قابلیت‌های جدید در راه  افزوده شدن به پخش زنده‌ توییتر - تکفارس 
قابلیت‌های جدید در راه  افزوده شدن به پخش زنده‌ توییتر - تکفارس 
قابلیت‌های جدید در راه  افزوده شدن به پخش زنده‌ توییتر - تکفارس 

قابلیت‌های جدید در راه افزوده شدن به پخش زنده‌ توییتر

امیر مریخ
۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - 14:00
قابلیت‌های جدید در راه  افزوده شدن به پخش زنده‌ توییتر - تکفارس 

توییتر امروز یک ویژگی جدید به برنامه Periscope live stream  را به شبکه‌ی اجتماعی خود اضافه کرد که گفته می‌شود که این ویژگی جدید یک یکی از بسیار مواردی بوده است که کاربران برای دریافت آن سال‌ها انتظار کشیده‌اند. در ادامه‌ی خبر با تکفارس همراه باشید.

این قابلیت موجب می‌شود تا کاربران در حین پخش زنده بتوانند دوستان خود را به عنوان مهمان دعوت کنند. این ویژگی جدید با این هدف طراحی شده است تا استریمرها بتوانند مخاطبان خود را به پخش زده‌ی خود وارد کرده و به این صورت به واسطه‌ی برنامه Periscope صدای شخص مورد نظر در طی پخش زنده‌ برای باقی افراد پخش می‌شود. توییتر می‌گوید شما  در حین اینکه میزبان یک پخش زنده هستید، قابلیت آن را دارید تا حداکثر سه مهمان را وارد استریم خود کنید. و این امکان هم برایتان فراهم شده است تا در صورتی که یکی از افراد از پخش زنده خارج شود، فرد دیگری بتواند جای او را بگیرد.

این ویژگی یکی دیگر از بسیار تلاش‌های توییتر است تا بتواند شبکه‌ی اجتماعی خود را به فضایی تبدیل کند تا در نهایت موجب جذب مخاطبان پخش زنده‌ شود، مخاطبینی که در حال حاضر در شبکه‌های اجتماعی محبوب‌تر در این زمینه از جمله شبکه‌های  Twitch و YouTube streamers قرار دارند. پس از ماه دسامبر سال ۲۰۱۷، در زمانی که توییتر توانایی پخش زنده از طریق اپلیکیشن داخلی خود با نام Periscope را به کاربران ارائه کرد، این شبکه‌ی اجتماعی توانست تا وارد محدوده‌ای از تجربه‌های یک شبکه‌ی اجتماعی شود که تا به حال به آن دست نیافته بود. با این حال پریسکوپ نتوانست آن طور‌ که باید خود را نشان دهد و  دلیل عمده‌ی این مشکل آن بود که شرکت‌های تبلیغاتی همانند پایگاه‌های خبری، نماد‌های سرگرمی و اغلب‌ کاربران معمولی، ترجیح می‌دانند تا در زمینه‌ی استریم از دیگر شبکه‌های محبوب‌تر وشناخته شده‌تر و با جامعه‌ی مخاطبین بیشتری استفاده کنند. پس از آن نیز، تعدادی از شرکت‌های دیگر، از جمله فیس بوک و اینستاگرام سعی کردند تا در این فضا در حوزه‌ی پخش زنده به رقابت ملحق شوند و همه‌ی این‌ها کار را برای پخش زنده‌ی توییتر سخت‌تر کرد.

اما توییتر با همه‌ی این احوالات، با تمرکز بیشتری بر روی اهداف خبری، تلاش کرده است تا راه خود را به پادکست و مصاحبه‌های تبلیغاتی باز کند  در حال حاضر، با اضافه کردن پخش زنده‌ی صوتی به Periscope در ماه سپتامبر ۲۰۱۸، این شبکه‌ی اجتماعی به هدف خود نزدیک‌تر شده است. همچنان این مسئله به طور کامل واضح نشده است که آیا این افزونه‌ی ناگهانی موجب هیچ پیشرفتی در مخاطبان این شبکه‌ی اجتماعی خواهد شد یا خیر، با وجود این عدم قطعیت، ویژگی دعوت مخاطبان به پخش زنده به نظر ویژگی است که باید خیلی زود‌تر از این به اپلیکیشن Priscope افزوده می‌شد تا به این ترتیب کاربرانی که تمایل دارند بتوانند به ارتباط نزدیک تری با دنبال کنندگانشان دست یابند. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید