رد در خواست حذف تبلیغات گمراه کننده ترامپ در توییتر و فیسبوک - تکفارس 
رد در خواست حذف تبلیغات گمراه کننده ترامپ در توییتر و فیسبوک - تکفارس 
رد در خواست حذف تبلیغات گمراه کننده ترامپ در توییتر و فیسبوک - تکفارس 

رد در خواست حذف تبلیغات گمراه کننده ترامپ در توییتر و فیسبوک

سجاد اسدی
۲۰ مهر ۱۳۹۸ - 09:00
رد در خواست حذف تبلیغات گمراه کننده ترامپ در توییتر و فیسبوک - تکفارس 

جو بایدن، کاندید ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ ایالات متحده، در نامه‌ای از توییتر درخواست کرد تا با توجه به گمراه کننده بودن تبلیغات سیاسی دونالد ترامپ، این تبلیغات را ممنوع کند.

توییتر پاسخی به این درخواست نداد اما در بیانیه‌ای به یکی از خبرگزاری‌ها اعلام کرده است که آن دسته از تبلیغات ترامپ که بایدن بر روی آن‌ها تمرکز کرده، هیچ ردیفی از قوانین این پلتفرم را نقض نکرده‌اند. این تبلیغات که به نظر می‌رسد درخواست حذف آن‌ها بی‌پایه و اساس است، اظهار دارد که معاون پیشین رئیس جمهور، اوکراین را وادار به اخراج دادستان پرونده پسر او، ‌هانتر کرده است.

در همین رابطه یکی از سخنگویان توییتر گفت:

پیام شما را دریافت کردیم، پاسخ ما به این شرح است: تبلیغی که شما از آن صحبت کردید در حال حاضر هیچکدام از قوانین ما را نقض نمی‌کند.

بایدن پاسخ سریعی به این توییت نداد.

این مسائل پیش آمده نتیجه یک هفته نامه‌نگاری و ارسال درخواست از طرف بایدن بوده که تقاضا داشت رسانه‌های اجتماعی و جامعه‌های مجازی از ارائه تبلیغات غلط و گمراه کننده سیاسی اجتناب کنند. در نامه‌هایی که به دست ما رسیده، بایدن به این شرح از توییتر و فیسبوک خواسته است تا این تبلیغات را بلوکه کنند:

هیچ شرکتی نباید اجازه دهد که تبدیل به ابزاری برای گمراه کردن اذهان عمومی‌ شود. این مسئله به تنهایی منجر به سالم بودن دموکراسی ما می‌شود. اجازه به رئیس جمهور ترامپ برای نشر اخبار کذب از طریق حساب شخصی خود با سودآوری از راه بازنشر همین اظهارات کذب، متفاوت است. درخواست داریم که توییتر این تمایز را میان حساب شخصی یک سیاستمدار و محتوای تبلیغاتی که هزینه آن پرداخت شده، قائل شود؛ درست همانگونه که توییتر در باقی زمینه‌ها تمایز قائل می‌شود.

در ابتدای این هفته نیز فیسبوک پاسخ منفی خود را به درخواست مشابهی از سوی تیم بایدن مبنی منع نمایش تبلیغات گمراه کننده، اعلام کرد. کتی‌ هارباث، مدیر بخش سیاست‌گذاری عمومی‌ برای انتخابات جهانی فیسبوک گفت:

رویکرد ما مبتنی بر اعتقاد اساسی فیسبوک به آزادی بیان و احترام به پروسه‌های دموکراتیک است. اعتقاد داریم که در دموکراسی‌های بالغ با آزادی بیان کامل در مطبوعات، گفتار سیاسی به بحث برانگیزترین شکل خود وجود دارد. بنابراین هنگامی‌ که یک سیاستمدار صحبت یا تبلیغ می‌کند، ما آن را برای افراد حقوقی شخص ثالث ارسال نمیکنیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید