احتمال عرضه‌ی SiriOS در سال آینده - تکفارس 
احتمال عرضه‌ی SiriOS در سال آینده - تکفارس 
احتمال عرضه‌ی SiriOS در سال آینده - تکفارس 

احتمال عرضه‌ی SiriOS در سال آینده

مسلم رفیعی
۲ مرداد ۱۳۹۸ - 18:00
احتمال عرضه‌ی SiriOS در سال آینده - تکفارس 

اپل تا سال گذشته، macOS را برای لپ‌تاپ و دسکتاپ‌ها، iOS را برای موبایل و تبلت‌ها، watchOS را برای ساعت‌های هوشمند و tvOS را برای تلویزیون‌های هوشمند خود معرفی کرده بود. امسال نیز تبلت‌های این شرکت، سیستم‌عامل اختصاصی خود را به نام iPadOS دریافت کردند. اما ظاهراً این شرکت قصد ندارد که مفهوم سیستم‌عامل را فقط به دستگاه‌های فیزیکی محدود کند. بله، امکان عرضه‌ی یک سیستم‌عامل جدید برای دستیار صوتی این شرکت یعنی سیری (Siri) وجود دارد.

SiriOS در آخرین گزارش Voice Tech Report شرکت Mangrove Capital Partners، مورد اشاره قرار گرفته است. این گزارش جزئیاتی را درباره‌ی استفاده‌ی رو به رشد از دستیارهای صوتی منتشر کرد و پیش‌بینی‌های جالبی را نیز در رابطه با SiriOS انجام داده است. طبق این گزارش، احتمال دارد که اپل، SiriOS را در جریان کنفرانس خود در مراسم WWDC 2020  معرفی کند تا بدین شیوه دخالت اکوسیستم سیری را در دستگاه‌های گوناگون افزایش دهد.

اکنون مشکل است که بخواهیم در مورد توانایی‌های SiriOS و چگونگی قدرتمندتر شدن آن بحث کنیم اما حداقل می‌توانیم بگوییم که با این اقدام، توسعه‌دهندگان بیشتر می‌توانند با سیری کار کنند و بدین ترتیب می‌توانیم شاهد حضور سیری در دستگاه‌های بیشتری باشیم.در حال حاضر، توسعه‌دهندگان می‌توانند از دستیار صوتی آمازون که الکسا (Alexa) نام دارد، استفاده کنند و با این اوصاف، سیری تبدیل به رقیبی جدی برای الکسا خواهد شد. با توسعه‌ی سیری می‌توانیم شاهد عملکرد یکپارچه‌‌ی این دستیار صوتی در  دستگاه‌های شرکت اپل باشیم.

اپل کارنامه‌ی چندان موفقی در زمینه‌ی ساخت یک اکوسیستم صوتی ندارد. با در نظر گرفتن پروژه‌ی «Knowledge Navigator» خواهیم دید که اکنون، اپل دارای استراتژی منسجم‌تری نسبت به سال ۱۹۷۸ است. انتظار داریم که کوپرتینویی‌ها، SiriOS را در جریان مراسم WWDC 2020 به توسعه‌دهندگان معرفی کنند تا آن‌ها نیز نوآوری‌های بیشتری را به آن بیافزایند و استفاده از آن را نیز گسترش دهند.

در پایین به چند مورد دیگر از پیش‌بینی‌های این گزارش اشاره می‌کنیم:

  • در ۵ الی ۱۰ سال آینده، صفحه کلیدها به علت اقبال زیاد کاربران به تکنولوژی‌های صوتی از بین خواهند رفت.
  • صوت (Voice) در آینده یک دسته‌بندی جدید را در میان محصولات به خود اختصاص می‌دهد.
  • اقتصاد صوت تا سال ۲۰۲۵ ارزشی بالغ بر یک‌ تریلیون دلار خواهد داشت که این رقم از اقتصاد اپلیکیشن‌های موبایلی نیز فراتر خواهد رفت.
  • استفاده از دستیاران صوتی، منجر به تغییری شگرف در روش‌های خرید کردن می‌شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید