والمارت فروش سیگارهای الکتریکی را متوقف می‌سازد - تکفارس 
والمارت فروش سیگارهای الکتریکی را متوقف می‌سازد - تکفارس 
والمارت فروش سیگارهای الکتریکی را متوقف می‌سازد - تکفارس 

والمارت فروش سیگارهای الکتریکی را متوقف می‌سازد

مسلم رفیعی
۳۱ شهریور ۱۳۹۸ - 15:00
والمارت فروش سیگارهای الکتریکی را متوقف می‌سازد - تکفارس 

والمارت به دلیل پیچیدگی و عدم‌اطمینان پیرامون سیگارهای الکتریکی، فروش آن‌ها را متوقف می‌کند. خبرگزاری CNBC با استناد به یک یادداشت داخلی این شرکت، این خبر را اعلام و سپس خود والمارت نیز آن را تأیید نمود. این بیانیه می‌گوید:

با توجه به رشد فزاینده پیچیدگی و عدم‌اطمینان فدرال، ایالتی و نیز محلی مرتبط با سیگارهای الکتریکی، ما قصد داریم تا فروش محصولات نیکوتینی الکتریکی را در تمامی شعبه‌های والمارت و Sam Club U.S متوقف سازیم. ما فروش خود پس از اتمام موجودهای انبار خود، به‌طور کامل متوقف خواهیم ساخت.

تصمیم والمارت به‌سرعت پس از اینکه مقامات بهداشتی آمریکا، مرگ هشتم را به‌علت بیماری ناشناخته ریوی مرتبط با دخانیات اعلام کردند، اتخاذ شد. اولین مرگ در مردادماه (اوت) گزارش شد. از آن زمان تاکنون، چندین شرکت رسانه‌ای تبلیغات مرتبط با دخانیات را کنار گذاشته و سیاست‌گذاران نیز شروع به تنگ کردن محدودیت‌ها در ایالات‌متحده و سایر نقاط نموده‌اند. چند روز پیش، سناتور میت رامنی (Mitt Romney) و جف مرکلی (Jeff Merkley) لایحه‌ای را برای ممنوع کردن طعم‌های سیگارهای الکترونیکی به‌غیر از تنباکو و همچنین اعمال مالیات‌های جدید بر این محصولات، به سنا تسلیم کردند.

والمارت از اوایل سال جاری فروش سیگارهای الکتریکی با طعم‌های میوه‌ای را متوقف کرد و نیز حداقل سن جهت خرید محصولات تنباکویی را به ۲۱ سال افزایش داد. سیگار الکتریکی به‌عنوان یک جایگزین امن‌تر برای سیگارهای معمولی معرفی شده‌ است، اما طعم‌های میوه‌ای به‌دلیل ترغیب نوجوانان به مصرف دخانیات، مورد سرزنش قرار گرفته‌‌اند.

با این حال، بیماری‌های ریوی به‌طور کلی به سیگارهای الکتریکی ربط داده می‌شوند. در واقع، دقیقاً مشخص نیست که چه چیزی باعث آن‌ها می‌شود. از زمان شروع مرگ‌‌و‌میرهای مرتبط با دخانیات در اوایل سال جاری، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا توصیه کرده‌اند که افراد، استفاده از سیگارهای الکتریکی و یا محصولات مرتبط را محدود نمایند و اگر پیش‌تر از سیگارهای الکتریکی جهت ترک سیگار تنباکویی استفاده کرده‌اند، دوباره مصرف سیگار تنباکویی را از سر نگیرند.

در حالی که قوانین مرتبط با سیگار به‌خوبی تثبیت شده‌اند، هنوز قوانین روشنی در رابطه با سایر محصولات دخانی وجود ندارد. تعجب‌آور نیست که شرکتی مانند والمارت این موضوع را ناامید‌کننده بداند. والمارت از گفتن این حرف که در صورت تصویب قانون جدید یا ارائه اطلاعات بیشتر در مورد بیماری‌های اخیر به فروش سیگارهای الکتریکی ادامه خواهد داد، امتناع ورزیده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید