شاخ درآوردن جوانان به دلیل استفاده از گوشی هوشمند - تکفارس 
شاخ درآوردن جوانان به دلیل استفاده از گوشی هوشمند - تکفارس 
شاخ درآوردن جوانان به دلیل استفاده از گوشی هوشمند - تکفارس 

شاخ درآوردن جوانان به دلیل استفاده از گوشی هوشمند

پوریا اسدی
۴ تیر ۱۳۹۸ - 22:00
شاخ درآوردن جوانان به دلیل استفاده از گوشی هوشمند - تکفارس 

کاربران مدتهاست از درد گردن ناشی  از استفاده‌ی طولانی مدت گوشی‌های هوشمند شکایت می‌کنند،اما اکنون شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه جوانان به علت استفاده از گوشی،  در حال شاخ درآوردن هستند.

واشنگتن پست گزارش داد که محققان دانشگاه Sunshine Coast در کوئینزلند استرالیا اخیرا استخوان‌هایی را در گردن جوانان مشاهده کرده‌اند که به نظر می‌رسد مثل یک شاخ از جمجمه بیرون زده است. محققان رشد این استخوان را مرتبط با استفاده از گوشی‌های هوشمند سایر دستگاه‌های همراه می‌دانند.

در این تحقیق ۲۱۸ آزمایش اشعه ایکس جوانان ۱۸ تا ۳۰ ساله مورد بررسی واقع گردید که نشان‌دهنده‌ی ۴۱ درصد رشد استخوانی در ناحیه‌ی مورد نظر بودند. بر طبق این مطالعه، مردان رشد استخوانی بیشتری نسبت به زنان داشتند. محققان می‌گویند که این میزان رشد نشان می‌دهد که مدت زمان زیادی طول کشیده تا این استخوان رشد نموده و به احتمال زیاد این رشد از دوران کودکی آغاز شده است، در همین حال ممکن است که استفاده از گوشی‌های هوشمند به طور کامل با رشد این استخوان ارتباط نداشته باشد.

در حال حاضر به اثبات رسیده که استفاده از گوشی‌های هوشمند و کامپیوتر می‌تواند باعث درد در ناحیه مچ و تاندون دست شود. همچنین در ناحیه گردن منجر به خم شدن و ایجاد منحنی رو به جلو خواهد شد، همچنین این فشار باعث ایجاد آسیب در ستون فقرات شما می‌شود. حتی چشمان ما به دلیل نور آبی که از دستگاه‌های همراه ساطع می‌شود باید بیشتر از حد معمول فعالیت داشته باشد.

در حالی که این نوع از مشکلات بدلیل سوء استفاده از دستگاه‌های همراه به امری عادی تبدیل شده اما رشد شاخ‌های واقعی در گردن جالب توجه است، این یکی از اولین مواردی بوده که تکنولوژی به معنای واقعی کلمه بدن ما را تغییر داده است.

وقتی صحبت از دستگاه‌های هوشمند به میان می‌آید ما می‌توانیم به شکل بهتری عمل کنیم. در طول روز، استراحت‌های مکرر برای چشم، گردن و دستتان، می‌تواند مفید باشد. همچنین می‌توان از ترک اعتیاد دیجیتال استفاده نمود که به  معنای عدم استفاده از دستگاه‌های هوشمند به منظور بهبود شرایط جسمی‌ و روانی است.

شما لازم نیست که به طور کامل سیستم‌های خود را به کنار بگذارید، اما قبل از اینکه بدن شما بدلیل تکنولوژی تغییر کند بهتر است  که زمان استفاده از دستگاه‌های خود را بررسی کنید.

ارک سایرس، استادیار بیومکانیک در Sunshine Coast به واشنگتن پست گفت:

راه حل لزوما به معنای فریب دادن فناوری نیست. دشواری‌هایی در این راه وجود دارد اما آنچه ما نیاز داریم مکانیسم‌های مقابله‌کننده است که نشان دهنده نقش مهم فناوری در زندگی ما است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید