برقراری ارتباط میان دستیار صوتی گوگل و واتس‌اپ - تکفارس 
برقراری ارتباط میان دستیار صوتی گوگل و واتس‌اپ - تکفارس 
برقراری ارتباط میان دستیار صوتی گوگل و واتس‌اپ - تکفارس 

برقراری ارتباط میان دستیار صوتی گوگل و واتس‌اپ

بهنام خدابخشی
۱۶ شهریور ۱۳۹۸ - 09:29
دستیار صوتی گوگل

بر اساس آمار منتشر شده از سوی Statista، هم‌اکنون واتس‌اپ یکی از محبوب‌ترین پیام‌رسان‌های اجتماعی در دنیاست؛ اگر چه در ایالات متحده در رده‌ی سوم قرار دارد. البته رتبه‌بندی آن اهمیت چندانی ندارد، مهم این است که در اختیار کمپانی فیسبوک می‌باشد. اکنون دستیار صوتی گوگل نیز با واتس‌اپ ارتباط برقرار نموده و می‌توانید پیام‌های متنی خود را از طریق واتس‌اپ، با استفاده از Google Assistant ارسال نمایید (تنها کافی است که بگویید “O.K. Google, send WhatsApp message”). اکنون پیام شما به صورت رمزنگاری شده ارسال خواهد شد؛ البته شخص موردنظر شما نیز باید واتس‌اپ داشته باشد.

اما فرض کنید که می‌خواهید با استفاده از دستیار صوتی گوگل یک تماس ویدئویی و یا صوتی برقرار کنید. قبلا به این صورت بود که با استفاده از گوگل اسیستنت می‌توانستید در Duo یا Hangouts تماس تصویری برقرار کنید. تماس‌های صوتی نیز از طریقشبکه‌ی مخابراتی شما برقرار می‌شد. اما همانظور که می‌دانید، واتس‌اپ کارایی‌های بسیاری دارد. اگر به‌خاطر داشته باشید، کمپانی فیسبوک در سال ۲۰۱۴ جهت خرید واتس‌اپ ۲۱ میلیون دلار پرداخت کرد. بنابراین امروز کمپانی گوگل اذعان داشت که اکنون با استفاده از اپلیکیشن اندرویدی واتس‌اپ می‌توانید تماس‌های صوتی و تصویری برقرار نمایید. (از طریق دستیار صوتی گوگل)

برای برقراری تماس ویدئویی با استفاده از واتس‌اپ تنها لازم است که بگویید “Hey Google, WhatsApp video John”. گوگل در خصوص نحوه‌ی برقراری تماس صوتی از طریق واتس‌اپ صحبتی به میان نیاورده است اما حدس می‌زنیم که به منظور برقراری تماس صوتی باید بگویید “Hey Google, WhatsApp call John”. متاسفانه گوگل پس از انتشار این خبر، جزئیات زیادی در مورد آن ارائه نداد و ما نیز این موضوع را با استفاده از دستیار صوتی گوگل امتحان کردیم ولی نه تماس صوتی و نه تماس تصویری از طریق واتس‌اپ برقرار نشد.

احتمال دارد که این ویژگی پس از گذشت مدت زمانی کوتاه، آرام آرام به دستگاه‌های اندرویدی افزوده شود، پس باید کمی صبر کنید. علاوه بر این موارد، اکنون گوگل اسیستنت را می‌توان یکی از اصلی‌ترین دستیارهای صوتی دانست که قابلیت‌های متنوعی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید