برنامه ۲۰ میلیون دلاری یوتیوب برای کاشت درخت در سرتاسر جهان - تکفارس 
برنامه ۲۰ میلیون دلاری یوتیوب برای کاشت درخت در سرتاسر جهان - تکفارس 
برنامه ۲۰ میلیون دلاری یوتیوب برای کاشت درخت در سرتاسر جهان - تکفارس 

برنامه ۲۰ میلیون دلاری یوتیوب برای کاشت درخت در سرتاسر جهان

سید محمد معلمی
۱۰ آبان ۱۳۹۸ - 19:31
برنامه ۲۰ میلیون دلاری یوتیوب برای کاشت درخت در سرتاسر جهان - تکفارس 

در مراسمی که هفته پیش برگزار شد، کاربران یوتیوب برنامه‌ای تنظیم کردند تا با هزینه ۲۰ میلیون دلاری در سرتاسر جهان درخت بکارند. این پویش که به Team Trees شهرت پیدا کرده باعث شد تا سرویس پخش ویدیو با انتشار کلیپ‌هایی از کاربران خود بخواهد پول اهدا کنند تا در پایان سال جاری میلادی ۲۰ میلیون دلار جمع شود و بتوانند ۲۰ میلیون درخت را با همکاری مؤسسه Arbor Day بکارند.

این کمپین خیلی سریع توانست به نیمی از رقم اولیه و مدنظر خود دست یابد زیرا کمپانی‌های بزرگی در این حرکت خیرخواهانه سهیم شدند. برای مثال، مدیرعامل تسلا یعنی ایلان ماسک روز سه‌شنبه ۱ میلیون دلار، توبی لوتک (Tobi Lutke) مدیر اسپاتیفای در روز چهارشنبه ۱ میلیون و ۱ دلار، مدیرعامل یوتیوب یعنی سوزان ووچیتسکی (Susan Wojcicki) در روز چهارشنبه ۲۰۰ هزار دلار و مدیرعامل توییتر یعنی جک دورسی (Jack Dorsey) طی دو مرحله ۱۵۰ و ۲۰۰ هزار دلار پول اهدا کردند.

البته دو شرکت توییتر و Square اخبار مربوط به پرداخت پول توسط جک دورسی را رد کردند اما در سایت Team Trees و در کنار نام او می‌توانیم این آمار را مشاهده کنیم. به علاوه، ایلان ماسک، لوتک و ووچیتسکی هم در توییتر پرده از این اقدام خود برداشتند. حتی مدیرعامل یوتیوب یک ویدیویی منتشر کرد که در آن در حال کاشتن درخت است.

در سمت دیگر، برخی مشترکان پرطرفدار یوتیوب هم پول‌های قابل‌توجهی برای این کمپین پرداخت کرده‌اند. جیمی دونالدسان (Jimmy Donaldson) معروف به مستربیتس (MrBeats) که نقش اساسی در شکل‌گیری پویش Team Trees داشت طی دو مرحله ۲۰۰ هزار و ۲ دلار اهدا کرد. به علاوه، مارک رابر (Mark Rober) هم ۵۰ هزار دلار، فلیکس کجلبرگ (Felix Kjellberg) مالک کانال PewDieDie حدود ۶۹ هزار و ۴۲۰ دلار و جسیکا و تایلر بلوینز (Jessica and Tyler Blevins) که با اسم نینجا (Ninja) هم شناخته می‌شود ۱۵ هزار دلار پرداخت کردند.

کاربران یوتیوب علاوه بر اینکه اهداف زیادی با راه‌اندازی این کمپین دنبال می‌کردند، قصد داشتند برای برخی دستاوردها نیز جشن بگیرند. برای مثال، دونالدسان تصمیم گرفت به خاطر اینکه کانالش ۲۰ میلیون مشترک دریافت کرده، در این پویش شرکت کند. در کنار همه اینها، هدف اصلی جلوگیری از افزایش دمای کره زمین است تا محیط‌ زیست از خطرات این مشکل اساسی در امان بماند. خودِ یوتیوب هم چنین کمپینی را فرصت مناسبی دانست تا بتواند نشان دهد او هم می‌تواند در انجام امور خیر تأثیرگذار باشد زیرا به خاطر برخی اتفاقات سال‌های گذشته با کانال‌های کجلبرگ و لوگان پائول (Logan Paul) افراد ذهنیت مثبت خود را از یوتیوب از دست داده بودند.

دونالدسان هم با انتشار بیش از ۵۰۰ ویدیو مربوط به این کمپین، افراد را به مشارکت در این پویش ترغیب کرد و از آنها خواست ویدیوهای این‌چنینی را به اشتراک بگذارند که خوش‌بختانه تا به امروز ۱۰ میلیون نفر از این فیلم‌ها بازدید کرده‌اند. آن‌طور که آمارها نشان می‌دهد، ویدیوهای Team Trees درست مانند سایر کلیپ‌های کانال‌ها مخاطبان را جذب کرده‌اند اما در یکی از موارد، یکی از این فیلم‌ها بیش از محصولات خودِ کانال مورد استقبال واقع شد.

به علاوه، در یکی دیگر از ویدیوهای ۲ دقیقه‌ای که دونالدسان تولید کرده و تا کنون ۴۸ هزار بازدیدکننده داشته و در مورد پرداخت پول توسط ایلان ماسک صحبت می‌کند، نشان می‌دهد که چگونه هزینه‌های اهدا شده به یک‌باره از ۶٫۵ میلیون دلار به ۷٫۵ میلیون دلار می‌رسد.

کمپین Team Trees در تاریخ ۲۵ اکتبر راه‌اندازی شد و کاربران یوتیوب نیز ویدیوهای مربوط به این پویش را به صورت گسترش انتشار دادند و تا صبح پنج‌شنبه یعنی دیروز، بیش از ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار جمع‌آوری شده بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید