کلید امنیتی گوگل به چهار کشور دیگر رسید - تکفارس 
کلید امنیتی گوگل به چهار کشور دیگر رسید - تکفارس 
کلید امنیتی گوگل به چهار کشور دیگر رسید - تکفارس 

کلید امنیتی گوگل به چهار کشور دیگر رسید

سید محمد معلمی
۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - 20:00
کلید امنیتی گوگل به چهار کشور دیگر رسید - تکفارس 

یک سال پس از عرضه اختصاصی کلید امنیتی گوگل موسوم به تایتان (Titan) در ایالات متحده، حالا مردم کشورهای کانادا، انگلیس، ژاپن و فرانسه هم می‌توانند از فروشگاه‌های اینترنتی آن را خریداری کنند. این تکنولوژی جدید گوگل بیشتر به درد کسانی می‌خورد که می‌خواهند از اطلاعات شخصی و بسیار حساس خود مراقبت بیشتری به عمل آورند.

تایتان بدین صورت کار می‌کند که وقتی افراد می‌خواهند وارد حساب کاربری خود در یک نرم‌افزار یا سایت شوند، باید از دستگاهی که آن را در عکس می‌بینید، رمزی یک بار مصرف درخواست و آن را وارد کنند تا هویت‌شان برای دسترسی تأیید شود. این کلید نسبت به پسوردهای معمولی بسیار امن‌تر بوده و می‌توانیم آن را از طریق بلوتوث، USB و یا NFC به دستگاهی که می‌خواهیم، وصل نماییم.

این کلید که ابتدا با هدف استفاده داخلی در ادارات متعلق به گوگل تولید شد، حالا یکسالی می‌شود که مسئول حفاظت از داده‌های کارمندان کمپانی مالک اندروید است. ضمن اینکه تقریباً از ماه ژولای، سایر کاربران نیز توانسته‌اند از این روش بهره‌مند گردند.

اما چه دلایلی باعث شد تا مدت زمان عرضه این کلید امنیتی به سایر کشورها این‌قدر طول بکشد؟ یکی از سخنگویان گوگل در این رابطه اظهار داشت که باید بررسی می‌کردند دیگر کشورها با چه کیفیتی می‌توانند تایتان را به دست متقاضیان برسانند. البته این شرکت در مورد تعداد دستگاه‌های فروخته شده و عملکرد آنها در آمریکا سخنی به زبان نیاورده است.

در پایان اشاره کنیم که تایتان در ایالات متحده با قیمت ۵۰ دلار فروخته می‌شود بنابراین احتمال دارد در کانادا ۶۵ دلار آمریکایی، در ژاپن ۶۰۰۰ ین، در فرانسه ۵۵ یورو و در انگلیس ۵۰ پوند به فروش برسد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید