سومین گوشی اندروید وان موتورولا، وان ویژن نام خواهد گرفت - تکفارس 
سومین گوشی اندروید وان موتورولا، وان ویژن نام خواهد گرفت - تکفارس 
سومین گوشی اندروید وان موتورولا، وان ویژن نام خواهد گرفت - تکفارس 

سومین گوشی اندروید وان موتورولا، وان ویژن نام خواهد گرفت

عباد رمضانزاده
۳ فروردین ۱۳۹۸ - 19:00
سومین گوشی اندروید وان موتورولا، وان ویژن نام خواهد گرفت - تکفارس 

به نظر می‌رسد کمپانی موتورولا، که در سال ۲۰۱۸ گوشی‌های هوشمند  One و  One Power را ارائه کرده بود، حالا برای ارائه یک گوشی اندروید وان دیگر برنامه دارد. روز گذشته XDA-Developers گزارش کرد که این کمپانی در حال کار بر روی سومین گوشی هوشمند اندروید وان خود است و قصد دارد که آن را موتورولا وان ویژن  (Motorola One Vision) نام‌گذاری کند.

برخلاف موتورولا وان و موتورولا وان پاور ، گوشی هوشمند جدید موتورولا وان ویژن، مجهز به پردازنده‌های Snapdragon کوالکوم نخواهد بود و بر اساس گزارش، این‌بار موتورولا طی یک همکاری با سامسونگ از Exynos 9610 در دستگاه خود استفاده می‌کند. از نظر نرم‌افزاری اما موتورولا وان ویژن راه پیشینیان خود را ادامه داده و توسط یک نسخه نزدیک به اندورید استوک، تحت برنامه اندروید وان کمپانی، اجرا می‌شود. البته این دستگاه‌ از نظر دوربین نسبت به موتورولا وان و موتورولا وان پاور پیشرفت‌هایی را ارائه می‌کند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

ویژگی‌ها و مشخصات موتورولا وان ویژن

پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی

به طور معمول کمپانی‌های کمی از چیپ‌های Exynos در گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کنند. از بین دستگاه‌های موتورولا اما وان ویژن و یک گوشی هوشمند دیگر که اسم رمز آن “Troika” عنوان شده است، اولین گوشی‌های هوشمند کمپانی خواهند بود که به چیپ‌های Exynos مجهز می‌شوند. هردو این دستگاه‌ها از Exynos 961، یک چیپ ساخته شده برای پلتفرم موبایل بر اساس تکنولوژی ۱۰ نانومتری FinFET سامسونگ، قدرت خواهند گرفت. چیپ Exynos 9610 دارای چهار سی‌پی‌یو ARM Cortex-A73  با فرکانس  ۲٫۳GHz و چهار سی‌پی‌یو ARM Cortex-A53  با فرکانس ۱٫۶GHz بوده و از پردازنده گرافیکی ARM Mali-G72 بهره می‌برد.

RAM، حافظه داخلی و باتری

وان ویژن بسته به مدل‌های متفاوتی که در بازارهای مختلف ارائه می‌شود، با ۳ یا ۴ گیگابایت حافظه RAM و ۳۲، ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظ داخلی عرضه می‌شود. البته هنوز در مورد اینکه چه مقداری از حافظه RAM با چه مقداری از حافظه داخلی در یک مدل از موتورولا وان ویژن  تعبیه می‌شود اطلاعات دقیقی وجود ندارد. این دستگاه یک باتری ۳۵۰۰ میلی آمپری خواهد داشت که نسبت به باتری‌های به کار رفته در دستگاه‌های موتورولا وان یعنی موتو G7، موتو G7 پلی و موتو G7 پلاس بزرگتر به حساب می‌آید اما از باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری به کار رفته در موتورولا وان پاور و موتو G7 پاور کوچکتر است.

دوربین

 موتورولا وان ویژن در حالت پیش‌فرض در رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل عکس می‌گیرد اما دوربین پشتی دستگاه یک دوربین دوگانه با لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی لقب گرفته است. همانند Redmi Note 7، موتورولا وان ویژن به منظور کاهش نویز، محدوده داینامیکی و جزئیات در هر پیکسل بهتر، به آرایه فیلتر رنگ چهارتایی (QCFA) مجهز است. یک سخنگو سامسونگ تأیید کرد که Exynos 9610 توانایی پردازش تصویر چند فریمی بدون پست افکت را تا ۱۰۸ مگاپیکسل در ۸ فریم بر ثانیه دارد. این یعنی حدود ۴۸ مگاپیکسل در ۱۸ فریم بر ثانیه که از حدنصاب عمومی لازم برای ثبت تصویر با زمان تأخیر شاتر صفر (ZSL)، یعنی ۳۰ فریم بر ثانیه، کم‌تر است. بنابراین می‌توان پیش‌بینی کرد که موتورولا وان ویژن، توانایی لازم برای ثبت سریع تصاویر ۴۸ مگاپیکسلی را نداشته باشد.

اسم رمز دستگاه جدید “Robusta2” است که آن را به دستگاه‌های قبل خود یعنی “RobustaS”  و  “RobustaNote” که هرکدام به ترتیب اسم رمز موتورولا وان و وان پاور بودند مرتبط می‌سازد. اما از آن جایی که این دو دستگاه در چین به ترتیب با نام‌های موتو P30 و موتو P30 Note ارائه شدند، این‌طور انتظار می‌رود که موتورولا وان ویژن با نام موتورولا P40 در این کشور عرضه شود.

موتورولا همچنین در حال کار بر روی دو ویژگی دوربین جدید برای وان ویژن است اما هنوز مشخص نیست که این دو ویژگی در آینده از طریق به‌روزرسانی‌های Moto Camera برای سایر دستگاه‌ها نیز ارائه می‌شوند یا خیر. هنوز اطلاعات کاملی درباره ویژگی‌های موردنظر که “Video 3D HDR” و “Long Exposure” نام دارند در دسترس نیست اما به نظر می‌رسد Long Exposure ویژگی‌ای باشد که در محیط‌های کم نور به کاربران برای ثبت تصاویر بهتر کمک می‌کند.

نمایشگر

علاوه بر این، رندرهایی در گذشته از موتورولا P40 (نسخه چینی موتورولا وان ویژن)، نشان دهنده نمایشگر ۶٫۲ اینچی و ابعاد کلی ۱۶۰٫۱ x 71.2 x 8.7mm برای این دستگاه بودند.  اگر این اطلاعات درست باشند، موتورولا P40 یا وان ویژن، تنها ۲ میلی‌متر از Samsung Galaxy S10+ کوتاه‌تر خواهد بود.

اما نکته جالب دیگر درباره‌ی موتورولا P40 نمایشگر پانچ شده آن است. این دستگاه همانند Samsung Galaxy S10 یک سوراخ در نمایشگر خود دارد اما با الگوبرداری از Honor View 20، در سمت چپ خود از این سوراخ میزبانی می‌کند. سوراخ پانچ شده موتورولا وان ویژن ۱۷۴×۱۶۷ پیکسل از نمایشگر FHD+ دستگاه را می‌پوشاند. همچنین، هنوز مشخص نشده است که این دستگاه پنل OLED دارد یا LCD.

نرم‌افزار، زمان ارائه و قیمت

از آن جایی که موتورولا وان ویژن بخشی از برنامه اندروید وان کمپانی است، موتورولا متعهد می‌شود که ۳ سال پچ‌های به روز رسانی امنیتی ماهیانه و ۲ سال به‌روز‌رسانی پلتفرم اندروید را برای این دستگاه ارائه کند. موتورولا وان ویژن با اندروید ۹ پای عرضه خواهد شد و این بدان معناست که قرار است در آینده به روز‌رسانی‌های اندروید Q و اندروید R را دریافت کند. علاوه بر Moto Camera، وان ویژن دارای اپلیکیشن صوتی Dolby ، ادیتور عکس موتورولا، Moto Actions، Moto Display و اپلیکیشن فیس آنلاک موتورولا خواهد بود. این گوشی هوشمند از ابتدا عرضه خود از Google ARCore  و  Digital Wellbeing پشتیبانی خواهد کرد.

موتورولا وان ویژن تقریبا در همه بازار‌های بین‌المللی به فروش خواهد رسید اما هنوز اطلاعات کاملی درباره تاریخ ارائه و قیمت آن در دسترس نیست.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید