گم شدن ایرپادها، مشکل جدید نیویورک - تکفارس 
گم شدن ایرپادها، مشکل جدید نیویورک - تکفارس 
گم شدن ایرپادها، مشکل جدید نیویورک - تکفارس 

گم شدن ایرپادها، مشکل جدید نیویورک

سید محمد معلمی
۱۴ شهریور ۱۳۹۸ - 16:08
گم شدن ایرپادها، مشکل جدید نیویورک - تکفارس 

ایرپادهای اپل در حال حاضر محبوب‌ترین هدفون‌های بیسیم جهان به شمار می‌روند و به دلیل قیمت مقرون به صرفه‌ای که دارند، طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند اما این موضوع باعث نشده تا کسی نسبت به آنها اعتراض نداشته باشد. خریداران هدفون‌های هوشمند اپل مدعی شده‌اند که ایرپادها درست در گوش کاربران قرار نمی‌گیرند به همین دلیل افراد همیشه نگران افتادن آنها هستند. حالا این مشکل به یکی از معضلات اجتماعی نیویورک تبدیل شده و روزانه تعداد زیادی از این هدفون‌ها در ایستگاه‌های مترو مشاهده می‌شوند.

بر اساس گزارش وال‌استریت‌ژورنال و به نقل از مقامات مترو نیویورک، ایرپادها امروزه در بسیاری از ایستگاه‌های قطار شهری این کلان شهر آمریکا یافت می‌شوند به همین خاطر ممکن است قانونی وضع شود تا از مسافران بخواهند هنگام سفر با مترو یا آنها را از گوش خود در بیاورند و یا اصلاً از آنها استفاده نکنند.

در گزارش وال‌استریت‌ژورنال همچنین آمده که کارکنان ایستگاه‌های مترو نیویورک روزانه وقت زیادی را صرف جستجو برای هدفون‌های گم‌شده می‌کنند. استیون دلوجینسکی (Steven Dluginski)، بازرس ارشد ایستگاه‌های مترو نیویورک می‌گوید:

ایرپادها بسیار کوچک هستند و به همین دلیل پیدا کردن آنها کار سختی است. حالا اگر به این موضوع، تاریکی خطوط را هم اضافه کنید، سختی پیدا کردن هدفون‌های اپل دو چندان می‌شود. در واقع تنها راه پیدا کردن ایرپادها این است که سفید باشند

به علاوه، روزنامه معتبر آمریکایی اعلام کرده که از ماه مارس یعنی وقتی نسل دوم ایرپادها معرفی شدند، تعداد بیشتری از آنها در ایستگاه‌های مترو پیدا شده‌اند. برای مثال، فصل تابستان امسال که هم گرم بوده و هم آب و هوای مرطوبی داشته، باعث شده تا گوش مسافران عرق کرده و ایرپادها بر زمین بیفتند.

برای پیدا کردن این هدفون‌ها، کارکنان ایستگاه‌های مترو از یک گیره بلند که بعضاً طول آن به ۲٫۵ متر می‌رسد استفاده می‌کنند تا بتوانند اشیا گم‌شده را پیدا نمایند. اخیراً و در یک روز، ۱۸ درخواست اشیا گم‌شده به ثبت رسیده که شش عدد از آنها به ایرپادها مربوط می‌شدند.

در سمت دیگر، گم شدن ایرپادها برای اپل خبر بسیار خوبی است چرا که هدفون‌های بدون قاب شارژر ارزان‌تر بوده و اگر کسی خواست آنها را همراه با قاب بخرد باید هزینه بیشتری بپردازد. برای مثال، یک جفت هدفون تنها ۶۹ دلار و هدفون همراه با قاب ۱۵۹ دلار فروخته می‌شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید