حضور یکی از مفیدترین ویژیگی‌های پیکسل ۴ در پیکسل‌های قدیمی‌تر - تکفارس 
حضور یکی از مفیدترین ویژیگی‌های پیکسل ۴ در پیکسل‌های قدیمی‌تر - تکفارس 
حضور یکی از مفیدترین ویژیگی‌های پیکسل ۴ در پیکسل‌های قدیمی‌تر - تکفارس 

حضور یکی از مفیدترین ویژیگی‌های پیکسل ۴ در پیکسل‌های قدیمی‌تر

علی صفرپور
۱۲ آبان ۱۳۹۸ - 11:15
حضور یکی از مفیدترین ویژیگی‌های پیکسل ۴ در پیکسل‌های قدیمی‌تر - تکفارس 

یکی از جذاب‌ترین و کاربردی‌ترین ویژگی‌های تلفن‌هوشمند جدید پیکسل ۴ درحال باز کردن راه خود به پیکسل‌های قدیمی‌تر است. بر اساس پستی از Reddit، به‌روزرسانی آینده‌ی دستگاه‌های پیکسل، نرم‌افزار ضبط صدا را برایشان به ارمغان می‌آورد. همانند دیگر نرم‌افزارهای ضبط، این نرم‌افزار نیز به ضبط عادی صدا و ذخیره آن خواهد پرداخت اما در کنار این مورد چاشنی دیگری هم به نام «real-time transcription» وجود دارد. وال‌استریت‌ژورنال در آزمایشی کمی قبل‌تر و در همین ماه، این ویژگی ضبط صدای پیکسل را دربرابر یک تندنویس دادگاه، سریع‌ترین زن جهان در محاوره و چهار انسان عادی با لهجه‌های غلیظ به چالش کشید، در نتیجه پیکسل امتحان خود را با موفقیت گذراند.

با وجود اینکه هنوز به درستی مشخص نیست که کدام پیکسل‌ها این به‌روزرسانی را دریافت خواهند کرد، این موضوع درباره نرم‌افزار مذکور روشن است که براساس هوش‌مصنوعی کار می‌کند و کاملا متکی به دستگاه است. یکی کاربران Reddit که این نرم‌افزار را برروی دستگاه خود به‌صورت نصب‌شده داشته است گفته که این نرم‌افزار به خوبی و کاملا روان برروی تلفن‌هوشمندش اجرا می‌شده است. برای آن دسته از طرفداران پیکسل‌ها که از ۲۰۱۶ هر ساله از گوشی‌های خود نالان هستند، این ویژگی می‌تواند امیدبخش باشد. با وجود اینکه پیکسل‌ها از طراحی‌هایی پرزرق‌وبرق بهره‌مند نیستند و ممکن است به مذاق همه‌ی افراد خوش نیایند اما از لحاظ نرم‌افزاری تامین هستند. دارندگان پیکسل سیستم‌عامل اندروید را آنگونه که سازنده‌اش می‌خواهد تجربه می‌کنند و کسانی هستند که نخستین به‌روزرسانی‌های اندرویدی را دریافت می‌کنند.

ویژگی transcription در پیکسل‌ها می‌تواند راه مناسبی و آسانی برای یادداشت برداری صوتی در جلسات تجاری یا کلاس‌های درسی است. تمام پیکسل‌ها مجهز به ویژگی Call Screen هستند که از گوگل‌اسیستنت برای پاسخگویی به شماره‌های ناشناس استفاده می‌کند.

گوگل همچنین تصمیم دارد تا ویژگی تصویربرداری از کیهان (Astrophotography) (که در پیکسل ۴ معرفی شد) را هم به پیکسل‌های ۳ و ۳a بیارود. این ویژگی با کمک ویژگی دیگری به نام «Night Sight» (که به کاربران پیکسل اجازه می‌دهد تا در محیط‌های تاریک و با نور پایین به ثبت تصاویری واضح بپردازند) چندین عکس از آسمان شب می‌گیرد و می‌تواند تا ۴ دقیقه به دریاقت نور بپردازند. با حضور هوش‌مصنوعی، نور دریافتی توسط دوربین باعث ثبت تصاویری خارق‌العاده از آسمان شب می‌شود که هم ستاره‌ها و هم ابرها در آن نمایان هستند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید