رونمایی از خودروی برقی لوسید موتورز در آینده نزدیک - تکفارس 
رونمایی از خودروی برقی لوسید موتورز در آینده نزدیک - تکفارس 
رونمایی از خودروی برقی لوسید موتورز در آینده نزدیک - تکفارس 

رونمایی از خودروی برقی لوسید موتورز در آینده نزدیک

مجید مهرعلی
۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - 08:00
رونمایی از خودروی برقی لوسید موتورز در آینده نزدیک - تکفارس 

لوسید موتورز به‌تازگی اعلام کرده است که این شرکت به‌زودی نسخه تولیدی اولین خودروی چهاردر مجلل و تمام برقی خود را به نمایش خواهد گذاشت. خودروی یادشده ایر (Air) نام دارد و قرار است در ۱۹ شهریورماه (September 9th) در یک رویداد آنلاین از آن رونمایی شود. استارت‌آپ کالیفرنیا قول داده است که طراحی نهایی خارج و داخل خودرو را نمایش دهد و جزئیات بیشتری از ویژگی‌های ساختاری، نحوه راه‌اندازی و قیمت دستگاه را به مشتریان تقدیم کند.

به گزارش تک‌کرانچ (TechCrunch) حال به خاطر ویروس کرونا، مشتریانی که ایر را پیش‌خرید کرده‌اند، باید مدت‌زمان بیشتری دندان روی جگر گذاشته تا بتوانند پشت خودرو بنشینند. این گزارش مدعی است که اولین گروه خودروهایی که از خط‌‌ تولید لوسید موتورز خارج می‌شوند تا پایان سال میلادی فروخته نخواهند شد. به این ترتیب اولین تاریخ تحویل خودرو به مشتریان تا اوایل ۲۰۲۱ عقب خواهد افتاد.

پیش‌تر رونمایی از ایر برای رویداد نیویورک اینترنشنال اتو شو (New York International Auto Show) 2020 برنامه‌ریزی شده بود، که در ماه آپریل آغاز می‌گردید. اما این رویداد نیز مانند دیگر نمایشگاه‌ها و رویداد‌های بزرگ خودرو به خاطر کووید۱۹ تا ماه مارس به تعویق افتاد. سرانجام ماه گذشته برگزارکنندگان رسما اعلام کردند که رویداد امسال نیویورک کلا لغو خواهد شد.

درعوض لوسید موتورز با ارائه اطلاعات مربوط به پروسه تولید به‌صورت قطره‌چکانی، برای خود زمان خرید تا بتواند یک رویداد رونمایی مخصوص به خود را برنامه‌ریزی کند. شرکت، تصاویری از خط‌ تولید کارخانه‌ای که در شهر کاسا گرندی (Casa Grande) ایالت آریزونا در حال ساخت خودرو است را در ماه آپریل منتشر کرد. به‌علاوه لوسید موتورز ویدیو‌هایی از ایر را منتشر کرد که در حال انجام آزمایش‌های زمستانی بود و همین‌طور ویدیو‌هایی از طی کردن مسیر ۴۰۰ مایلی (۶۴۴ کیلومتر) بین سان فرانسیسکو و لوس آنجلس تنها با یک بار شارژ.

ایر اولین بار به‌صورت یک طرح اولیه در سال ۲۰۱۶ رونمایی شد، که نشان می‌دهد این خودروی چهاردر مدت‌زمان زیادی مورد انتظار بوده است. مانند بسیاری از استارت‌آپ‌های مربوط به خودروهای برقی، شرکت لوسید موتورز که توسط پیتر رالینسان (Peter Rawlinson) مهندس ارشد سابق خودرو مادل اس (Model S) تسلا پایه‌گذاری شده بود، برای تولید ایر با مشکلات مالی مواجه شد. برای غلبه بر مشکلات مالی، شرکت لوسید موتورز وام‌هایی را از یک شرکت چینی تولید اتوبوس و یک مؤسسه تامین سرمایه دریافت کرد تا بتواند از توقف جریان تولید جلوگیری کند.

شرکت لوسید موتورز نهایتا توانست سرمایه‌ای به ارزش ۱ میلیارد دلار را از طریق مؤسسه سرمایه‌گذاری پابلیک اینوستمنت فاند (Public Investment Fund) کشور عربستان سعودی به‌دست‌ آورد. این جذب سرمایه تنها چند هفته قبل از قتل جمال خاشق‌چی خبرنگار مجله واشنگتن پست، به دست نیروهای سلطنتی صورت گرفته بود.

به گفته رالینسان، این پول سرمایه لازم برای تولید خودرو را تامین می‌کند و تاخیر به وجود آمده به شرکت این شانس را می‌دهد تا بهبودهایی را برای قدرت بخشیدن به ایر انجام دهد. این سرمایه همچنین میزان استخدام نیروهای جدید را افزایش داده است.

شرکت در یک کنفرانس خبری اعلام کرده است که:

بیش از هزار نفر از کارکنان شرکت در یک بازگشت برنامه‌ریزی شده و مطابق با دستورات محلی و ایالتی، به محل کار خود برگشته‌اند. این کارکنان که هیچ‌کدام اخراج و یا به مرخصی بدون حقوق فرستاده نشده‌اند، پروسه توسعه خودرو که در روزهای ماندن در خانه دچار تاخیر شده بود را از سر گرفته‌اند.

لوسید موتورز اعلام کرده است که در سه ماه اخیر ۱۶۰ نیروی کار را استخدام کرده است و قرار است تا پایان سال ۷۰۰ نفر دیگر را نیز به خدمت بگیرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید