گوشی موتورولا وان مکرو رسماً معرفی شد - تکفارس 
گوشی موتورولا وان مکرو رسماً معرفی شد - تکفارس 
گوشی موتورولا وان مکرو رسماً معرفی شد - تکفارس 

گوشی موتورولا وان مکرو رسماً معرفی شد

سید محمد معلمی
۱۷ مهر ۱۳۹۸ - 19:01
گوشی موتورولا وان مکرو رسماً معرفی شد - تکفارس 

روز گذشته خبری منتشر و در آن اعلام کردیم که موتورولا می‌خواهد به زودی از محصول و گوشی جدید خود به نام موتورولا وان مکرو (Motorola One Macro) رونمایی کند. حالا امروز این اتفاق افتاد و دستگاه‌های سری وان این کمپانی امسال هم گسترده‌تر شدند بنابراین علاوه بر موتورولا وان ویژن (Motorola One Vision)، موتورولا وان اکشن (Motorola One Action) و موتورولا وان زوم (Motorola One Zoom)، یک عضو دیگر به این خانواده اضافه شده است.

وقتی در مورد موتورولا وان مکرو صحبت می‌کنیم، طبیعتاً باید ابتدا سراغ دوربین آن برویم زیرا نام‌گذاری این دستگاه با توجه به این قسمت از گوشی انجام گرفته است. مهم‌ترین بخش دوربین این محصول موتورولا، لنز ۲ مگاپیکسلی مکرو با دریچه دیافراگم f/2.2 و اندازه ۱٫۷۵ نانومتری به شمار می‌رود چرا که می‌تواند بر روی اشیایی که در فاصله ۲ سانتی‌متری آن قرار گرفته‌اند زوم نماید. این میزان از دقت نشان می‌دهد که برای به ثبت رساندن تصاویر بوکه نیازی به پردازش تصاویر نیست.

گوشی موتورولا وان مکرو رسماً معرفی شد - تکفارس 

مطمئناً همه افراد به عکس‌های مکرو علاقه‌مند نخواهند بود و آن دسته از کسانی که به آنها علاقه دارند هم همیشه از لنز مربوطه استفاده نخواهند کرد. به همین دلیل موتورولا این محصولش را به یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.0 هم تجهیز کرده تا بتواند ویدیوهای ۱۰۸۰p با ۶۰ فریم بر ثانیه ضبط کند و در صورت نیاز، فیلم‌های صحنه آهسته با کیفیت ۱۲۰ فریم بر ثانیه هم به ثبت برساند.

ماژول دوربین عقب همچنین، به یک لنز ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق نیز مجهز شده که وقتی می‌خواهید از جایی عکس پرتره بگیرید، به صورت خودکار فعال خواهد شد و پس‌زمینه را تار خواهد کرد. همان‌طور که متوجه شده‌اید، در این دستگاه اثری از لنز تله فوتو نیست ولی موتورولا وان مکرو از گزینه Hi-Res Zoom پشتیبانی می‌کند و با جمع‌آوری داده‌ها از سه لنز موجود، زوم دیجیتالی را بهبود می‌بخشد. در نهایت باید اشاره کنیم که جدیدترین محصول مقرون به صرفه کمپانی زیرمجموعه لنوو در کنار دوربین‌های خود یک فلاش LED و یک لیزر فوکوس خودکار دارد که هم سرعت را افزایش می‌دهد و هم دقت قابلیت فوکوس خودکار را.

دو گوشی از محصولات موتورولا که موتو زد ۴ (Moto Z4) و وان زوم نامیده می‌شوند و امسال معرفی شده‌اند، از نمایشگر دارای ناچ شبیه حرف انگلیسی U بهره می‌برند. ضمن اینکه گوشی‌های سری موتو جی ۷ (Moto G7) هم دارای ناچ شبیه آیفون‌های اپل هستند. اما دستگاهی که به تازگی از آن رونمایی شده، تفاوت‌هایی دارد. ناچ آن شبیه حرف انگلیسی V بوده و عرض آن بیشتر و قدش کوتاه‌تر است حال آن‌که حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش نسبتاً ضخیم هستند. در قسمت پایینی هم این نوار سیاه رنگ ضخیم‌تر شده تا لوگوی موتورولا در آن قرار گیرد و یا دکمه هوم در آن‌جا بنشیند. به هر حال، گوشی مورد بحث ما از نمایشگر ۶٫۲ اینچی LCD با نسبت بدنه به تصویر ۱۹:۹ و رزولوشن ۷۲۰*۱۵۲۰ پیکسلی استفاده می‌کند و به خاطر لبه‌های ضخیم، این دستگاه تقریباً هم اندازه دو مدل موتورولا زد ۴ یا وان زوم است که در آنها نیز نمایشگر ۶٫۴ اینچی حضور داشت.

به خاطر اینکه هزینه‌های تمام شده ساخت این گوشی افزایش پیدا نکند، موتورولا از یک پردازنده میان‌رده تولید شده توسط شرکت مدیا تک استفاده کرده و سراغ محصولات سامسونگ یا کووالکوم نرفته است. این تراشه هلیو P70 نام دارد و عملکرد خوبی را از خود به ثبت می‌رساند و بعضاً آن را بهتر از اسنپدراگون ۶۶۰ می‌دانند. موتورولا وان مکرو همچنین، رم ۴ و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی دارد و امکان قرار دادن مموری کارت میکرو SD و افزایش ظرفیت آن به میزان ۵۱۲ گیگابایت نیز فراهم است.

تکمیل‌کننده امکانات این دستگاه باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت است که امکان شارژ آن با استفاده از یک شارژر ۱۰ واتی که در جعبه آن قرار گرفته، وجود دارد. کمپانی آمریکایی می‌گوید که اگر این گوشی به صورت معمولی به کار رود، باتری آن تا ۴۸ ساعت دوام خواهد آورد. در پایان اشاره کنیم که رابط کاربری این گوشی پوسته نرم‌افزاری ساخته شده توسط موتورولا مبتنی بر اندروید ۹ پای است و این یعنی نباید آن را اندروید وان یا خام بنامیم. متأسفانه کمپانی سازنده گفته که این دستگاه تنها یک بار بروزرسانی نرم‌افزاری دریافت خواهد کرد و فقط به اندروید ۱۰ آپدیت خواهد شد.

قیمت، موجودیت و تاریخ عرضه

موتورولا وان مکرو از روز شنبه ۱۲ اکتبر با قیمت ۱۴۰ دلار به فروش خواهد رسید و از روز ۲۴ اکتبر (پنج‌شنبه هفته آینده) عرضه جهانی آن آغاز خواهد شد. جزئیات زیادی در مورد کشورهایی که در آنها این دستگاه فروخته خواهد شد در دست نداریم اما گفته شده که به زودی به آمریکای لاتین و اروپا خواهد آمد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید