سلام بر عصر eSIM؛ سری آیفون ۱۴ در آمریکا بدون شیار سیم کارت فیزیکی عرضه خواهد شد - تکفارس 
سلام بر عصر eSIM؛ سری آیفون ۱۴ در آمریکا بدون شیار سیم کارت فیزیکی عرضه خواهد شد - تکفارس 

سلام بر عصر eSIM؛ سری آیفون ۱۴ در آمریکا بدون شیار سیم کارت فیزیکی عرضه خواهد شد

افشین نوری
۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - 21:11
esim

اپل دیشب از سری آیفون ۱۴ رونمایی کرد و قابلیت مهمی که این گوشی‌‌ها خواهند داشت این است که کاربران آمریکایی می‌توانند به جای سیم کارت فیزیکی از eSIM استفاده کنند.

اپل گفته است که چهار مدل آیفون ۱۴، آیفون ۱۴ پلاس، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس در بارار آمریکا بدون شیار سیم کارت فیزیکی ارایه خواهند شد و و فقط امکان استفاده از eSIM را خواهند داشت. 

به نظر می‌رسد حذف شیار سیم‌ کارت فیزیکی از روی گوشی‌های آیفون شروع عصر تازه‌ای در دنیای گوشی‌های هوشمند را نوید می‌دهد و انتظار می‌رود که در سال‌های آینده سیم کارت‌های فیزیکی به‌کلی از روی گوشی‌ها حذف بشوند. بنابراین اپل با این کار می‌تواند سایر شرکت‌ها را ترغیب به استفاده از  eSIM در گوشی‌ها هوشمند خودشان بکند. برای مثال می‌توان به موتورولا ریزر ۲۰۱۹ اشاره کرد که این فناوری را چند سال پیش ارایه کرد و هم‌اکنون برخی گوشی‌ها اندرویدی از eSIM استفاده می‌کنند.‌ 

esim

با این حال، توسعه این فناوری مستلزم آن است که اپراتورهای مخابراتی زیرساخت‌های لازم برای پشتیبانی از آن را گسترش بدهند‌. بنابراین انتظار می‌رود که ارایه گسترده فناوری eSIM در گوشی‌های هوشمند چندین سال طول بکشد. در هر حال اپل اولین قدم را در این زمینه برداشته است و می‌توان به این موضوع امیدوار بود.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید