تسلا قیمت خودروهای خود را کاهش می‌دهد - تکفارس 
تسلا قیمت خودروهای خود را کاهش می‌دهد - تکفارس 
تسلا قیمت خودروهای خود را کاهش می‌دهد - تکفارس 

تسلا قیمت خودروهای خود را کاهش می‌دهد

مجید مهرعلی
۹ خرداد ۱۳۹۹ - 10:00
تسلا قیمت خودروهای خود را کاهش می‌دهد - تکفارس 

به گزارش  سایت الکترک  (Electrek)  تسلا قیمت برخی مدل‌های خود شامل مادل ۳ (Model 3)، مادل اس (Model S) و مادل ایکس (Model X) را کاهش داده است. مدل‌های S و X  هردو با کاهشی ۵۰۰۰ دلاری به ترتیب قیمتی برابر با ۷۴۹۹۰ و ۷۹۹۹۰ دلار را خواهند داشت و این کاهش شامل ورژن‌های سطح پایین‌تر آنها لانگ رینج پلاس (Long Range Plus) نیز می‌گردد.

مدل‌های بالاتر نیز کاهش ۵۰۰۰ دلاری را داشته‌اند. مدل مادل ۳ نیز کاهش کمتر ۲۰۰۰ دلاری را برای تمام ورژن‌های خود به ثبت رسانده است و قیمت حال حاضر ورژن استاندارد رینج پلاس (Standard Range Plus) مادل ۳ از ۳۷۹۹۰ دلار شروع می‌شود. جدیدترین خودروی تسلا مادل وای (Model Y) تغییر قیمتی را تجربه نکرده است.

یک پیام رسمی از حساب کاربری تسلا در شبکه اجتماعی ویبو (Weibo) اعلام نمود که شرکت تسلا قیمت مدل‌های مادل S و مادل X را در چین نیز کاهش خواهد داد. با این حال قیمت مادل ۳ که تماما در کشور چین تولید می‌گردد کاهشی را تجربه نخواهد کرد.

تسلا به‌طور رسمی دلیل کاهش قیمت‌های خود را اعلام ننموده است اما به ادعای خبرگزاری رویترز، این شرکت خودروهای برقی در تلاش است تا بازار فروش خود را رونق بخشد و کاهش تقاضایی را  که به‌موجب فراگیری کوید ۱۹ ایجاد شده است را جبران نماید.

ماندن افراد در خانه و قطع سفرهای غیرضروری باعث شده است که فروش خودرو در ماه آوریل در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال قبل به نصف تقلیل یابد. دیگر خودروسازان نیز مانند جنرال موتورز، فورد و فیات  کرایزلر (Fiat Chrysler) صفر درصد سرمایه گذاری و تغییر گزینه‌های پرداخت را پیشنهاد می‌دهند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید