اقدام سامسونگ در قبال افزایش مالیات‌ها - تکفارس 
اقدام سامسونگ در قبال افزایش مالیات‌ها - تکفارس 
اقدام سامسونگ در قبال افزایش مالیات‌ها - تکفارس 

اقدام سامسونگ در قبال افزایش مالیات‌ها

امیر محمد مریخی
۳ بهمن ۱۳۹۷ - 08:00
اقدام سامسونگ در قبال افزایش مالیات‌ها - تکفارس 

اگر دولت هند چاره ای نیندیشد احتمالا سامسونگ تولید پرچم داران خود مثل S9  و نوت ۹ را در این کشور متوقف خواهد کرد.

مشکل بخاطر برنامه تولیدی هند به نام PMP است. این برنامه به منظور افزایش تولید ملی محصولات تهیه شده است که قرار است از ماه مارچ سال ۲۰۲۰ اجرایی شود. اما دولت هند قصد دارد کمی روند را سرعت بخشد و قرار است این طرح از ماه فوریه امسال یعنی یک ماه دیگر اجرایی شود. این بدان معناست که قطعات وارداتی از جمله قطعات سامسونگ مشمول مالیاتی ده درصدی خواهند شد.

یکی از قطعاتی که سامسونگ در حال حاضر قادر به تولید در هند نیست و مجبور است آن را وارد کند صفحه نمایشگر است، با توجه به اینکه صفحه نمایشگر حدود ۲۵ الی ۳۰ درصد هزینه یک گوشی را تشکیل می‌دهد در صورت اجرایی شدن این برنامه دیگر تولید محصولات ساسونگ در هند به صرفه نخواهد بود.

نماینده شرکت سامسونگ هند با نامه‌ای به دولت آن اینگونه بیان می‌کند که:

“اگر دولت هند این برنامه را اجرا کند سامسونگ به اجبار باید تولید گوشی‌های پایین و میان رده خود را کاهش و تولید گوشی‌های پرچم دار خود را متوقف کند.”

هر چند که در حال حاضر سامسونگ در حال تاسیس شرکتی جهت تولید صفحه نمایش‌های AMOLED  در هند است اما این شرکت تا آپریل سال ۲۰۲۰ برپا نخواهد شد.

جالب است بدانید که سسامسونگ در سه ماهه پایانی سال گذشته تولید تلویزیون‌های خود را به علت اعمال مالیات پنج درصدی دولت هند کاهش داده بود. بنابراین بعید نیست که دولت هند نظر خود را درمورد مالیات‌ها تغییر دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید