دهد هنگام مشاهده فید، فعال شود. البته من به محض آگاهی از این مشکل، دوربین آیفون خود را به سمت موکت گرفتم

فیسبوک پس از انتشار اخبار مربوط به این مشکل، اعلام کرد که باگ اخیراً کشف شده توسط کاربران در نسخه‌ای از اپلیکیشن وجود دارد که در تاریخ ۸ نوامبر منتشر شده بود و امروز به اپل خبر داده تا آن را از بین ببرد. این کمپانی همچنین می‌گوید:

هنوز هیچ شواهد و مدارکی دال بر آپلود عکس و ویدیو در دست نداریم

ضمناً، فیسبوک خبر داده که باگ اولی که در این مقاله به آن اشاره کردیم، به اپل مربوط می‌شود و اتفاقاً آن را هم برای او ارسال کرده است.

اگرچه به نظر می‌رسد چنین مشکلاتی از بین خواهند رفت ولی اینکه کاربران می‌توانند منظره‌یاب دوربین را به صورت ناخواسته و اتفاقی ببینند، موضوع بسیار ناامیدکننده و نگران‌کننده‌ای است. تا همین حالا هم افراد زیادی می‌ترسیدند که نکند فیسبوک به مکالمات آنها گوش بدهد ولی از امروز باید نگران این باشند که امکان دارد فعالیت‌های آنها را نیز ببیند.

فعال شدن دوربین در پس‌زمینه حتی اگر کاملاً اتفاقی باشد، می‌تواند این شائبه را به وجود آورد که فیسبوک از تمامی کارهایی که افراد انجام می‌دهند، آگاهی دارد. به هر حال، تا زمانی که فایل برطرف کننده مشکل منتشر می‌شود، بهترین کار قطع دسترسی دوربین اپلیکیشن فیسبوک است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید