صدرنشینی ادامه‌دار اپل در بازار ساعت‌های هوشمند - تکفارس 
صدرنشینی ادامه‌دار اپل در بازار ساعت‌های هوشمند - تکفارس 
صدرنشینی ادامه‌دار اپل در بازار ساعت‌های هوشمند - تکفارس 

صدرنشینی ادامه‌دار اپل در بازار ساعت‌های هوشمند

سید محمد معلمی
۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - 16:00
صدرنشینی ادامه‌دار اپل در بازار ساعت‌های هوشمند - تکفارس 

بازار فروش ساعت‌های هوشمند با رشد بی‌سابقه و سریعی روبه‌رو بوده و در این بین اپل همچنان به عنوان کمپانی پیش‌رو مطرح است.

تولیدکنندگان به طور کلی و در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ بیش از ۱۲ میلیون ساعت هوشمند به فروش رسانده‌اند که نشان‌دهنده افزایش ۴۴ درصدی نسبت به سه‌ماهه مشابه پارسال است. به نظر می‌رسد دلیل اصلی این سیر صعودی به خاطر استفاده از تکنولوژی‌های مربوط به فعالیت‌های ورزشی و سنسورهای مشابه باشد.

در این رده‌بندی، اپل با سهم ۴۶٫۴ درصدی از بازار و فروش ۵٫۷ میلیون دستگاه همچنان صدرنشین است تا باز هم نشان دهد در این زمینه ۲ درصد رشد کرده است.

نیل ماستون (Neil Mawston)، مدیر شرکت تحلیل کننده این آمار می‌گوید:

اپل واچ با اختلاف بسیار زیاد صدرنشین است و توانسته رقابت را از شرکت‌های قدرتمندی مانند فیت‌بیت (Fitbit) ببرد. با این حساب، کمپانی مالک iOS همچنان پیش‌رو بازار ساعت‌های هوشمند به شمار می‌رود

اپل تا کنون با بهره‌گیری از سنسورهای مربوط به سلامتی و بررسی‌کننده فعالیت‌های ورزشی توانسته اطلاعات بیشتری از وضعیت جسمانی کاربران محصولاتش را به آنها ارائه دهد. برای مثال، حسگر قدم‌شمار در آیفون‌ها و بررسی ضربان قلب در اپل واچ‌ها از جمله محبوب‌ترین سنسورها به حساب می‌آیند.

در مصاحبه‌ای که تیم کوک مدیرعامل اپل در ماه ژانویه داشت اعلام کرد:

من بر این باورم که اگر در زمینه ساعت‌های هوشمند سرمایه‌گذاری کنیم و به سمت آینده نگاه ویژه‌ای داشته باشیم و بعدها به گذشته نگاه کنیم و از خودمان بپرسیم بزرگ‌ترین خدمت اپل به بشریت چه بوده، پاسخ خواهیم داد ارتقای سلامتی

شرکت جای گرفته در رده دوم سامسونگ است که توانسته با فروش ۲ میلیون دستگاه رشد ۱۰٫۵ درصدی به ثبت رسانده و سهمش را به ۱۵٫۹ درصد برساند. در تعقیب این دو کمپانی قدرتمند تولیدکننده ساعت هوشمند، فیت‌بیت جای دارد که نسبت به سهم ۱۵٫۲ درصدی پیشین خود با سقوط روبه‌رو بوده و رکورد ۹٫۸ درصدی را به ثبت رسانده است.

ماستون می‌گوید:

فیت‌بیت نتوانسته آن‌طور که باید و شاید، در زمینه فروش ساعت‌های هوشمند بالارده با اپل رقابت کند ولی مدل Versa Lite این کمپانی به خوبی بازار ساعت‌های میان‌رده و معمولی را در اختیار خود درآورده است

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید