درخواست اپل از ترامپ برای کاهش تعرفه‌ها - تکفارس 
درخواست اپل از ترامپ برای کاهش تعرفه‌ها - تکفارس 
درخواست اپل از ترامپ برای کاهش تعرفه‌ها - تکفارس 

درخواست اپل از ترامپ برای کاهش تعرفه‌ها

علی اسکندری
۳ مرداد ۱۳۹۸ - 14:30
درخواست اپل از ترامپ برای کاهش تعرفه‌ها - تکفارس 

اپل در چندین سال اخیر به یکی از بهترین شرکت‌های سازنده گجت‌های هوشمند تولید شده است و محصولات جذابی را به بازار عرضه می‌کند. مدل‌های این شرکت عمدتا با قیمت بالایی به بازارهای جهانی وارد می‌شوند و نظر هر کسی را به‌سمت خود جلب می‌کنند. این شرکت در زمینه تولید کامپیوترهای شخصی و لپ‌تاپ‌ها نیز فعالیت گسترده‌ای دارد و دستگاه‌هایی حرفه‌ای و قدرت‌مند در این زمینه معرفی می‌نماید. این مدل‌ها مخصوصا برای طراحان، برنامه‌نویسان و دیگر افراد متخصص تولید می‌شوند و طرفداران بسیاری در دنیا دارند. اما به‌نظر می‌رسد قیمت این کامپیوترها مخصوصا نسخه مک پرو افزایش یابد. در ادامه بیش‌تر در مورد این موضوع توضیح داده‌ایم.

دولت‌ها همیشه در حال رقابت با یکدیگر هستند. امروزه چیزی بیش‌تر از اقتصاد برای دولت‌ها اهمیت ندارد و برای ارتقای اقتصاد خود دست به هر کاری می‌زنند. یکی از همین دولت‌ها، آمریکا است. این کشور تعرفه‌های سنگینی را بر روی کالاهای خارجی مخصوصا چینی اعمال نموده است تا اقتصاد خود را شکوفا کند. در واقعیت هم این اتفاق افتاده است. امروزه اقتصاد این کشور بیش‌تر از هر سال دیگری شکوفا شده و هر ماه هزاران و حتی صدها هزار شغل اضافه می‌شود. بیش‌تر شرکت‌های بزرگ دنیا در این کشور قرار گرفته‌اند. در واقع تمامی برندهای باارزش دنیا در کشور آمریکا شعبه‌ای دارند و استارتاپ‌های زیادی در این کشور فعالیت می‌کنند.

همین موجب شده تا اقتصاد آمریکا بزرگ‌تر و قدرت‌مندتر از همیشه شود. اپل نیز یکی از همین شرکت‌های بزرگ و باارزش است که کار خود را در ایالات متحده آمریکا شروع کرد و حالا به یک برند ۱ تریلیون دلاری تبدیل شده است. اما این تعرفه‌ها تنها به شرکت‌های چینی ضربه نزده‌اند. در حال حاضر به‌دلیل نیروی کار ارزان شرکت‌های زیادی محصولات خود را چین، ویتنام و دیگر شرکت‌ها تولید می‌کنند و همین باعث شده تا حد زیادی قیمت محصولات خود را پایین نگه دارند. اما موضوع دیگر صدق نمی‌کند. با افزایش تعرفه‌های کالاهای چینی، دیگر رسما شرکت‌ها نمی‌توانند محصولات خود را در چین تولید کنند و در غیر این صورت قیمت محصولات‌شان سر به فلک می‌کشد. اپل نیز جزو شرکت‌هایی محسوب می‌شود که به‌طور کل یا بخشی از کالاهای خود را در کشور چین تولید می‌نماید. همین باعث شده تا دچار مشکل شود. اما این چنین وضعی ادامه خواهد داشت؟

درخواست اپل از ترامپ برای کاهش تعرفه‌ها - تکفارس 

اخبار حاکی از آن هستند که به‌تازگی اپل از دولت آمریکا درخواست نموده که تعرفه‌های خود در برخی از قسمت‌ها حذف کند. همان‌طور که پیش‌تر گفتیم این شرکت در بخش‌های بسیاری فعالیت دارد و یکی از همین قسمت‌ها، کامپیوترهای شخصی و همه‌کاره است. در حقیقت سری کامپیوترهای این شرکت محبوبیت زیادی در پیش افراد متخصص دارند. از آن‌جا که برخی از نرم‌افزارهای تخصصی در زمینه طراحی، برنامه‌نویسی و دیگر بخش‌ها تنها در کامپیوترها و لپ‌تاپ‌های این شرکت یافت می‌شوند. به‌عبارتی دیگر کامپیوترهای اپل نقش حیاتی در شغل برخی از افراد ایفا می‌کنند. با اعمال تعرفه‌های متعدد بر روی قطعات و کالای چینی، طبیعتا قیمت این محصولات نیز افزایش می‌یابد و به این ترتیب شاید برخی از افراد قادر به خریدن آ‌ن‌ها نباشند. از این رو اپل درخواست نموده تا در برخی از بخش‌ها تعرفه‌ها حذف شود یا به‌طور چشم‌گیری کاهش یابد. این قسمت‌های خاص مربوط به دستگاه جدید این شرکت به‌نام مک پرو مربوط می‌شوند که در بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها دیده می‌شود. به‌طور مثال بخش‌هایی از قطعات سخت‌افزاری این دستگاه در چین تولید می‌شود و با اعمال تعرفه‌ها، وقتی این قطعات به خاک ایالات متحده می‌رسند، قیمت زیادی دارد. در آخر تمام این‌ها به کاربران و مشتریان ضرر خواهد زد. چراکه آن‌ها دیگر به این محصولات و اکوسیستم آن‌ها عادت کرده‌اند و به هر قیمتی آن‌ها را تهیه می‌کنند. شاید همین موضوع موجب کاهش یا حذف تعرفه‌ها شود. اما تاحالا خبری از دولت آمریکا در این مورد منتشر نشده و به‌نظر می‌رسد ترامپ قصد حذف برخی از تعرفه‌ها را ندارد. شاید اپل باید فشار بیش‌تری را وارد کند تا این خواسته عملی شود. در هر صورت باید منتظر باشیم و صبر کنیم تا ببینیم کاخ سفید در این مورد چه تصمیمی می‌گیرد. شاید در روزهای بعدی دولت آمریکا موضع خود را در زمینه تعرفه‌ها اعلام نماید.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا در صورت افزایش قیمت مک پرو بازهم کاربران زیادی این مدل را خریداری می‌کنند؟ آیا تاحالا از این دستگاه‌ها استفاده کرده‌اید؟ خوشحال خواهیم شد که نظر و تجربیات‌تان را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید