ویژگی جدید اندروید به شما کمک می‌کند با اعتیاد خود به گوشی مبارزه کنید - تکفارس 
ویژگی جدید اندروید به شما کمک می‌کند با اعتیاد خود به گوشی مبارزه کنید - تکفارس 
ویژگی جدید اندروید به شما کمک می‌کند با اعتیاد خود به گوشی مبارزه کنید - تکفارس 

ویژگی جدید اندروید به شما کمک می‌کند با اعتیاد خود به گوشی مبارزه کنید

مهدی داوری
۴ شهریور ۱۳۹۸ - 16:00
ویژگی جدید اندروید به شما کمک می‌کند با اعتیاد خود به گوشی مبارزه کنید - تکفارس 

از اپلیکیشن‌ها در طول روز وقت زیادی از شما را می‌گیرند و نمی‌توانید آن‌ها را مدیریت کنید گوگل تصمیم گرفته که ویژگی جدیدی را به اندروید اضافه کند که با آن می‌توانید جلوی اعتیاد خود به اپلیکیشن‌های مختلف را بگیرید.

حالت تمرکز (Focus Mode) ویژگی جدیدی است که گوگل آن را در ماه می معرفی کرد. این حالت به شما اجازه می‌‌دهد تا اپلیکیشن‌هایی که باعث برهم خوردن تمرکز شما و حواس پرتی می‌شود مثل فیسبوک، یوتیوب و یا اینستاگرام را زمان‌بندی کنید تا مدت استفاده از آن‌ها را بتوانید مدیریت کنید و زمانی که نیاز به تمرکز کردن روی مسئله‌ای دارید این اپلیکیشن‌ها که عموما شبکه‌های اجتماعی هستند باعث برهم خوردن تمرکز شما نشوند.

حالت Focus Mode در واقع یک تایمر است که زمانی که نیاز به تمرکز حواس دارید با فعال کردن آن تایمر شروع به صفر شدن می‌کند و در این مدت شما از اپلیکیشن‌های حواس پرت کن دور خواهید بود و وقتی که تایمر به پایان رسید گوگل برنامه‌ها را دوباره برای شما در دسترس قرار می‌دهد.

Focus Mode به عنوان آخرین ویژگی جدیدی که گوگل برای اندروید تدارک دیده است سعی می‌کند موضوعی که امروزه به عنوان سلامت دیجیتال شناخته می‌شود را در نظر بگیرد. در راستای این تصمیمات گوگل شاهد اضافه شدن بخشی به نام Digital Wellbeing هستیم که با تغییر رنگ دادن صفحه نمایش گوشی هوشمند باعث می‌شود که نور آبی در هنگام شب چشم‌های کاربر را آزار ندهد و جلوی خواب او را نگیرد.

گوگل اعتقاد دارد که برنامه‌های تایمری مثل حالت Focus Mode به مردم کمک می‌کند تا استفاده بیش از اندازه از اپلیکیشن‌ها را کاهش دهند. شما می‌توانید انتخاب کنید که کدام اپلیکیشن دوست دارید که متوقف شود مثل فیسبوک یا اینستاگرام که اعلان‌هایشان باعث پرت شدن حواس کاربر می‌شود. البته شما می‌توانید اپلیکیشن‌هایی نظیر پیام‌رسان‌ها را فعال نگه دارید تا در مواقع ضروری بتوانید از آن‌ها استفاده کنید.

قابلیت Focus Mode در حال حاضر برای نسخه بتا اندروید ۱۰ در دسترس است، شما می‌توانید با بروزرسانی گوشی خود Focus Mode را به آن اضافه کنید و از آن استفاده کنید.

 

چگونه از حالت Focus Mode در اندروید استفاده کنیم

  1. بخش Digital Wellbeing را در تنظیمات گوشی باز کنید.
  2. در قسمت Dashboard گزینه Focus Mode را انتخاب کنید.
  3. تیک هر اپلیکیشنی که دوست دارید متوقف شود را بزنید. برای دسترسی به تمام اپلیکیشن‌ها میتوانید گزینه Show all apps را انتخاب کنید.
  4. روی گزینه Turn On Now کلیک کنید.
  5. برای شما اعلانی به نمایش در خواهد آمد که بیان می‌کند که برخی اپلیکیشن‌ها متوقف شده‌اند. اگر بخواهید وارد اپلیکیشن شوید برای شما پیغامی نمایش داده می‌شود که نشان از این دارد که شما در حالت Focus Mode هستید. شما می‌توانید به Settings رفته و تغییرات دلخواه را انجام دهید یا Ok کنید و از اپلیکیشن متوقف شده خارج شوید.
  6. وقتی که خواستید که گوشی به حالت اول برگردد می‌توانید به بخش تنظمیات Focus Mode بروید و روی گزینه Turn Off Now کلیک کنید.

 

استفاده از تنظیمات سریع Focus Mode

  1. اگر می‌خواهید که به سرعت به Focus Mode دسترسی داشته باشید می‌توانید منو Quick Settings را باز کنید.
  2. روی Focus Mode کلیک کنید تا برنامه‌هایی که پیش از این انتخاب کردید متوقف شوند.
  3. اگر می‌خواهید که در لیست برنامه‌ها تغییری ایجاد کنید می‌توانید به بخش Digital Wellbeing بروید.
  4. همین! شما حالا می‌توانید بدون نگرانی نسبت به اعلان‌های آزاردهنده کار خود را با تمرکز ادامه بدهید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید