این زانوی رباتیک، افراد قطع عضو را در عرض چند دقیقه به حرکت در‌می‌آورد - تکفارس 
این زانوی رباتیک، افراد قطع عضو را در عرض چند دقیقه به حرکت در‌می‌آورد - تکفارس 
این زانوی رباتیک، افراد قطع عضو را در عرض چند دقیقه به حرکت در‌می‌آورد - تکفارس 

این زانوی رباتیک، افراد قطع عضو را در عرض چند دقیقه به حرکت در‌می‌آورد

امیر مریخ
۹ بهمن ۱۳۹۷ - 18:00
این زانوی رباتیک، افراد قطع عضو را در عرض چند دقیقه به حرکت در‌می‌آورد - تکفارس 

مدتی است که اندام‌های رباتیک به کمک افراد قطع عضو آمده‌اند، اما هم اکنون این اندام جدید، حتی بیش از پیش کارایی خود را اثبات کرده است. در ادامه‌ی خبر با تکفارس همراه باشید.

افراد قطع عضوی که اندام‌های رباتیک را برای حرکت‌ کردن و دیگر کارهای خود، دریافت می‌کنند معمولا نمی‌توانند از آن‌ها در گام اول به درستی استفاده کنند و به این ترتیب زمان نسبی طول خواهد کشید تا یک فرد قطع عضو از اندام رباتیک مورد نظر خود همانند یک عضو واقعی استفاده کند. به طور معمول، یک فرد قطع عضو نیاز به ساعت‌های متوالی تمرین دارد تا بتواند دیگر اعضای بدنش را با توجه به حرکات اندام رباتیکی جدید هماهنگ کند.و گاهی اوقات حتی ممکن است لازم باشد برای تنظیم مجدد این اندام نیاز به تغییر برخی موارد باشد.

با این حال، به زودی، افراد قطع عضو ممکن است برای حرکت کردن با استفاده از اندام‌های جدید تنها نیاز به یک دستورالعمل ساده و فشرده   داشته باشند و به محض قرار دادن عضو مورد نظر بر روی بدنشان، آماده‌ی حرکت باشند. محققان یک سیستم هوش مصنوعی جدید را تولید کرده‌اند که می‌تواند زانو رباتیک را تنظیم کند، و این به مصرف کننده اجازه می‌دهد تا راه رفتن در سطح زمین صاف را بتواند در عرض ۱۰ دقیقه یاد گرفته و انجام دهد. این هوش مصنوعی با استفاده از یک الگوریتم آزمون و خطا برای تشخیص الگوها و داده‌های دریافت شده از سنسورها، موفق به انجام چنین کاری شده است. این سیستم در گام اول محدودیت‌های ایمنی اولیه را تعیین کرده و سپس الگوهای حرکت پایدار را تعیین می‌کند و در نهایت موجب یک راه رفتن روان برای فرد قطع عضو می‌شود.

این دستاورد به دلیل محدودیت‌های جسمی که در افراد قطع عضو وجود دارد نمی‌تواند با سرعت بیشتری تنظیم و شخصی سازی شود، چرا که در هوش مصنوعی‌های معمولی برنامه می‌تواند هر زمان طولانی را برای یادگیری در یک زمینه صرف کنند، اما وقتی بحث به افراد قطع عضو کشیده می‌شود، این افراد نمی‌توانند بیش از ۱۵ تا نهایت ۲۰ دقیقه را صرف آموزش اندام‌های رباتیک خود کنند و پس از این زمان مجبورند بین هر دوره‌ی آموزشی مدت قابل توجهی را به استراحت بپردازند. شما همچنین نمی‌توانید این اندام‌ها را در معرض خطر قرار دهید، به عنوان مثال سقوط از یک ارتفاع خاص می‌تواند اطلاعات زیادی را به هوش مصنوعی منتقل کند اما در عوض آسیب زیادی را هم به سخت افزار این سیستم وارد خواهد کرد، علاوه بر اینکه انجام چنین کاری برای خود مصرف کننده‌ی اندام رباتیک نیز خوشایند نخواهد بود.

در حال حاضر این اندام رباتیک در حال بهبود سازی است ولی همچنان تا مصرف به صورت عمومی فاصله‌ی زیادی دارد. در میان چالش‌هایی که برای استفاده‌ی انبوه این اندام وجود دارد، دانشمندان نیاز به دریافت تاییدیه‌‌های مختلفی هستند، چرا که این اندام رباتیک همچنان برای حرکت در مناطق شیبدار و یا پله‌ها و زمین‌های ناهموار دچار چالش است و تاییدیه مناسبی را دریافت نکرده است. بنابراین با احوالات موجود همچنین افراد قطع عضوی که این اندام رباتیک را تجربه کرده‌اند ابراز داشته‌اند که اندام مورد نظر در حال حاضر برای تامین انرژی مورد نیاز خود به سیم و جریان الکتریسته نیاز دارد، با این حال برای استفاده‌ی انبوه نیاز به آن است که نسخه‌ی بی سیم این اندارم نیز تولید شود. در این صورت افرادی که از آن استفاده می‌کنند، مجبور نخواهند بود تا برای اتصال و دریافت مهارت کافی در استفاده، بارها و بارها به کلینیک‌های تخصصی مراجعه کنند. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید