ویدیویی غیررسمی از آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو منتشر شد - تکفارس 
ویدیویی غیررسمی از آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو منتشر شد - تکفارس 
ویدیویی غیررسمی از آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو منتشر شد - تکفارس 

ویدیویی غیررسمی از آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو منتشر شد

سید محمد معلمی
۴ شهریور ۱۳۹۸ - 15:00
ویدیویی غیررسمی از آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو منتشر شد - تکفارس 

انتظار می‌رود که آیفون‌های سال ۲۰۱۹ اپل در تاریخ ۱۰ سپتامبر (۱۹ شهریور ۱۳۹۸) رونمایی شوند ولی تا همین حالا که تقریباً بیش از ۱۰ روز تا معرفی آنها باقی مانده نیز اطلاعات خوبی در مورد این دستگاه‌ها داریم. بر اساس رندرها و تصاویری که تا کنون دیده‌ایم و ویدیویی که امروز منتشر شده، می‌توانیم تا حدودی تأیید کنیم که آیفون ۱۱ نمایشگری ۶٫۱ اینچی LCD خواهد داشت. آیفون ۱۱ پرو هم در دو مدل ۵٫۸ و ۶٫۵ اینچی تولید می‌شود که پنل‌های آنها AMOLED خواهد بود. هر سه این گوشی‌ها دارای ماژول مربع شکل برای دوربین عقب هستند که در سمت چپ قاب پشتی جای‌گیری می‌کنند. طبق اطلاعات و شایعاتی که در گذشته شنیده‌ایم، آیفون ۱۱ دو لنز اصلی و تله فوتو با قابلیت زوم ۲ برابری خواهد داشت. در سمت دیگر، آیفون ۱۱ پرو علاوه بر دو لنز نامبرده، از حسگر زاویه گسترده نیز بهره خواهند برد که میدان دید آن به ۱۲۰ درجه می‌رسد.

هفته قبل هم گزارشی در مورد آیفون‌های جدید اپل منتشر شد که عنوان می‌کرد کیفیت تصاویر گرفته شده توسط دوربین این گوشی‌ها با عکس‌های به ثبت رسیده با دوربین‌های سنتی برابری خواهد کرد. حالا به نظر می‌رسد اپل سخت در تلاش است تا کیفیت تصاویر گرفته شده در حالت تاریک و شب را افزایش دهد. به علاوه، شایعاتی به گوش رسید که امکان دارد ابزاری در اختیار کاربران قرار گیرد که به دارندگان آیفون‌های ۲۰۱۹ این اجازه را می‌دهد تا در لحظه، عکس‌ها را ویرایش کنند.

 

ماکت‌هایی که شما در این ویدیو می‌بینید، توسط شای میزراهی (Shai Mizrahi) و ران آونی (Ran Avni) از سایت techradar و بر اساس جدیدترین شایعاتی که به گوش رسیده‌اند، تولید شده‌اند. چیزی که در این کلیپ تقریباً ۹۰ ثانیه‌ای نمی‌بینیم، قلم مینی اپل است که احتمالاً یا همزمان با آیفون ۱۱ پرو عرضه خواهد شد و یا به عنوان یک لوازم جانبی به فروش خواهد رسید. ضمناً، رندر یک قاب تولید شده توسط Olixar هم برای این دستگاه‌ها مشاهده می‌شود هرچند نمی‌توانیم این کمپانی را منبع چندان موثقی بدانیم.

هر سه آیفون سال ۲۰۱۹ اپل از پردازنده A13 Bionic که با فرآیند ۷ نانومتری تولید شده بهره خواهند برد و ظرفیت باتری آنها نسبت به مدل‌های سال‌های قبل بین ۵ تا ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت. کمپانی مالک iOS تصمیم گرفته تا منبع باتری محصولات جدیدش را بیشتر کند تا ویژگی شارژ بیسیم یا معکوس را در آنها قرار دهد. این قابلیت باعث خواهد شد تا کاربران بتوانند با قاب پشتی آیفون‌ها، اپل واچ‌ها، ایرپادها و یا آیفون‌های دارای این ویژگی را شارژ کنند. تکنولوژی شارژ معکوس از باتری آیفون مبدأ بهره می‌برد تا باتری دستگاه مقصد را پر کند به همین دلیل شایعه شده که اپل می‌خواهد در آیفون ۱۱ پرو ۶٫۵ اینچی، از منبع نیروی ۴۰۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت بهره ببرد تا قدرتمندترین باتری موجود در یک آیفون به نام این گوشی ثبت شود.

در مورد باتری‌ها نیز بد نیست بگوییم که اپل قصد دارد در آیفون‌های سال ۲۰۱۹ هم همچنان از پورت Lightning استفاده کند و در گوشی‌های سال ۲۰۲۰ درگاه USB-C را قرار دهد. دارندگان این دستگاه‌ها همچنین می‌توانند گوشی‌های خود را با شارژر سریع ۱۸ واتی که همراه با آنها به فروش می‌رسد، شارژ کنند. ضمن اینکه کابل تبدیل USB-C به Lightning در جعبه این دستگاه‌ها حضور خواهد داشت. پیش از این، اپل به همراه آیفون‌ها شارژر ۵ واتی را در اختیار مشتریان قرار می‌داد و آنها مجبور بودند شارژر سریع ۱۸ واتی را با قیمت ۲۹ دلار از اپل استور خریداری کنند.

ویدیویی غیررسمی از آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو منتشر شد - تکفارس 

در بخش دیگری از این گزارش آمده که کمپانی تولیدکننده موفق شده ویژگی ضد آب بودن محصولاتش را بهبود بخشد. در حال حاضر، آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس مکس از تأییدیه IP68 بهره می‌برند و این یعنی امکان زیر آب بردن ۳۰ دقیقه‌ای و ۱٫۵ متری آنها وجود دارد. آیفون XR هم از تأییدیه IP67 استفاده می‌کند که تقریباً در عمق ۱ متری و به مدت ۳۰ دقیقه زیر آب دوام خواهد آورد. اما در روزهای ابتدایی سال جاری میلادی، شایعاتی شنیدیم که کاربران قادر خواهند بود آیفون‌های ۲۰۱۹ را زیر آب برده و همان‌جا عکسبرداری کنند. چند هفته بعد از آن هم گزارشی توسط خودِ اپل منتشر شد که این تکنولوژی را نشان می‌داد.

در پایان اشاره کنیم که ابتدا در این ویدیو شاهد به نمایش درآمدن آیفون ۱۱ هستیم و در ادامه آیفون ۱۱ پرو ۵٫۸ اینچی را می‌بینیم. در ضمن، قاب‌هایی که در این ویدیو می‌بینید، از جنس فیبر کربن بوده و توسط Pitaka تولید شده‌اند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید