BBC VR Hub در آستانه تعطیلی است - تکفارس 
BBC VR Hub در آستانه تعطیلی است - تکفارس 
BBC VR Hub در آستانه تعطیلی است - تکفارس 

BBC VR Hub در آستانه تعطیلی است

مسلم رفیعی
۲۹ مهر ۱۳۹۸ - 12:30
BBC VR Hub در آستانه تعطیلی است - تکفارس 

BBC VR Hub به‌زودی به ایجاد تجربیات واقعیت مجازی (VR) خود خاتمه می‌دهد. طی یک وبلاگی که در اوایل این هفته منتشر شد، زیلا واتسون (Zillah Watson)، ویراستار این پروژه مبتنی بر واقعیت مجازی تأیید کرد که Hub، این بخش از فعالیت خود را خاتمه خواهد داد. VR Hub در آبان ۱۳۹۶ (نوامبر ۲۰۱۷) به دنبال برخی از تولیدات واقعیت مجازی شبکه BBC راه‌اندازی شد. بر اساس وبلاگ معرفی این پروژه، هدف از انجام این کار ایجاد تعداد کمی از تجربیات واقعیت مجازی جذاب و گسترده به منظور خنثی کردن موانع مختلف ورود به این عرصه بوده است.

این تجربیات شامل فیلم مستند Nothing to be Written که توسط Unit 59 توسعه داده شده، نیز می‌شوند. این عنوان موفق به دریافت جوایزی نیز شد. این پروژه همچنین انیمیشن کوتاه و عالی Doctor Who و The Runaway را در اوایل امسال به تولید رسانید. همه این تجربیات هنوز برای بارگیری در دسترس قرار دارند، اما انتظار نداشته باشید که محتوای جدیدی را مشاهده نمایید. یک سخنگوی بی‌بی‌سی طی بیانیه‌ای اعلام کرد:

VR Hub برای دو سال بودجه داشت، بنابراین اکنون در حال تعطیلی تولیدات و فعالیت‌های آن هستیم. این کار بخش مهمی از تعهد ما برای ترویج ابداعات فنی و همچنین حفظ نقش رهبری ما در تحقیق و توسعه بوده، اقدامی که به نفع کل صنعت خواهند بود. ما واقعاً افتخار می‌کنیم که در زمان اجرای این پروژه، برخی از برنامه‌های برنده جایزه را تولید کرده‌ایم. ما همچنین درس‌های ارزشمندی در مورد تولید تولیدات فراموش‌نشدنی تجربیات واقعیت مجازی یاد گرفته‌ایم. این بخش همچنین یک راهنما را جهت به اشتراک‌گذاری آنچه که در این صنعت وسیع‌تر آموخته‌ است، ایجاد کرده و نیز این تجربه‌ را چنان در سرتاسر این شبکه توسعه داده‌ که سایر بخش‌های دیگر نیز می‌توانند ایده‌های خود را گسترش دهند.

مأموریت‌های مختلف واقعیت مجازی BBC:

درحالی‌که Hub به‌عنوان محلی برای تمرکز بسیاری از کارهای واقعیت مجازی BBC عمل می‌کرد، اما به‌تنهایی مسئول تمام خروجی آن شبکه نبود. BBC Studios مسئول سبد وسیع‌تر این سازمان ازجمله برنامه‌های تلویزیونی بوده و همچنین به کار بر روی پروژه‌های عظیم با قابلیت دوام تجاری نیز ادامه می‌دهد. این بخش به‌زودی Doctor Who: The Edge of Time را عرضه خواهد کرد. این عنوان یک بازی واقعیت مجازی جدید بوده که توسط Maze Theory توسعه داده‌شده است. Micro Kingdoms: Senses نیز که بر روی هد ست‌های واقعیت افزوده Magic Leap اجرا می‌شود، به زودی توسط BBC Studios عرضه خواهد شد.

درجایی دیگر، بخش تحقیق و توسعه BBC که به تولید بسیاری از قدیمی‌ترین محصولات این سازمان مانند Easter Rising: Voice Of A Rebel کمک کرده، هنوز هم ممکن است که بر روی پروژه‌های عظیم بیشتری البته تحت شرایط آزمایشی کار کند. بخش‌های دیگر BBC از قبیل اخبار و ورزش نیز از تجربیات واقعیت مجازی در برنامه‌هایی مانند Trafficked و World Cup VR استفاده نموده‌اند. آن‌ها نیز می‌توانند تجربیات واقعیت مجازی خود را در آینده تولید کنند.

این وضعیت تا حدی شبیه به زمانی است که فیس‌بوک Oculus Story Studio را در اواسط سال ۲۰۱۷ تعطیل کرد. این گروه داستان‌هایی کوتاه و مبتنی بر واقعیت مجازی را برای Oculus Rift و Gear VR/Oculus Go تولید می‌نمود. فیس‌بوک همچنان در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده و نیز تجربیات مشابهی را تحت سایر عناوین منتشر می‌سازد.

در همین حال، پروژه نهایی VR Hub یک سری شش بخشی به نام Missing Pictures خواهد بود. در این پروژه، کارگردانان پروژه‌هایی را موردبحث قرار خواهند داد که در دنیای واقعی هرگز قادر به درک آن نیستند، اما کاربران واقعیت مجازی با استفاده از جلوه‌های بصری مفهومی می‌توانند آن‌ها را درک نمایند. این گروه همچنین محتوای خود را در سال آینده به کتابخانه‌های بریتانیا نیز خواهد برد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید