فروشگاه پلی استور گوگل برنامه‌های دریافت وام  را حذف می‌کند - تکفارس 
فروشگاه پلی استور گوگل برنامه‌های دریافت وام  را حذف می‌کند - تکفارس 
فروشگاه پلی استور گوگل برنامه‌های دریافت وام  را حذف می‌کند - تکفارس 

فروشگاه پلی استور گوگل برنامه‌های دریافت وام را حذف می‌کند

مهدی داوری
۲۲ مهر ۱۳۹۸ - 22:30
فروشگاه پلی استور گوگل برنامه‌های دریافت وام  را حذف می‌کند - تکفارس 

کمپانی گوگل همواره تمام سعی خود را کرده است تا با تمام توان خود در برابر اپلیکیشن‌های مخرب مقاوت کند و جلوی انتشار این اپلیکیشن‌های آلوده را بگیرد.

این اپلیکیشن‌های که مخاطبین خود را به شک‌های مختلف آزار می‌دهند به شکل فزاینده‌ای در حال تولید هستند و تیم توسعه دهندگان فروشگاه پلی استور گوگل سعی می‌کنند که در برابر توسعه دهندگان فریبکار مقاوت کنند و جلوی این گروه را بگیرند.

اگر اخبار این فروشگاه را دنبال کنید با انواع و اقسام اپلیکیشن‌های آلوده آشنا هستید.

در اوایل تیر ماه شاهد این بودیم که گروه امنیتی CSIS از حضور یک اپلیکیشن بسیار مشکوک در فروشگاه پلی‌ استور به نام Updates for Samsung خبر داد که ادعا می‌کرد آپدیت‌ اندروید دیوایس‌های سامسونگ را زودتر از خود این شرکت به دست کاربران می‌رساند.

این ادعا دروغ نبود، چرا که با نصب اپلیکیشن واقعا آپدیت‌های نرم‌افزاری سامسونگ را دریافت می‌کردید. اما مسئله از آنجا به کلاهبرداری تبدیل می‌شد که برای دریافت این آپدیت‌های رایگان از اپلیکیشن Updates for Samsung باید هزینه می‌پرداختید.

به همین دلیل، گوگل امروز در گفتگو با وبسایت ورج اعلام کرده که اپلیکیشن مذکور را به دلیل تخطی از قوانین پلی استور به حالت تعلیق درآورده است.

بعد از آن تیم Updato، که توسعه‌دهنده این اپلیکیشن هستند در گفتگو با وبسایت BleepingComputer  مدعی شد که او و تیمش اپلیکیشن را برای «حذف سرویس فرمویر و پرداخت‌های غیر گوگلی» از پلی استور خارج کرده‌اند و نیت‌شان از ارائه این محصول کمک و «تسهیل کار کاربران» بوده است.

جالب است بدانید که این اپلیکیشن بیش از شش سال در پلی استور حضور داشته و طی این مدت به آمار بیش از ۱۰ میلیون دانلود دست یافته بوده که برای یک اپلیکیشن کلاهبرداری رقم قابل توجهی به حساب می‌آید.

ارائه آپدیت‌های سیستمی برای گوشی‌های اندروید معمولا پروسه زمان‌بری است و بسیاری از انتظار برای دریافت این آپدیت‌ها متنفر هستند، به همین دلیل حاضرند برای دریافت سریع‌تر این آپدیت‌ها پول هم بپردازند و دقیقا همین موضوع بود که به دستمایه سازندگان اپلیکیشن Updates for Samsung برای کلاهبرداری تبدیل شد.

اگر چه Updates for Samsung واقعا آپدیت‌های سامسونگ را توزیع می‌کند، اما به دلیل دریافت پول بابت این کار در دسته محصولات کلاهبرداری قرار می‌گیرد. تا این لحظه افراد زیادی با دانلود این اپلیکیشن فریب خورده‌اند، اما گوگل امیدوار است که حالا با حذف اپلیکیشن از پلی استور بتواند از فریب خوردن افراد بیشتر جلوگیری کند، هر چند که خیلی دیر به این کار اقدام کرده است.

حالا اما شاهد حضور اپلیکیشن‌های کلاهبرداری جدیدی در فروشگاه گوگل پلی استور هستیم.

به نقل از سایت انگجت، کمپانی گوگل برای مدتی با اپلیکیشن‌های وام دهی مقابله کرد اما اکنون تصمیم گرفته این اپلیکیشن‌ها را در اپ استور خود به شکل کامل حذف کند. طبق گزارشی جدید اخیرا گوگل اپلیکیشن‌های وام دهی در اپ استور که فریبکارانه هستند و بهره بازپرداخت آنها ۳۶ درصد یا بیشتر است را ممنوع کرده است. به گفته سخنگوی کمپانی گوگل سیاست‌های مالی در ماه آگوست اجرایی شده و هدف از آن حفاظت از مشتریان در برابر شرایط سوء استفاده جویانه است.

 البته هنوز در فروشگاه اپل چنین ممنوعیتی برای اپلیکیشن‌های وام دهی وجود ندارد.

این در حالی است که اپلیکیشن‌های وام دهی از این رویداد چندان خوشحال نیستند. در چنین وضعیتی آنها مجبور هستند نرخ سود وام خود را کاهش دهند یا به طور کامل اپلیکیشن را حذف کنند.

مری جکسون مدیر ارشد اجرایی بنیاد وام دهندگان آنلاین همچنان معتقد است عملکرد این شرکت‌ها مجاز است  و چنین ممنوعیتی به اپراتورهای قانونی وام و همچنین مشتریان وام‌های قانونی آسیب‌می رساند.

در این میان تصمیم کمپانی گوگل سوالاتی درباره آنکه آیا اپراتورهای اپ استورها باید اپلیکیشن مدل‌های کسب و کاری که عملکرد غیر اخلاقی دارند اما همچنان قانونی هستند را ممنوع کند یا خیر.

به نظر می‌رسد شرکت‌های بزرگ فناوری چنان قدرت بزرگی در اختیار دارند تا درباره موفقیت یک حوزه کسب و کاری تصمیم گیری کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید