قابلیت Live Caption اندروید ۱۰ احتمالا در پیکسل ۴ رونمایی خواهد شد - تکفارس 
قابلیت Live Caption اندروید ۱۰ احتمالا در پیکسل ۴ رونمایی خواهد شد - تکفارس 
قابلیت Live Caption اندروید ۱۰ احتمالا در پیکسل ۴ رونمایی خواهد شد - تکفارس 

قابلیت Live Caption اندروید ۱۰ احتمالا در پیکسل ۴ رونمایی خواهد شد

بهنام خدابخشی
۹ مهر ۱۳۹۸ - 09:59
قابلیت Live Caption اندروید 10 احتمالا در پیکسل 4 رونمایی خواهد شد

در مراسم Google I/O که در ماه می برگزار شد، کمپانی گوگل از قابلیت جدیدی به نام Live Caption رونمایی به عمل آورد که قرار است اندروید ۱۰ اجرا شود. با استفاده از این قابلیت زمانی که کاربران در ویدئوهای خود صحبت می‌کنند به صورت زنده متن گفتاری یا صوتی آن‌ها به شکل یک زیرنویس در پایین ویدئو به نمایش در می‌آید. پس از کمی تامل متوجه شدیم که این قابلیت، یکی از قابلیت‌های جذاب اندروید ۱۰ می‌باشد.

اکنون به لحظاتی فکر کنید که می‌خواهید بدانید در ویدئوها چه صحبت‌هایی رد و بدل شده است ولی هدفون‌تان در دسترس نیست. اکنون می‌توانید بدون آنکه صدای اسپیکر گوشی خود را بلند کنید و سایر افراد را آزار دهید، به مشاهده‌ی ویدئوهای مختلف بپردازید، زیرا Live Caption حتی زمانی که اسپیکر شما کاملا بی‌صدا شده است، کار می‌کند.

با تمامی این تفاسیر، گویا این قابلیت در زمان انتشار اندروید ۱۰ آماده نبوده است اما شواهد جدید حاکی از آن است که می‌توانیم در گوگل پیکسل ۴ شاهد عملکرد این ویژگی باشیم. توسعه‌دهندگان XDA با استفاده از فایل‌های APK که ظاهرا از دستگاه گوگل پیکسل ۴ برداشته بودند، توانسته‌اند قابلیت Live Caption را بر روی Pixel 2 XL نصب نمایند. به نظر می‌رسد که درست مانند قولی که گوگل داده بود کار می‌کند. در آزمایش‌هایی که توسعه‌دهندگان XDA با استفاده از اپلیکیشن‌های Amazon Prime Video، Google Photos، Google Podcasts، Netflix و YouTube انجام داده‌اند، قابلیت Live Caption دقیقا همانگونه که گوگل شرح داده بود، عمل کرده و زیرنویسی در زیر ویدئوها به نمایش در آورده بود.

بر اساس تصاویر نشان می‌دهد که شما قادر خواهید بود تنها با فشار دادن دکمه‌های تنظیم حجم صدا، قابلیت Live Caption را به راحتی فعال کنید (میانبرهایی نیز در بخش تنظیمات ارائه شده است). حتی اگر بخواهید برخی موارد با نیز تغییر دهید می‌توانید گزینه‌ی “mask profanity” را انتخاب نموده و برخی از لغات را در آن تغییر دهید تا در زمان نمایش آن‌ها جایگزینی کلمات صورت پذیرد.

بر اساس آزمایش‌هایی که توسعه‌دهندگان XDA بر روی Pixel 2 XL انجام داده‌اند، نشان می‌دهد که این قابلیت از نظر فنی علاوه بر گوگل پیکسل ۴ در سایر گوشی‌های هوشمند نیز پشتیبانی می‌شود اما گوگل قصد دارد به رسم سنت همیشگی، ابتدا قابلیت‌های جدید را بر روی پرچمداران خود اجرایی نموده و سپس برای سایر گوشی‌های هوشمند منتشر نماید. این کار گوگل در گذشته نیز تکرار شده است، قابلیت Call Screen نیز ابتدا برای گوگل پیکسل ۳ ارائه شد و سپس برای سایر دستگاه‌های اندرویدی عرضه گردید.

این کمپانی در تاریخ ۱۵ اکتبر قرار است یک رویداد سخت‌افزاری برگزار نماید که انتظار می‌رود در این رویداد پس از انتشار شایعات فراوان، گوگل پیکسل ۴ رونمایی گردد. قطعا پس از رونمایی گوگل پیکسل ۴ شاهد انتشار اطلاعا بیشتری در مورد Live Caption خواهیم بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید