قابلیت جذاب آی‌فون‌های ۲۰۲۱ - تکفارس 
قابلیت جذاب آی‌فون‌های ۲۰۲۱ - تکفارس 
قابلیت جذاب آی‌فون‌های ۲۰۲۱ - تکفارس 

قابلیت جذاب آی‌فون‌های ۲۰۲۱

علی اسکندری
۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - 22:01
قابلیت جذاب آی‌فون‌های ۲۰۲۱ - تکفارس 

اگر بخواهیم بهترین شرکت‌های حوزه تکنولوژی را لیست کنیم، نباید از اپل غافل شویم. این شرکت برای سال‌هاست که در بخش فن‌آوری فعالیت می‌کند و تا حالا از محصولات بسیاری پرده برداشته است. این کالاها عمدتا در بازار گوشی‌های هوشمند قرار دارند. حتما تا کنون نام آی‌فون‌ها به گوش‌تان خورده است. این محصولات جذاب و البته گران‌قیمت هر ساله توسط اپل به بازار معرفی می‌شود و هر کدام آن‌ها از قابلیت‌های منحصر به فردی بهره می‌برد. به‌زودی این شرکت از پرچم‌داران جدید خود پرده برمی‌دارد و تمامی اخبار و شایعات حول‌محور آی‌فون‌های ۲۰۱۹ هستید. اما در این خبر می‌خواهیم به آی‌فون‌های ۲۰۲۱ بپردازیم. به‌نظر می‌رسد این گوشی‌ها از قابلیت‌های جذابی بهره‌مند باشند. در ادامه بیش‌تر در این رابطه توضیح داده‌ایم.

همان‌طور که با قاطعیت می‌گوییم که اپل یکی از بهترین شرکت‌های تکنولوژی است، اما باید بگوییم که این برند آمریکایی خالی از اشکال نیست. در حالی که بعضی از شرکت‌ها گوشی‌های هوشمند انعطاف‌پذیر و تقریبا بدون حاشیه معرفی می‌کنند، هنوز اپل در حال تولید موبایل‌های معمولی با نسبت نمایشگر به بدنه اندک است. البته بهبودهایی نیز انجام گرفته، با این حال هنوز از اپل از رقیبان خود یک پله پایین‌تر است. متاسفانه این موضوع در دیگر بخش‌ها نیز صدق می‌کند. همین سنسور اثر انگشت را در نظر داشته باشید. بسیاری از شرکت‌ها همین‌حالا نیز موبایل‌های هوشمندی به بازار عرضه می‌کنند که دارای حس‌گر اثر انگشت بر روی نمایشگر است.

در حقیقت اخبار نشان می‌دهند که از سال ۲۰۱۸ محصولاتی با چنین قابلیت جذابی به بازار عرضه می‌شدند. با این حال اپل قصد ندار به‌زودی از این ویژگی کارآمد در دستگاه‌های خود بهره ببرد. به‌نظر می‌رسد این شرکت ترجیح می‌دهد اول آزمایشاتی را بر روی این قابلیت انجام دهد و سپس آن را در گوشی‌های خود به‌کار بگیرد. در واقع به احتمال زیاد قابلیت حس‌گر اثر انگشت در زیر نمایشگر در آی‌فون‌های ۲۰۲۱ قرار خواهد گرفت. پیش از این‌ها گمان می‌رفت که این فن‌آوری در مدل‌های ۲۰۲۰ دیده شوند، اما شرکت اپل اعلام نموده که پیش‌بینی می‌کند که این قابلیت به‌زودی در دسترس کاربران قرار نمی‌گیرد و باید دو سال دیگر نیز صبر کنید. این خبری بدی برای تمامی طرفداران اپل شمرده می‌شود. چراکه همین حالا بیش‌تر پرچم‌داران و حتی گوشی‌های بالارده و برخی از میان‌رده‌های بازار مجهز به این قابلیت هستند. با این حال چرا این قابلیت تا این حد برای کاربران اهمیت دارد و چرا اپل عرضه آن را به تعویق می‌اندازد. این سوالاتی‌ است که در ادامه به آن‌ها پاسخ خواهیم داد.

قابلیت جذاب آی‌فون‌های ۲۰۲۱ - تکفارس 

در چندین سال گذشته قابلیتی به‌نام حس‌گر اثر انگشت وجود نداشت و تنها در یک‌سری دستگاه گران‌قیمت به‌چشم می‌خورد. اما با معرفی گوشی‌های آی‌فون با این قابلیت، بعد از مدت کمی دیگر شرکت‌ها نیز به‌سمت استفاده از این ویژگی روی آوردند. غول تکنولوژی آمریکایی ابتدا این قابلیت را با نام تاچ آی‌دی به بازار معرفی کرد. تا همین چند سال اخیر نیز این ویژگی در آی‌فون‌ها دیده می‌شد. اما ورود فیس آی‌دی به بازار، تاچ آی‌دی به حاشیه رانده شد و فراموش شد. در واقع بازگشایی گوشی هوشمند تنها با چهره بسیار لذت‌بخش‌تر و سریع‌تر از تاچ‌آی‌دی سابق است. اما با این همه، تاچ آی‌دی برای همیشه فراموش نشده است. این قابلیت در قامتی تازه و جذاب‌تر به بازار عرضه می‌شود تا راحت‌تر از همیشه قفل موبایل هوشمندتان را باز کنید. اما سوال این‌جاست چرا این قابلیت تا این حد مهم و محبوب است؟ پاسخ به این پرسش تنها یک کلمه است؛ سادگی. حتی در روش اسکن صورت نیز شما باید گوشی را روبه‌روی صورت خود بگیرید تا قفل آن باز شود. اما با کمک قابلیت حس‌گر اثر انگشت در زیر نمایشگر دیگر حتی نیازی به انجام این کار نیست. تنها کافی‌ست انگشت‌ مورد نظرتان را روی نمایشگر دستگاه قرار دهید تا قفل آن در کسری از ثانیه باز شود. به‌لطف ویژگی مذکور می‌توانید در وقت‌تان صرفه‌جویی کنید و سریع‌تر به محتوای گوشی‌تان دسترسی پیدا نمایید. اما اگر طرفداران موبایل‌های اپل و در عین حال این قابلیت هستید، در نتیجه باید تا سال ۲۰۲۱ صبر کنید.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا از آی‌فون‌ها استفاده می‌کنید؟ آیا قابلیت حس‌گر اثر انگشت در نمایشگرد کاربردی است؟ آیا اقدام به خرید آی‌فون‌های ۲۰۱۹ می‌کنید یا ترجیح می‌دهید صبر کنید تا آی‌فون‌های ۲۰۲۰ یا ۲۰۲۱ معرفی شوند؟ خوشحال خواهیم شد که نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید