آغاز ساخت کارخانه Lucid Motors در ایالت آریزونا - تکفارس 
آغاز ساخت کارخانه Lucid Motors در ایالت آریزونا - تکفارس 
آغاز ساخت کارخانه Lucid Motors در ایالت آریزونا - تکفارس 

آغاز ساخت کارخانه Lucid Motors در ایالت آریزونا

سید محمد معلمی
۱۸ آبان ۱۳۹۸ - 18:31
آغاز ساخت کارخانه Lucid Motors در ایالت آریزونا - تکفارس 

شرکت Lucid Motors که یکی از استارتاپ‌های فعال در حوزه تولید خودروهای برقی به شمار می‌رود و کارخانه آن در نزدیکی سانفرانسیسکو واقع شده، قصد دارد ابتدا در این مرکز تولیدی خود تعمیراتی را صورت دهد و سپس محصولات مدنظر را تولید کند و آنها را به فروش برساند.

گفته می‌شود این کمپانی فرآیند تعمیر و بازسازی کارخانه مونتاژ کاری خود که در کاسا گرانده (Casa Grande) ایالت آریزونا قرار دارد را آغاز کرده است. انتظار می‌رود این اقدام حداقل ۱۲ ماه به طول بینجامد و سال آینده در همین موقع به پایان برسد. Lucid Motors در ماه سپتامبر قطعه زمینی را خریداری کرد و در حال حاضر کارگران مرحله پی‌ریزی آن را به اتمام رسانده‌اند. ضمن اینکه برای نشان دادن چگونگی پیشرفت پروژه، این استارتاپ ویدیوی کوتاهی منتشر کرده است.

 

زمانی که این کارخانه آماده بهره‌برداری شد، خودروی سواری و تمام برقی این کمپانی به نام Air تولید خواهد گردید که گفته می‌شود می‌تواند با یک بار شارژ ۴۰۰ مایل را طی کند. شتاب این ماشین هم آن‌قدر زیاد خواهد بود که در عرض ۲٫۵ ثانیه سرعت آن به ۶۰ مایل بر ساعت می‌رسد و نهایت سرعت آن نیز احتمالاً به ۲۰۰ مایل بر ساعت خواهد رسید.

درون اتاقک خودرو هم صندلی‌های راحتی شبیه به تخت خواب، سیستم پیشرفته تشخیص صوت، تکنولوژی رانندگی خودکار با قابلیت بروزرسانی نرم‌افزاری اتوماتیک و سیستم تعلیق هوا وجود خواهد داشت. بر این اساس، با این امکانات موجود در ماشین Air باید به زودی منتظر رقیبی جدی برای Model S تسلا باشیم.

بدنه این خودرو دارای پوششی براق خواهد بود و سقف آن هم حالت قوسی خواهد داشت و دسته‌های درب آن نیز به سمت بالا باز می‌شوند. این ماشین چهار درب مجهز به یک پلتفرم رانندگی الکتریکی می‌باشد که توسط خودِ Lucid Motors تولید شده است. ضمناً، به منظور کاهش سنگینی مرکز ماشین، باتری در جایی نزدیک به کف خودرو قرار گرفته است.

 

برای تأمین منابع مالی مدنظر، Lucid Motors توسط سازمان بودجه عمومی عربستان سعودی پشتیبانی می‌شود. این کشور آسیایی تا کنون بیش از ۱ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده تا کمپانی آمریکایی بتواند خودروی سواری Air را تولید کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید