Pixel 3A به لطف اندروید ۱۰ از پشتیبانی واقعی دو سیم‌کارت برخوردار می‌شود - تکفارس 
Pixel 3A به لطف اندروید ۱۰ از پشتیبانی واقعی دو سیم‌کارت برخوردار می‌شود - تکفارس 
Pixel 3A به لطف اندروید ۱۰ از پشتیبانی واقعی دو سیم‌کارت برخوردار می‌شود - تکفارس 

Pixel 3A به لطف اندروید ۱۰ از پشتیبانی واقعی دو سیم‌کارت برخوردار می‌شود

مسلم رفیعی
۱۴ شهریور ۱۳۹۸ - 11:30
Pixel 3A به لطف اندروید ۱۰ از پشتیبانی واقعی دو سیم‌کارت برخوردار می‌شود - تکفارس 

اندروید ۱۰ بی‌سروصدا، یک بروزرسانی بزرگ را برای گوشی هوشمند Pixel 3A در اختیار داشت؛ پشتیبانی واقعی از دو سیم‌کارت و بدین‌وسیله، Pixel 3A به اولین تلفن Pixel تبدیل شد که امکان استفاده همزمان از دو شبکه را فراهم می‌کند. گوشی‌های Pixel 2 ،۳ و ۳A همگی دارای یک شکاف سیم‌کارت هستند و از یک eSIM دیجیتال نیز پشتیبانی می‌نمایند، اما اگر می‌خواستید که از هر دوی این سیم‌کارت‌ها استفاده کنید، آنگاه باید بین آن‌ها جابجا می‌شدید. اکنون به نظر می‌رسد که Pixel 3A و ۳A XL یعنی ظاهراً فقط سری ۳A، می‌توانند از دو شبکه به طور همزمان استفاده نمایند.

با استفاده از بخش تنظیمات اندروید، کاربران Pixel 3A قادر به انتخاب شبکه‌های پیش‌فرض جهت ارسال پیام، برقراری تماس و همچنین استفاده از داده خواهند بود. هر دو سیم‌کارت به طور همزمان فعال خواهند شد، بنابراین می‌توانید همزمان با استفاده از یکی از سیم‌کارت‌ها جهت استفاده از داده، از سیم کارت دیگری نیز تماس دریافت کنید.

متأسفانه، هنوز پشتیبانی از دو سیم‌کارت در Pixel 3A محدود است، زیرا در حالت کلی پشتیبانی از eSIM‌ها محدودیت‌هایی دارد. اکثر شرکت‌های مخابراتی از این نوع سیم‌کارت پشتیبانی نمی‌کنند، بنابراین شما جهت ادامه کار گزینه‌های محدودی را در اختیار دارید. در ایالات متحده، این به معنای استفاده از سرویس Google Fi است (امکان پشتیبانی شرکت Sprint نیز در آینده وجود دارد)، همچنین گزینه‌های خارج از کشور نیز محدود هستند.

اگرچه پشتیبانی از دو سیم‌کارت به طور کلی در ایالات متحده مورد نیاز نیست، اما این ویژگی در سایر مناطق می‌تواند نقشی کلیدی را ایفا نماید. یک سیم‌کارت ثانویه می‌تواند در مناطقی که دارای پوشش ضعیف شبکه هستند، یا برای افرادی که به طور مکرر بین کشورها سفر می‌نمایند، مفید واقع شود. این ویژگی برای تاجرین نیز مفید است، زیرا آن‌ها می‌توانند یک از سیم‌کارت‌ها را به تماس‌های شخصی و دیگری را به تماس‌های کاری اختصاص دهند.

اپل سال گذشته سرانجام پشتیبانی از دو سیم‌کارت و همچنین eSIM را به گوشی‌های خود آورد (به جز در چین؛جایی که در آن نسخه ویژه دو سیم‌کارته آیفون مورد استفاده قرار می‌گیرد). وضعیت در اکثر مناطق همچنان محدود است؛ پشتیبانی از دو سیم‌کارت خیلی ساده نیست، زیرا اکثر شرکت‌های مخابراتی هنوز از آن پشتیبانی نمی‌کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید