تصاویر کاملی از هوآوی پی ۳۰ پرو منتشر شد - تکفارس 
تصاویر کاملی از هوآوی پی ۳۰ پرو منتشر شد - تکفارس 
تصاویر کاملی از هوآوی پی ۳۰ پرو منتشر شد - تکفارس 

تصاویر کاملی از هوآوی پی ۳۰ پرو منتشر شد

سید محمد معلمی
۱۳ شهریور ۱۳۹۸ - 16:00
تصاویر کاملی از هوآوی پی ۳۰ پرو منتشر شد - تکفارس 

اگرچه هنوز نمی‌دانیم که سیستم عامل گوشی‌های آتی هوآوی یعنی پی ۳۰ و پی ۳۰ پرو چیست و دقیقاً چه زمانی این دستگاه‌ها وارد بازار می‌شوند ولی می‌توانیم با اطمینان بگوییم که کمپانی چینی می‌خواهد در تاریخ ۱۹ سپتامبر و در شهر مونیخ آلمان از آنها رونمایی کند. حالا باز هم تصاویری از این گوشی‌های فوق پیشرفته منتشر شده و علی‌رغم اینکه شباهت زیادی به رندرهای قبلی دارند ولی این‌بار از تمام زوایا این دستگاه را می‌بینیم و البته جزئیات بیشتری را از آنها متوجه می‌شویم.

حساب کاربری OnLeaks@ که معمولاً در متن فاش کردن این تصاویر قرار دارد، مدتی است تمام وقت خود را صرف انتشار عکس‌هایی از پرچمدار بعدی هوآوی کرده و از آن جایی که همواره پیش‌بینی‌ها و نقد و بررسی‌هایی که انجام می‌دهد درست از آب درآمده‌اند، تقریباً نمی‌توانیم صحت این تصاویر را رد کنیم. به هر حال، این‌بار هم عکس‌هایی در اختیار داریم که نشان‌دهنده هوآوی پی ۳۰ پرو هستند و اگرچه امکان تأیید رسمی اینها وجود دارد ولی باید این نکته را در نظر داشته باشید که جزئیات منتشر شده نمی‌توانند صد در صد درست باشند.

تصاویر کاملی از هوآوی پی ۳۰ پرو منتشر شد - تکفارس 

نمایشگر واترفال با یک ناچ عریض و بدون دکمه کاهش و افزایش صدا

اگر گوشی‌های میان‌رده جدید که بیشتر در سال ۲۰۱۹ معرفی شدند را مشاهده کرده باشید، مطمئناً متوجه وجود یک بریدگی در بالای صفحه نمایش آنها شده‌اید که محل قرارگیری دوربین سلفی و چندین سنسور دیگر بوده است. به این بریدگی که بعضاً شبیه یک قطره است، ناچ قطره‌ای می‌گویند. حالا چنان‌چه همین بریدگی کمی بزرگ‌تر شود، شبیه ناچ هوآوی میت ۲۰ پرو خواهد شد. در این بین، بر اساس تصاویری که دریافت کرده‌ایم، مشخص است که هوآوی میت ۳۰ پرو نیز یک ناچ بزرگ در بالای صفحه نمایش خود خواهد داشت که نه تنها محل قرارگیری سه لنز برای دوربین جلو خواهد بود، بلکه سنسورهای مخصوص تشخیص سه بعدی چهره نیز در آن به کار خواهد رفت.

در اینجا با چیزی که زیاد آشنا نیستیم، نمایشگر واترفال است که کمپانی چینی اوپو، چندی پیش آن را معرفی کرد تا شیوه طراحی گوشی‌های هوشمند بدون حاشیه را وارد مرحله جدیدی کند. البته قبل از اوپو، مشابه این پنل‌ها را سامسونگ ساخته بود به طوری که نمایشگر گوشی گلکسی اس ۷ اج را تا کناره‌ها کشید و در لبه‌ها حالت برآمدگی به وجود آورد. حالا گویا هوآوی هم می‌خواهد از نمونه پیشرفته‌تر این صفحه نمایش‌ها که واترفال نامیده می‌شوند بهره ببرد هرچند هنوز مشخص نیست کاربرد این نمایشگرها چه‌قدر خواهد بود و آیا می‌توانند بر عملکرد گوشی تأثیر مثبت بگذارند یا خیر؟.

استفاده از این نوع شیوه طراحی مستلزم حذف برخی امکانات نوستالژی و محبوب است که یکی آنها به دکمه‌های کاهش و افزایش صدا مربوط می‌شود زیرا از آن جایی که صفحه نمایش تا کناره‌ها کشیده می‌شود، دیگر جایی برای دکمه‌های کنار نخواهد بود. گویا سامسونگ نیز پیش از این تصمیم به استفاده از این نوع ظاهر برای گلکسی نوت ۱۰ گرفته بود ولی در لحظات آخر سراغ نمایشگرهای سنتی رفت.

تصاویر کاملی از هوآوی پی ۳۰ پرو منتشر شد - تکفارس 

دوربین عقب چهارگانه جذاب

هوآوی بعد از معرفی گوشی پی ۳۰ پرو نشان داد که می‌تواند در زمینه دوربین گوشی‌های هوشمند حرف‌های زیادی داشته باشد به همین دلیل بسیاری از افراد این کمپانی را سردمدار و پیشتاز طراحی‌های نوآورانه دوربین موبایل‌ها می‌دانند ولی پس از اینکه سایر رقبا سراغ بهره‌مندی از اشکال هندسی برای قرار دادن دوربین‌های عقب رفتند (مانند اپل با آیفون ۱۱ پرو و گوگل با پیکسل ۴)، به نظر می‌رسد هوآوی هم می‌خواهد از ماژولی دایره‌ای شکل برای دوربین اصلی پرچمدار بعدی‌اش استفاده کند. همان‌طور که در این تصاویر می‌بینید، یک دایره مشکی رنگ در قاب پشتی حضور یافته که دو لنز در بالا و دو لنز در پایین آن نشسته‌اند. در سمت چپ این لنزها، یک فلاش LED، یک سنسور ناشناخته و یک لوگوی Leica به چشم می‌خورد.

گفته می‌شود دو لنز ۸ مگاپیکسلی تله فوتو و یک سنسور تشخیص عمق ToF را دو سنسور ۴۰ مگاپیکسلی همراهی خواهند کرد.

تصاویر کاملی از هوآوی پی ۳۰ پرو منتشر شد - تکفارس 

حسگر ۴۰ مگاپیکسلی اصلی احتمالاً دارای دریچه دیافراگم متغیر با مقادیر f/1.4 تا f/1.6 خواهد بود در حالی که سنسور ۴۰ مگاپیکسلی دوم وظیفه عکسبرداری از زوایای گسترده را بر عهده خواهد داشت. حالا، از آن جایی که تصاویر گرفته شده با هوآوی پی ۳۰ پرو کیفیت خارق‌العاده‌ای دارند، بیصبرانه منتظریم تا ببینیم پرچمدار آتی کمپانی چینی چه عملکردی از خود بر جای خواهد گذاشت و چه نوع عکس‌هایی می‌گیرد.

ابعاد، پورت‌ها و دیگر شایعات در مورد مشخصات فنی

به خاطر وجود نمایشگر واترفال در هوآوی میت ۳۰ پرو، خیلی سخت است که بخواهیم ابعاد آن را بگوییم ولی شایعاتی به گوش می‌رسند که دال بر وجود پنلی ۶٫۶ اینچی هستند تا شاهد رونمایی از دستگاهی باشیم که از میت ۲۰ پرو ۶٫۴ اینچی بزرگ‌تر خواهد بود. ضمن اینکه به دلیل حاشیه‌های بسیار باریک انتظار می‌رود ضخامت، عرض و طول این دستگاه به ترتیب ۸٫۷*۷۳٫۶*۱۵۸٫۱ میلی‌متر باشد. بر این اساس، پرچمدار بعدی هوآوی به هیچ وجه خوش‌دست نخواهد بود و افراد به سختی خواهند توانست با یک دست با آن کار کنند.

 

مواد سازنده بدنه هوآوی میت ۳۰ پرو ترکیبی از فلز و شیشه خواهد بود و در آن پردازنده کایرین ۹۹۰ که یک مودم ۵G در خودش دارد و خودِ هوآوی آن را ساخته است، به کار خواهد رفت. تکمیل کننده این امکانات جذاب، باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت است که می‌تواند دستگاه را برای مدتی طولانی (حداقل ۲ روز) روشن نگه دارد. در مورد شارژر نیز بگوییم که گفته می‌شود این گوشی از دو توان ۲۵ واتی  برای شارژر بیسیم و ۴۵ واتی برای شارژر سیمی پشتیبانی خواهد کرد و کاربران قادر خواهند بود از طریق پورت USB-C باتری آن را شارژ کنند. سایر پورت‌ها نیز عبارتند از دو میکروفون، یک اسپیکر و یک سنسور IR جهت تشخیص چهره. ضمن اینکه اثری از جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری هم نخواهد بود.

در پایان اشاره کنیم که مهم‌ترین نکته در مورد هوآوی میت ۳۰ پرو، نبود نسخه مجوزدار اندروید از گوگل است بنابراین هیچ خبری از نرم‌افزارهای گوگل مانند مپس، جیمیل، کروم و . . . نیست و امکان ندارد بتوانیم برنامه‌های مورد نیاز خود را از گوگل پلی استور دانلود کنیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید