انجام تعدیلات توسط اپل در تولید گوشی‌های آیفون ۱۱ - تکفارس 
انجام تعدیلات توسط اپل در تولید گوشی‌های آیفون ۱۱ - تکفارس 
انجام تعدیلات توسط اپل در تولید گوشی‌های آیفون ۱۱ - تکفارس 

انجام تعدیلات توسط اپل در تولید گوشی‌های آیفون ۱۱

مسلم رفیعی
۵ آبان ۱۳۹۸ - 12:00
انجام تعدیلات توسط اپل در تولید گوشی‌های آیفون ۱۱ - تکفارس 

حال که سری آیفون ۱۱ به‌ مدت یک ماه به فروش گذاشته‌شده و هجوم اولیه نسبت به آن‌ها کاهش‌یافته است، بنا ر گزارش‌ها اپل نیز قصد دارد تا تولید آخرین تلفن‌های خود هوشمند خود را جهت سازگاری بهتر با تقاضای بازار، تنظیم نماید.

آخرین یادداشت تحقیقاتی توسط جون ژانگ (Jun Zhang) از Rosenblatt Securities، که به ارائه دیدگاه بدبینانه از کسب‌و‌کار اپل مشهور است، ادعا می‌کند که این شرکت کوپرتینویی قصد دارد تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی به‌ لطف موفقیت مدل ۶۹۹ دلاری خود، ۷۰ میلیون دستگاه را به‌صورت ترکیبی از آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو به فروش برساند.

این گوشی‌های هوشمند اولین بار در اواخر شهریور (سپتامبر) عرضه شدند. اپل در آن هنگام معتقد بود که ۱۲ میلیون دستگاه از مدل استاندارد آیفون ۱۱ را به فروش رسانده است. این رقم در حدود ۱۵ درصد بیشتر از فروش ماه اول محصول پیشین این شرکت یعنی آیفون ایکس‌آر است، که دقیقا یک سال پیش‌تر عرضه‌شده بود. این مهم دلیل اصلی تعدیل سفارشات تولید جهت درنظر گرفتن ۱.۶ میلیون دستگاه اضافی از آیفون ۱۱ است.

ژانگ عملکرد بازار آیفون ۱۱ را ضعیف نمی‌داند. گزارش قبلی حاکی از آن است که این دستگاه فروش بسیار خوبی در چین دارد، یعنی جایی که تقاضای کلی آیفون ۱۱ در شهریورماه (سپتامبر) به میزان ۲۳۰ درصد افزایش‌یافته است. این برند کالیفرنیایی همچنین به‌ لطف محبوبیت پرچم‌دار خود در اروپا، ژاپن و  استرالیا یک افزایش ناگهانی سهم بازار در سطح جهانی را تجربه کرده است.

گزارش‌های متعدد نشان می‌دهند که آیفون ۱۱ پرو ۱۱ پرو مکس در ایالات‌متحده و سرتاسر جهان انتظارات را درنوردیده‌اند، اما جون ژانگ به‌طور قابل‌توجهی دیدگاهی منفی نسبت به این وضعیت دارد. آخرین تحقیقات او حاکی از آن است که این دستگاه‌های ویژه در واقع، تا حدودی در فروش ناامیدانه عمل کرده‌اند. به‌طور خاص، ژانگ می‌گوید که فروش آیفون ۱۱ پرو در حال حاضر ۱۵ درصد پایین‌تر از فروش دوره مشابه سال گذشته آیفون ایکس‌اس بوده است. به همین دلیل بنا بر گزارش‌ها، اپل در حال برنامه‌ریزی یک بازبینی است که در آن، سفارش‌ها آیفون ۱۱ پرو مکس در حدود دو میلیون واحد کاهش می‌یابد.

این موضوع بدین‌معنی است که درنهایت کل سفارش‌ها سری آیفون ۱۱ در سال ۲۰۱۹ به‌طور گسترده‌ای بدون تغییر باقی می‌ماند. اگر در آینده نیز کمبودهایی مانند مورد مشابه زمان عرضه این محصول وجود داشته باشد، احتمالاً به‌جای کسری قطعات، به مسائل مربوط به ظرفیت تولید مربوط خواهند شد.

درحالی‌که اپل به سال آینده نزدیک می‌شود، ژانگ معتقد است که این شرکت به میزان قابل‌توجهی فروشی کم‌تر را نسبت به اوایل سال ۲۰۱۹ تجربه خواهد کرد. بنا بر گزارش‌ها، این امر منجر به کاهش سالانه فروش می‌شود که می‌توان آن را به جدیدترین گوشی‌های اپل، آن‌هم زمانی که فصل خرید کریسمس به‌پایان می‌رسد نسبت داد.

اگرچه گوشی‌های آیفون ۱۱ امسال نیز در همان زمان عرضه آیفون ایکس‌اس در سال گذشته عرضه‌شده‌اند، اما مدل ارزان‌تر آیفون ۱۱ همچنان یک ماه بیشتر در دسترس بوده‌ است. بنابراین، اپل فروش زیادی را در طی شهریورماه (سپتامبر) ثبت کرد و بدون شک، دستگاه‌های بیشتری را در سه‌ماهه نهایی امسال نیز به فروش می‌رساند که این نیز به نوبه خود، به معنی کاهش تقاضا در ماه‌های اولیه سال آینده است.

در عوض، ژانگ بر این باور است که اپل در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰، کاهش فروش سالانه را تجربه خواهد کرد. بسیاری از تحلیلگران دیگر پیش‌بینی می‌کنند که این شرکت یا سطح مشابهی از فروش را ثبت کند و یا اینکه مفداری رشد فروش را به‌ خاطر iPhone SE 2 تجربه نماید، اما ژانگ فکر می‌کند که تاثیر این مورد حداقلی خواهد بود. تحلیلگر مشهور، مینگ – چی کو (Ming-Chi Kuo) پیش‌بینی می‌کند که اپل ۴٫۴ میلیون واحد را در ماه از iPhone SE 2 تولید خواهد کرد، اما پیش‌بینی‌های ژانگ به نرخ تولید تنها ۳ میلیون واحدی در ماه اشاره می‌کنند، که این آمار به میزان تولید اصلی iPhone SE طی شش ماه پس از عرضه آن نزدیک‌تر است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید