اپل ایرپادز لایت را در دست ساخت دارد - تکفارس 
اپل ایرپادز لایت را در دست ساخت دارد - تکفارس 
اپل ایرپادز لایت را در دست ساخت دارد - تکفارس 

اپل ایرپادز لایت را در دست ساخت دارد

مهدی حلوائی
۱۳ دی ۱۴۰۱ - 11:40
ایرپادز لایت

بر اساس گزارش جف پو (Jeff Pu)، تحلیل‌گر سرشناس و معتبر، اپل نسخه‌ی لایت ایرپادز را در دست ساخت دارد. ظاهراً این شرکت قصد دارد تا در بازار ایربادزهای ارزان و اقتصادی نیز با سایر شرکت‌ها به رقابت بپردازد.

هرچند که ایرپادزهای اپل در بین کاربران از محبوبیت بالایی برخوردارند اما این محصولات قیمت بالایی داشته و همین موضوع می‌تواند برخی از افراد را از خرید آن‌ها منصرف کند. برای مثال، ایرپادز ۲ و ایرپادز ۳ در حال حاضر به ترتیب با قیمت ۱۲۹ و ۱۶۹ دلار به‌ فروش می‌رسند. احتمالاً همین موضوع باعث شده تا اپل تصمیم به ساخت نسخه‌ی ارزان‌تر لایت بگیرد.

جف پو پیش‌بینی کرده است که فروش ایرپادزهای اپل از ۷۳ میلیون در سال ۲۰۲۲ به ۶۳ میلیون در سال جاری میلادی کاهش پیدا خواهد کرد. علت اصلی این موضوع نیز کاهش میزان تقاضا برای ایرپادز ۳ و همچنین عدم عرضه‌ی نسخه‌ی جدیدی از این محصولات در سال ۲۰۲۳ اعلام شده است.

در حال حاضر هنوز مشخص نیست که اپل ایرپادز لایت را با چه قیمتی و در چه تاریخی به بازار عرضه خواهد کرد. قبلاً گفته می‌شود که اپل نسخه‌ی لایت ایرپادز پرو را نیز در دست ساخت داشته و قرار است که آن را برای پوشش شکاف قیمتی بین ایرپادز و ایرپادز پرو به بازار عرضه کند اما این شایعات در سال ۲۰۲۰ به‌طور کلی رد شد. از این رو باید منتظر ماند و دید که آیا اخبار مربوط به ایرپادز لایت نیز در حد شایعه است و یا اپل واقعاً چنین محصولی را روانه‌ی بازار می‌کند.

منبع: AppleInsider

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید