رئیس بخش کلود گوگل گفت: جنگ تجاری ایالات متحده و چین بر رشد فروش آن‌ها تاثیری نداشته است - تکفارس 
رئیس بخش کلود گوگل گفت: جنگ تجاری ایالات متحده و چین بر رشد فروش آن‌ها تاثیری نداشته است - تکفارس 
رئیس بخش کلود گوگل گفت: جنگ تجاری ایالات متحده و چین بر رشد فروش آن‌ها تاثیری نداشته است - تکفارس 

رئیس بخش کلود گوگل گفت: جنگ تجاری ایالات متحده و چین بر رشد فروش آن‌ها تاثیری نداشته است

مهدی داوری
۶ مهر ۱۳۹۸ - 17:30
رئیس بخش کلود گوگل گفت: جنگ تجاری ایالات متحده و چین بر رشد فروش آن‌ها تاثیری نداشته است - تکفارس 

توماس کوریان (Thomas Kurian)، مدیرعامل بخش کلود کمپانی گوگل در مصاحبه جدید خود با شبکه خبری CNBC در مورد تاثیر تصمیم دونالد ترامپ یعنی ورود به جنگ تجاری بین ایالات متحده آمریکا و چین گفت: جنگ تجاری بین ایالات متحده آمریکا و چین تأثیری در روند رشد سریع کسب و کار مبتنی بر تکنولوژی کلود کمپانی گوگل نداشته است.

در مصاحبه‌ای که توماس کوریان با شبکه خبری آمریکایی CNBC در جریان کنفرانس خدمات مالی سیوس در انگلستان و شهر لندن داشت، روز پنجشنبه، توماس کوریان گفت که کسب و کارهای مبتنی بر تکنولوژی فضای ابری و کلود در حال پبشرفت است و و تاکید کرد که همه روزه ما شاهد رشد عظیم این تکنولوژی در سراسر جهان هستیم. رشدی که فارغ از تصمیمات گرفته شده در عرصه سیاست است و مسیر خود را برای پیشرفت طی می‌کند و کاری به راهروهای سیاسی دنیا ندارد.توماس کوریان در ادامه صحبت‌های خود به نکته بسیار مهمی اشاره کرد و افزود که خوشبختانه این کسب و کار به هیچ وجه تحت تاثیر جنگ تجاری بین دو ابر قدرت تجاری یعنی ایالات متحده آمریکا و کشور چین قرار نگرفته است.

توماس کوریان بعد از صحبت در مورد تکنولوژی کلود و رشد آن در دنیا به حضور گسترده این سرویس گوگل در کشورهایی نظیر هنگ کنگ و تایوان اشاره کرد و بیان کرد که این جنگ تجاری باعث نشده تا فناوری ابری گوگل در بازار چین متوقف شود بلکه در این کشور نیز شاهد رشد این بازار هستیم.

توماس کوریان همچنین گفت: “با وجود تصمیمات گرفته شده توسط دونالد ترامپ باید بگویم که ما همچنان تقاضاهای دریافتی برای تکنولوژی خود یعنی کلود را که از طرف مشتریان چینی درخواست می‌شوند را رصد می‌کنیم.”

سرویس‌های مبتنی بر فضای ابر و کلود در کشور چین در حال حاضر تحت سلطه غول‌های فناوری این کشور مانند علی بابا و تنسنت قرار دارد. توماس کوریان در پاسخ به سؤال در مورد رقبای محلی گوگل در کشور چین گفت: ما نگران همه هستیم اما با برنامه خود جلو می‌رویم.

بزرگترین رقابت اما در صنعت تکنولوژی فضای ابری هنوز هم بین گوگل و شرکت‌های آمریکایی است که سعی می‌کنند با ارائه خدمات متنوع در برابر گوگل مقاوت کنند و مخاطبین خود را از بازار گوگل به سمت خود بکشانند.

طبق اطلاعات آماری و داده‌های منتشر شده از سوی گروه تحقیقات سینرژی که در ماه ژوئیه منتشر شد سرویس AWS آمازون که یکی از سرویس‌های حوزه فضای ابری فعال در جهان است با بدست آوردن ۳۳ درصدر از سهم در بازار این تکنولوژی به عنوان رهبر این صنعت به حساب می‌آید و پس از آمازون سرویس فضای ابری مایکروسافت به نام آزور با ۱۶درصد سهم در بازار رتبه بعدی محبوبیت را بدست آورده است.

در همین حال و طبق همین آمار کمپانی گوگل با بدست آوردن ۸ درصد از سهم بازار تکنولوژی فضای ابری رتبه بعدی را در بین رقبا دارد که نشان می‌دهد آمازون و مایکروسافت چگونه توانستند در دنیا از گوگل پیشی بگیرند و جایگاه مستحکمی برای خود در این صنعت ایجاد کنند.

توماس کوریان در صحبت‌های خود از برنامه گوگل برای رسیدن به دو رقیب خود یعنی آمازون و مایکروسافت خبر داد و گفت که با الویت بندی صورت گرفته کار تیم فروش سرویس کلود گوگل در جایگاه بالایی قرار دارد و با بهبود این تیم می‌توان انتظار داشت که گوگل بتواند در بازار خود را به سرعت به رقبای خود نزدیک کند و تا چند سال آینده از این دو غول صنعت فضای ابری پیشی بگیرد. او همچنین گفت که در ماه‌های اخیر شاهد بودیم که گوگل مالکیت چند شرکت کوچک این حوزه را بدست آورده است و به عنوان شرکت مادر این استارت آپ‌ها فعالیت خواهد کرد.

بخش کلود کمپانی گوگل با قیمت ۲٫۶ میلیارد دلار سرویس Looker را خریداری کرد و به زیر مجموعه خود اضافه کرد. علاوه بر این شاهد آن بودیم که در ماه ژوئیه کمپانی گوگل همچنین استارت آپ Elastifile را خریداری کرد که البته هیچ اطلاعاتی از میزان پرداخت گوگل برای بدست آوردن این استارت آپ منتشر نشده است و طبق اعلام‌های غیر رسمی گوگل مبلغی مثل Looker را برای بدست آوردن Elastifile پرداخت کرده است.

توماس کوریان در مورد گسترش کار بخش کلود کمپانی گوگل نیز گفت: “ما همه عناصر جبهه مشتری خود را در نظر گرفته‌ایم و به شدت آن را گسترش داده ایم. فروش، افراد فنی، خدمات به مشتری، حتی تیم تجاری و حقوقی ما همه گسترش پیدا کرده‌اند و انتظار می‌رود به زودی نتایج فوق العاده آن را ببینید.

توماس کوریان پس از ۲۲ سال فعالیت در کمپانی اوراکل در سال ۲۰۱۸ به بخش کلود گوگل پیوست. وی جایگزین دایان گرین (Diane Greene)، بنیانگذار VMware شد، که تلاش کرد تا کسب و کار بخش کلود گوگل را به رقیبی جدی برای شرکت‌های آمازون و مایکروسافت تبدیل کند.

در ماه ژوئیه، ساندر پیچای (Sundar Pichai)، مدیرعامل گوگل فاش کرد که فعالیت ابری این شرکت به ۸ میلیارد دلار درآمد سالانه رسیده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید