گوگل بر روی انرژی‌های پاک سرمایه‌گذاری می‌کند - تکفارس 
گوگل بر روی انرژی‌های پاک سرمایه‌گذاری می‌کند - تکفارس 
گوگل بر روی انرژی‌های پاک سرمایه‌گذاری می‌کند - تکفارس 

گوگل بر روی انرژی‌های پاک سرمایه‌گذاری می‌کند

علی اسکندری
۲۹ شهریور ۱۳۹۸ - 22:04
گوگل بر روی انرژی‌های پاک سرمایه‌گذاری می‌کند - تکفارس 

گوگل در پنج‌شنبه اعلام نموده که اصلی‌ترین سرمایه‌گذاری این شرکت در بخش انرژی‌های پاک صورت می‌گیرد. غول موتورهای جست‌وجوگر  در سراسر ایالان متحده و شیلی ۱۸ قرارداد در این زمینه امضا کرده است.

در پستی مدیرعامل گوگل اعلام نمود که بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری گوگل در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر مثل انرژی خورشیدی و باد صورت می‌گیرد. همچنین پیچای مدعی‌ست که تولید انرژی‌های پاک این شرکت نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است. در ضمن مقامات گوگل حاکی از آن هستند که این شرکت قراردادهای بیش‌تری را در آینده امضا خواهد کرد و پنل‌های خورشیدی بیش‌تری تولید می‌کند. مدیرعامل گوگل در وبلاگی نوشته است که این شرکت همیشه در صدد کاهش ردپای کربن دی اکسید است و همیشه در ساختن محصولات اولویت نخست را صلاح مردم و زمین قرار می‌دهد. اخبار نشان می‌دهند اخیرا گوگل بیش‌تر از ۵۰۰ هزار دلار در آمریکا و ۵۰۰ هزار یورو در اروپا سرمایه‌گذاری نموده که صرف تحقیقات برای ایجاد کسب‌وکارهای جدید در حوزه انرژی‌های پاک می‌شود.

این در حالی‌ست که هزاران کارمند گوگل در اعتراض بی‌اعتنایی گوگل در مقابل تغییرات اقلیمی به خیابان‌ها آمده‌اند. گوگل و شرکت‌هایی مثل اپل هر سال از محصولات جدیدی پرده برمی‌دارد و کاربران را مجاب به رها کردن ورژن‌های قدیمی و خرید نسخه‌های جدید می‌کنند. این موضوع باعث تشدید تغییرات اقلیمی خواهد شد. با این همه گوگل مدعی‌ست که تا سال ۲۰۲۲ تمامی محصولات این برند از متریال قابل‌ بازیافت تولید خواهند شد. همچنین تمامی ارسا‌ل‌ها توسط ماشین‌های برقی انجام می‌گیرد تا ردپای کربن دی اکسید کاهش یابد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید