اطلاعات بیش‌تری در مورد آی‌فون‌های ۲۰۱۹ منتشر شد - تکفارس 
اطلاعات بیش‌تری در مورد آی‌فون‌های ۲۰۱۹ منتشر شد - تکفارس 
اطلاعات بیش‌تری در مورد آی‌فون‌های ۲۰۱۹ منتشر شد - تکفارس 

اطلاعات بیش‌تری در مورد آی‌فون‌های ۲۰۱۹ منتشر شد

علی اسکندری
۹ شهریور ۱۳۹۸ - 21:31
اطلاعات بیش‌تری در مورد آی‌فون‌های ۲۰۱۹ منتشر شد - تکفارس 

هر سال شرکت اپل از سری گوشی‌های جدید خود پرده برمی‌دارد. این موبایل‌های هوشمند همیشه در ماه سپتامبر (شهریورماه) معرفی می‌شوند و امسال نیز شاهد آی‌فون‌های تازه‌ای خواهیم بود. اما هنوز نام دقیق این مدل‌ها منتشر نشده و برای همین در خبر از این گوشی‌های هوشمند اپل با نام آی‌فون‌های ۲۰۱۹ یاد خواهیم کرد. همین حالا که در حال خواندن این خبر هستید، گفته می‌شود اپل دعوت‌نامه‌های مراسم معرفی این آی‌فون‌های جذاب را ارسال نموده که تاریخ دقیق آن دهم سپتامبر (۱۹ شهریورماه) است. اما سوال اصلی این‌جاست که این موبایل‌ها چه قابلیت‌هایی دارند و دقیقا چه زمانی به بازار عرضه می‌شوند؟ در زیر به سوالات پاسخ داده‌ایم.

منابع موثق حاکی از آن هستند که آی‌فون‌های ۲۰۱۹ حدودا ۱۰ روز بعد از معرفی رسمی به بازارهای آمریکا و جهان ورود پیدا می‌کنند. البته گفتنی‌ست شما می‌توانید از سیزدهم سپتامبر (یعنی ۲۲ شهریورماه) هر کدام‌یک از مدل‌های ۲۰۱۹ را از سایت اپل خریداری کنید و هفته بعد آن را تحویل بگیرید. این زمان‌بندی برای سال‌هاست که یکسان مانده و به احتمال زیاد امسال نیز تغییری نخواهد کرد. ما انتظار داریم مدلی که نام آن احتمالا آی‌فون ۱۱ خواهد بود با یک نمایشگر ۶.۱ اینچی به بازار معرفی گردد. این صفحه‌نمایش از تکنولوژی OLED بهره خواهد گرفت تا روشنایی بیش‌تری و مصرف پایینی از منابع سیستم داشته باشد. البته گمان می‌رود در کنار آی‌فون ۱۱ شاهد یک مدل پرو نیز باشیم که از نمایشگری بزرگ‌تر – برای مثال ۶.۵ اینچ – سود می‌جوید و به فن‌آوری OLED نیز مجهز شده است. البته تفاوت‌های مدل حرفه‌ای و عادی به همین‌جا ختم نمی‌شود. شایعات و اخبار نشان می‌دهند که برخی از نسخه‌های آی‌فون ۱۱ پرو از قلم اختصاصی اپل نیز استفاده می‌کنند. البته این قلم به بزرگی نمونه موجود در آی‌پدهای اپل نیست و نسخه کوچک‌تر آن است.

این در حالی‌ست که استیو جابز در زمان معرفی سامسونگ از گلکسی نوت، قابلیت قلم را به سخره گرفت و آن را ویژگی اضافی خواند. منتظر نسل پنجم شبکه تلفن همراه در آی‌فون‌های ۲۰۱۹ نباشید! این اولین جمله‌ای است که با دیدن مشخصات این گوشی‌های هوشمند گفته می‌شود. به‌نظر می‌رسد اپل می‌خواهد تکنولوژی نسل پنجم را در آی‌فون‌های ۲۰۲۰ قرار دهد. اما همین آی‌فون‌های ۲۰۱۹ نیز از فن‌آوری ۴٫۵G بهره می‌گیرند تا با سرعتت در حدود چندین مگابیت بر ثانیه فایل‌های مختلف را دانلود کنید. خبر بد دیگر این است که در آی‌فون‌های ۲۰۱۹ شاهد پورت یو‌ا‌س‌بی نوع C نخواهیم بود. به این ترتیب در صورت خرید یکی از این مدل‌ها نمی‌توانید از طیف گسترده‌ای از لپ‌تاپ استفاده کنید.

اطلاعات بیش‌تری در مورد آی‌فون‌های ۲۰۱۹ منتشر شد - تکفارس 

همیشه در آی‌فون‌های جدید اپل از پردازنده تازه‌ای نیز پرده برمی‌دارد. امسال نیز در آی‌فون‌های ۲۰۱۹ شاهد تراشه جدیدی هستیم که توسط TSMC – یک شرکت تولیدکننده پردازش‌گر تایوانی – طراحی و تولید شده است. این پردازنده اپل A13 Bionic نام دارد و از معماری ۷ نانومتری برخوردار است. این معماری باعث شده تا مصرف آی‌فون‌های ۲۰۱۹ تا حد چشم‌گیری کاهش یابد. با این همه مهم‌ترین تغییر تراشه یا عمر باتری نیست. بلکه چگونگی قرارگیری دوربین‌ها در این سری از آی‌فون‌هاست! جالب است بدانید اپل در این خانواده حس‌گرهای دوربین را در مربعی قرار خواهد داد. این مربع به‌طور همزمان هم از دوربین‌ها، فلاش LED و حس‌گرهای حرکتی مختلف میزبانی می‌کند. نسخه حرفه‌ای آی‌فون ۱۱ سه دوربین خواهد داشت که عکاسی پرتره و حرفه‌ای را ممکن می‌کنند. همچنین فلاش ال‌ا‌ی‌دی دو رنگ نیز در نظر گرفته شده تا در شب و فضاهای تاریک عکس‌هایی زیبا داشته باشید. در ضمن این دوربین‌ها این امکان را به شما می‌دهند تا ۲ برابر (بدون افت کیفیت تصویر) روی سوژه یا محیط مورد نظر بزرگ‌نمایی داشته باشید. یکی از این حس‌گرها از نوع Wide بوده و برای همین مناسب عکس‌برداری از مناظر و افق شهرها خواهد بود. با تمام این‌ها، به‌نظر می‌رسد هنوز نقص‌هایی در دوربین آی‌فون‌های ۲۰۱۹ حضور داشته باشد که با تست این گوشی برملا خواهد شد. اما به‌طور کل دوربین این گوشی‌ها عملکرد بهتری در تاریکی نسبت به نسل قبلی آی‌فون‌ها خواهد داشت.

دیگر قابلیت جدید آی‌فون‌های ۲۰۱۹، شارژ بی‌سیم است. به این ترتیب می‌توانید بدون مزاحمت سیم‌ها اقدام به پر کردن باتری موبایل خود کنید. البته برای استفاده از این‌ فن‌آوری باید یک پد شارژ بی‌سیم خریداری نمایید. به‌نظر می‌رسد امسال اپل به باتری اهمیت فراوانی می‌دهد. از آن‌جا که برای نسخه پرو گوشی خود یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری را تدارک دیده که با استفاده معمولی تا دو روز دوام می‌آورد. انتظار داریم در مدل معمولی شاهد یک باتری کوچک‌تر و در حدود ۳۵۰۰ میلی‌آمپری باشیم. از قلم نیفتد آی‌فون‌های ۲۰۱۹ مجهز به فن‌آوری شارژ سریع خواهند بود تا این باتری‌های غول‌پیکر در عرض چندین دقیقه کاملا شارژ شوند.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا آ‌ی‌فون‌های ۲۰۱۹ می‌توانند رقبای خود را مثل گلکسی نوت ۱۰ و هوآوی میت ۳۰ شکست دهند و فروش زیادی را تجربه کنند؟ آیا از گوشی‌های شرکت اپل استفاده می‌کنید؟‌ خوشحال خواهیم شد که نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید