آخرین بروزرسانی Apple Maps کاربران را از Google Maps دور خواهد کرد - تکفارس 
آخرین بروزرسانی Apple Maps کاربران را از Google Maps دور خواهد کرد - تکفارس 
آخرین بروزرسانی Apple Maps کاربران را از Google Maps دور خواهد کرد - تکفارس 

آخرین بروزرسانی Apple Maps کاربران را از Google Maps دور خواهد کرد

بهنام خدابخشی
۹ مهر ۱۳۹۸ - 19:14
آخرین بروزرسانی Apple Maps کاربران را از Google Maps دور خواهد کرد

کمپانی اپل پس از انتشار رسمی iOS 13، قابلیت‌های اپلیکیشن Maps خود را گسترش داده و نقشه‌ی جدیدی برای نیویورک سایر مناطق شمال شرقی ایالات متحده ارائه نموده‌ است. در آخرین بروزرسانی این اپلیکیشن آدرس‌ها دقیق‌تر شده و تمامی بخش‌ها را با دقت بیشتری پوشش می‎دهد. همچنین در این بروزرسانی کاربران می‌توانند نمایی واقعی‌تر از ساختمان‌ها، پارک‌ها، مراکز خرید و سواحل دریافت نمایند.

کمپانی اپل در ماه ژوئن، طی کنفرانس سالانه‌ی توسعه‌دهندگان در شهر سن خوزه، ایالت کالیفرنیا، از طراحی جدید Apple Maps رونمایی به عمل آورد. در طی چند سال گذشته، این کمپانی در حال بازسازی فناوری نقشه‌برداری خود از سطح زمین بوده است، زیرا تا به امروز جهت دریافت اطلاعات صحیح از سطح زمین به Google Maps و Waze وابسته بوده و از خود هیچ استقلالی نداشته است.

از قبل نقشه‌های دقیقی از ایالت کالیفرنیا موجود بود که از روز دوشنبه نقشه‌های جدید شهرهای نیویورک، کانکتیکات، نیوجرسی، پنسیلوانیا، ایالت ماساچوست، رود آیلند، مریلند، دلور، ورمونت، نیوهمپشایر، ماین، واشنگتن دی‌سی و بخش‌هایی از ایالت ویرجینیا نیز در دسترس کوپرتیونیی‌ها قرار گرفت. کمپانی اپل قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی نقشه‌های بین‌المللی ایالات متحده را بازسازی نموده و در اپلیکیشن ناوبری خود قرار دهد.

علاوه بر نمای دقیق‌تر نقشه برخی دیگر از ویژگی‌های جدید Apple Maps شامل موارد زیر می‌باشد:

  • به اطراف نگاه کنید. این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد تا یک نمای ۳۶۰ درجه از محلی که در نقشه حضور دارید، داشته باشید (همانند Google Street View اما ساخته‌ی اپل)، اکنون این قابلیت برای ۵ منطقه از شهرهای نیویورک موجود می‌باشد.
  • راهنمایی کاربر با زبان اصلی سیری. اکنون دستیارهای صوتی در NYC صداهایی طبیعی با القای حسی واقعی‌تر از محیط ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، سیری به جای اینکه بگوید “۱۰۰۰ متر جلوتر به چپ بپیچید”، می‌گوید “بعد از چراغ قرمز بعدی به چپ بپیچید”.
  • مجموعه‌ها. مجموعه‌های موجود در iOS 13، به شما این امکان را می‌دهند تا لیست‌هایی را از مکان‌های مورد علاقه‌ی خود در یک شهر که دوست دارید از آن‌ها بازدید داشته باشید، با سایر افراد به اشتراک بگذارید.
  • ETA را با سایر افراد به اشتراک بگذارید. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا زمان تقریبی رسیدن خود را به یک مقصد مشخص با سایر افراد به اشتراک بگذارید. در صورت بروز هرگونه تاخیر در رسیدن به مقصد، زمان ارسالی نیز بر روی نقشه بروز خواهد شد. حتی با استفاده از این قابلیت می‌تواند در زمان رسیدن به مقصد نیز به فرد دریافت کننده‌ی پیام شما نوتیفیکشن ارسال نماید.
  • ارائه‌ی نقشه‌های داخلی فرودگاه‌ها و مراکز تجاری. این قابلیت از روز دوشنبه در دسترس عموم قرار خواهد گرفت؛ می‌توانید اکنون به مراکز خرید در سراسر کشور و فرودگاه‌های سراسر دنیا نگاهی دقیق‌تر داشته باشید و از فضای داخلی آن‎‌ها بازدید داشته باشید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید