اطلاعات شخصی صدها سیاست مدار آلمانی افشاء شد - تکفارس 
اطلاعات شخصی صدها سیاست مدار آلمانی افشاء شد - تکفارس 
اطلاعات شخصی صدها سیاست مدار آلمانی افشاء شد - تکفارس 

اطلاعات شخصی صدها سیاست مدار آلمانی افشاء شد

امیر مریخ
۱۸ دی ۱۳۹۷ - 13:00
اطلاعات شخصی صدها سیاست مدار آلمانی افشاء شد - تکفارس 

فرد ناشناخته‌ای اطلاعات کارت‌های اعتباری، مکالمات سیاسی خصوصی، ارتباطات محرمانه و دیگر اطلاعات شخصی سیاست مداران آلمانی به همراه اطلاعات شخصی خوانندگان و دیگر چهره‌های شناخته شده‌ رسانه‌ای را منتشر کرده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در ادامه‌ی خبر با تکفارس همراه باشید.

اطلاعات مورد بحث، شامل سؤال‌های مربوط به ایمیل، مکاتبات خصوصی، رمزهای عبور، شماره تلفن‌ها، ایمیل‌های کاری و عکس‌های شخصی در میان سایر اطلاعات می‌باشد. این درز اطلاعاتی شامل حال افرادی از جمله اطلاعات محرمانه‌ی دفتر آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و دیگر افراد فعال در سایر احزاب سیاسی پارلمان آلمان شده است، با این حال این درز اطلاعاتی شامل حال حزب جایگزین راستگرای آلمان نشده و اطلاعات شخصی این گروه از سیاست مداران آلمانی در امن و امان است.

جولین روپک (Julian Röpcke)، تحلیلگر سیاسی نشریه‌ی Bild در طی پیغامی در توییتر می‌گوید:

مقیاس حمله بی سابقه است!
شماره‌های تلفن، آدرس‌ها، مکالمات خانوادگی خصوصی، تصاویر خانودگی در ایام تعطیلات، صورتحساب‌ها، ارتباطات بین سیاستمداران، ایمیل‌های کاری و غیره منتشر شده است. در اغلب موارد مقصر اصلی، نرافزار Outlook بود که مورد هک واقع شده است ولی در برخی از موارد پای هک حساب‌های کاربری فیسبوک و توییتر نیز در میان است. #BTleaks

شبکه‌ی خبری آلمان، RBB برای اولین بار این خبر را در صبح روز گذشته گزارش داد. براساس گزارش آسوشیتد پرس، مجموعه ای از فایل‌ها در حساب توییتری ،که به تازگی به حالت تعلیق درآمده است، قرار داده شده است. این حساب کاربری ،که در توییتر با نام کاربری @_۰rbit شناخته می‌شود، تا قبل از زمانی که به حالت تعلیق درآید، در حدود  ۱۷،۰۰۰ فالور داشت. آرن شونبوم (Arne Schönbohm)، رئیس آژانس امنیت سایبری آلمان، ابراز داشت که این درز اطلاعاتی شامل جزئیات و اطلاعات خصوصی نزدیک به ۱۰۰۰ نفر بود و همچنین به این واقعیت تاکید داشت که یک حزب سیاسی در پارلمان آلمان تحت تاثیر این حمله قرار نگرفته است، اگر چه که او نام این حزب را در این مصاحبه به زبان نیاورد.

این اطلاعات در یک دوره‌ی زمانی معین و برنامه ریزی شده در طول ماه دسامبر منتشر شد. با توجه به گزارش خبرگزاری BBC، از نیمه اول ماه جاری، این حساب توییتری شروع به انتشار اطلاعاتی در مورد رپرها و مجری‌های پر طرفدار تلویزیونی کرد. بعد از نیمه‌ی اول ماه، با آخرین آمار اطلاعات درز پیدا کرده در تاریخ ۲۸ دسامبر، درز اطلاعاتی متمرکز شده بر روی سیاستمداران آلمانی آغاز شد. با این حال، در طی برخی گزارش‌ها، از جمله گزارش خبرگزاری BBC، ذکر شده است که مقامات سیاسی از این درز اطلاعاتی تا پایان ماه دسامبر نامطلع بوده‌اند. Schönbohm به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که آژانس او ​​در مورد این درز اطلاعاتی فردی را در ماه دسامبر شناسایی کرده بود، اما تا پایان ماه دسامبر این اطلاعات به طور «گسترده» در سطح اینترنت منتشر نشده بود.

مارتینا فیتز (Martina Feitz)، سخنگوی دفتر مرکل، می‌گوید:

در نگاه اول به نظر می‌رسد در آنچه که تا به حال منتشر شده است، اطلاعات حساسیت برانگیزی وجود نداشته باشد، از جمله در مورد اطلاعاتی که از صدراعظم به بیرون درز پیدا کرده است.

Feitz همچنین برخلاف گفته‌های Schönbohm به خبرگزاری Bild این نکته را ابراز داشت که  اطلاعات درز پیدا کرده ممکن است در همه‌ی موارد شامل حقایق نبوده و گاها حاوی  برخی اطلاعات دروغین نیز باشند. همچنین او گفت که صحت برخی از جزئیات افشاء شده مورد تایید واقع شده است. فیتز گفت:

دولت آلمان این حادثه را بسیار جدی گرفته است.

در میان جزئیات دیگر، گزارش شده است که موارد موجود در این درز اطلاعات شخصی، نسخه‌های کپی نامه‌هایی که به مرکل ارسال یا توسط او برای دیگران فرستاده شده است، موجود می‌باشد. همچنین مکالمات خانوادگی خصوصی رابرت هبک (Robert Habeck)  رهبر حزب سبز آلمان نیز در این اطلاعات وجود دارد. علاوه بر این موارد، اطلاعات حساب‌های مالی عضو حزب سوسیال دموکرات آقای فلورین پاست (Florian Post)، شامل این دسته از اطلاعات درز کرده می‌باشند. هر چند که آقای پاست ابراز داشته است که او در کشفیات و بررسی‌های خود حداقل به یک مورد پیغام جعلی و تقلبی برخورده است. وزیر عدالت آلمان خانم کاتارینا برلی (Katarina Barley)، این حمله را یک اتفاق غیر قابل چشم پوشی توصیف کرده و طی پیغامی گفت:

افرادی که مسبب این درز اطلاعاتی بوده‌اند تنها قصد صدمه‌ به اعتماد ملی و تخریب وجه‌ی نهادها و دموکراسی ما را داشته‌اند.

دولت آلمان در سال های اخیر چندین حمله سایبری را متحمل شده است و پیش از این مورد، مسئولان آلمان معمولا هکرهای تحت حمایت دولت روسیه را متهم اصلی و مسببان آن می‌دانستند. در سال گذشته هانس جورج ماسن (Hans-Georg Maassen)، مدیر آژانس اطلاعات داخلی آلمان، روسیه را متهم به تلاش برای جمع آوری اطلاعات به منظور نفوذ در کمپین‌های سیاسی این کشور کرد و این حملات را به عنوان دنباله‌ای در امتداد هک کمیته ملی دموکرات در طی انتخابات سال ۲۰۱۶ امریکا، نسبت می‌داد.

دفتر فدرال امنیت ملی آلمان، در طی بیانیه‌ای که به تازگی آن را منتشر کرده است، ابراز داشت، هیچ شواهدی در دست نیست که موفقیت یک حمله سایبری در شبکه‌های دولتی را بتواند اثبات کند. به گفته The Guardian، وزیر داخله‌ی آلمان، هورست سیهوفر (Horst Seehofer) می‌گوید:

پس از  تجزیه و تحلیل اولیه، اکثر شواهد موجود بر این واقعیت تاکید می‌کنند که این جذب یا سرقت اطلاعاتی به دلیل استفاده‌ی نادرست از درگاه‌های ابری ورود به سرویس‌های اینترنتی از جمله حساب‌های ایمیل و دیگر شبکه‌های اجتماعی، به وقوع پیوسته است.

او همچنین در ادامه تایید کرده است که به دنبال درز اطلاعاتی اخیر در حال حاضر هیچ صدمه‌ای به سیستم مجلس و یا دولت وارد نشده است.

اما برای این درز اطلاعاتی اخیر، Schönbohm ابراز داشت که کارآگاهان هنوز به دنبال مجری اصلی این پروژه می‌گردند و مسبب اصلی آن‌ همچنان نامعلوم است. همچنین مشخص نیست که آیا حادثه‌ی اخیر یک حمله کاملا خارجی بوده است یا یک درز اطلاعاتی از عوامل فعال در داخل آژانس. گاردین گزارش می‌دهد که سخنگوی وزارت داخله هر دو امکان را رد نکرده است و احتمال هر دو مورد را می‌دهد.

یک سخنگوی توییتر به خبرگزاری Gizmodo گفت که این شرکت پس از آگاهی از محتوی توییت این کاربر، علیه حساب @_۰rbit اقدامات لازم را انجام داده است. وی در این مصاحبه گفت:

ارسال اطلاعات شخصی افراد بدون اجازه صریح از آن‌ها، نقض مستقیم قوانین توییتر است. ما همچنین به تازگی قوانین خود را به روز رسانی کرده و برای ممنوعیت باز نشر هرگونه اطلاعات هک شده که حاوی اطلاعات خصوصی، اسرار تجاری و یا اطلاعاتی که می‌توانند جان افراد را به خطر بیاندازند، محدودیت‌هایی را در نظر گرفته‌ایم.

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید