غیرفعال شدن حساب کاربران ونزوئلایی شرکت ادوبی - تکفارس 
غیرفعال شدن حساب کاربران ونزوئلایی شرکت ادوبی - تکفارس 
غیرفعال شدن حساب کاربران ونزوئلایی شرکت ادوبی - تکفارس 

غیرفعال شدن حساب کاربران ونزوئلایی شرکت ادوبی

مسلم رفیعی
۱۷ مهر ۱۳۹۸ - 12:02
غیرفعال شدن حساب کاربران ونزوئلایی شرکت ادوبی - تکفارس 

شرکت ادوبی به منظور رعایت نظم اجرایی آمریکا که در مردادماه (اوت)، تجارت با کشور ونزوئلا را ممنوع کرده‌ بود، ارائه خدمات خود به کاربران این کشور را متوقف کرد. این شرکت چند روز پیش ایمیلی را به مشتریان خود در ونزوئلا ارسال کرد تا به آن‌ها اطلاع دهند که حساب‌های آن‌ها غیرفعال خواهند شد و در ادامه، یک سند پشتیبانی را برای توضیح بیشتر در این باره در وب‌سایت خود قرار داد. در این سند شرکت ادوبی توضیح می‌دهد:

دولت آمریکا دستور اجرایی ۱۳۸۸۴ را صادر کرد و تأثیر عملی این اقدام تقریباً تمامی معاملات و خدمات بین شرکت‌ها، نهادها و افراد آمریکایی و ونزوئلایی را ممنوع می‌سازد. جهت سازگاری با این دستور، شرکت ادوبی همه حساب‌های موجود در ونزوئلا را غیرفعال می‌کند.

کاربران تا ۶ آبان (۲۸ اکتبر) وقت خواهند داشت تا هرگونه محتویات ذخیره‌شده در حساب‌های خود را دانلود کنند، پس از این تاریخ، دسترسی آن‌ها به حساب‌هایشان قطع خواهد شد. برای بدتر شدن اوضاع نیز مشتریان قادر نخواهند بود که وجوه پرداختی خود برای خریدها و حق اشتراک‌ها را باز پس گیرند، زیرا این شرکت می‌گوید که این دستور اجرایی، خواستار توقف تمام فعالیت‌های مرتبط با این کشور شده است؛ از خدمات غیرفروشی، سرویس‌ها، پشتیبانی، باز پرداخت وجوه و اعتبارات گرفته تا سایر موارد دیگر.

این خبر نه تنها برای طراحان و دورکاران که بر نرم‌افزارهای این شرکت مانند فتوشاپ و Illustrator تکیه می‌کنند، بلکه برای سازمان‌های غیردولتی و رسانه‌ها نیز که دیگر قادر به استفاده از نرم‌افزارهایی مانند InDesign، Acrobat و Reader نخواهد بود، مضر است. این ممنوعیت همچنین تمامی خدمات رایگان مانند Behance و وب‌سایت Adobe portfolio را که به یک حساب کاربری ابری نیاز دارد، تحریم می‌نماید.

این یک جنبه منفی از مدل مبتنی بر اشتراک شرکت ادوبی است که کاربران به محض اینکه گزینه پرداخت آن‌ها حذف شود، به سرعت دسترسی خود به محصولات این شرکت را از دست می‌دهند، مهم نیست تا چه مدت مشتری این شرکت بوده‌اند. ادوبی می‌گوید که بر تحریم‌های آمریکا نظارت می‌نماید تا بتواند راهی را برای گذر از آن‌ها پیدا کند اما تا آن زمان، حساب‌های این کشور (ونزوئلا) غیرفعال باقی خواهند ماند. هنگامی که نوبت به اظهارنظر سخنگویان شرکت ادوبی رسید، یکی از آن‌ها گفت:

در رابطه با مسدود کردن فعالیت‌های منتخب دولت ونزوئلا (دستور اجرایی ۱۳۸۸۴)، ادوبی در حال حاضر مشغول ارزیابی مشارکت‌ها و توافقات موجود با افراد و سازمان‌هایی است که زیر لوای این قانون قرار می‌گیرند؛ تا اطمینان حاصل شود که می‌توانیم انعطاف خود را خفظ نماییم. شرکت ما همچنان به فعالیت‌های پشتیبانی مشتریان و شرکای خود، البته تحت نظر این دستور اجرایی ادامه خواهد داد اما تمامی فعالیت‌هایی که مجاز نیستند، متوقف خواهد نمود. همزمان با ادامه بررسی و ارزیابی دقیق این وضعیت، از مشتریان خود عذرخواهی می‌نماییم. به محض موجود شدن جزئیات بیشتر در رابطه با چگونگی متأثر شدن عملیات ما و فعالیت‌های مشتریان، آن‌ها را به اشتراک خواهیم گذاشت.

در پایین، اظهارنظر دو مشتری ونزوئلایی را مشاهده می‌کنید:

هیچ راه‌حلی پیدا نکرده‌ام. حساب من به حالت تعلیق در خواهد آمد. من همه چیزهای مربوط به حساب Behance و سایر خدمات دیگر را از دست خواهم داد.

ما باید دوباره شروع کنیم. برای همه مردم ونزوئلا، پناهندگان و مهاجران و سایرین. این عادلانه نیست.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید