معرفی سه نمایشگر توسط سامسونگ پیش از همایش CES - تکفارس 
معرفی سه نمایشگر توسط سامسونگ پیش از همایش CES - تکفارس 
معرفی سه نمایشگر توسط سامسونگ پیش از همایش CES - تکفارس 

معرفی سه نمایشگر توسط سامسونگ پیش از همایش CES

سید محمد معلمی
۱۵ دی ۱۳۹۷ - 22:00
معرفی سه نمایشگر توسط سامسونگ پیش از همایش CES - تکفارس 

رویداد CES سال ۲۰۱۹ از هفته آینده برگزار خواهد شد و کمپانی‌های مختلف در حال تدارک دیدن برنامه‌های خود جهت معرفی محصولاتشان هستند. امروز اما، سامسونگ از سه مانیتور جدید رونمایی کرد که هدف از تولید آنها رقابت با صفحه نمایش‌های معرفی شده توسط ال‌جی در ماه گذشته می‌باشد.

جذاب‌ترین این مانیتورها، نمایشگر Space است که ظاهر کوچکی دارد تا هم جای کم‌تری بگیرد و هم به خاطر انعطاف کم، به کاربر احساس رضایتمندی اعطا نماید. این صفحه نمایش را می‌توان روی میز گذاشت و توسط یک پایه آن را ایستاده قرار داد بنابراین امکان اتصال آن به دیوار نیز وجود دارد. به علاوه، مانیتور Space از قابلیت Zero Height Adjustable Stand بهره می‌برد که به افراد اجازه خواهد داد تا نمایشگر را به خود نزدیک نموده و یا حتی آن را روی سطح میز قرار دهند.

معرفی سه نمایشگر توسط سامسونگ پیش از همایش CES - تکفارس 

سامسونگ دو نمونه از صفحه نمایش Space را معرفی کرده که مدل ۲۷ اینچی آن از پنل QHD و مدل ۳۱٫۵ اینچی آن از پنل دارای رزولوشن ۴K بهره می‌برد. به غیر از پایه زیبایی که در نمایشگر Space وجود دارد، نکته به خصوص دیگری در مورد رزولوشن HDR یا فوق عریض آن قابل عرض نمی باشد. هم‌اکنون امکان پیش سفارش نمونه ۲۷ اینچی با قیمت ۳۹۹ دلار از آمازون فراهم است در حالی که نسخه ۳۱٫۵ اینچی چیزی حدود ۵۰۰ دلار ارزش دارد هرچند دستگاه دوم را باید از تاریخ ۱۱ ژانویه سفارش دهیم.

صفحه نمایش سوم معرفی شده، مدل گیمینگ CRG9 QLED نام دارد که از نسبت بدنه به تصویر ۳۲:۹ و بدنه فوق عریض و برآمده استفاده می‌کند. رزولوشن آن Quad HD یا ۱۴۴۰*۵۱۲۰ است و از HDR10 پشتیبانی می‌نماید. ضمن اینکه روشنایی آن به ۱۰۰۰ واحد می‌رسد. با توجه به اینکه هدف از تولید این نمایشگر، افراد گیمر می‌باشد، امکانات ویژه‌ای در آن به کار رفته است که از آن جمله می‌توان به نرخ بازسازی ۱۲۰ هرتز، مدت زمان پاسخگویی ۴ دقیقه‌ای و پشتیبانی از تکنولوژی FreeSync 2 شرکت AMD اشاره کرد.

CRG9 QLED از حالت PiP (تصویر در تصویر) که سبب می‌شود یک ویدیو در دو نمایشگر به صورت همزمان پخش شود، پشتیبانی می‌کند. در این صفحه نمایش یک پورت HDMI، دو پورت DisplayPorts، یک درگاه USB 3.0 و یک جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری کار گذاشته شده است.

در پایان اشاره کنیم که گفته می‌شود یک نمونه دیگر در حال تولید شدن است و UR59C نام دارد که رزولوشن و اندازه آن به ترتیب ۴K و ۳۲ اینچی است. این نکته را نیز اضافه کنیم که نسبت بدنه به تصویر UR59C حدود ۱۶:۹ بوده و دارای نرخ کنتراست ۲۵۰۰:۱ می‌باشد. ضمن اینکه این نمایشگر دارای خمیدگی با شعاع ۱۵۰۰R است؛ بر این اساس سامسونگ ادعا می‌کند که هنگام نمایش محتوا از فرورفتگی بیشتر بهره‌مند خواهد بود.

ضخامت این دستگاه حدود ۶٫۷ میلی‌متر می‌باشد و حاشیه‌های اطراف و بالای آن بسیار ناچیز است. پایه فلزی آن به خاطر افزوده شدن نیروی مغناطیسی و اتصال کابل‌ها بسیار منحصربفرد و جنس پشت آن نیز از جنس پارچه می‌باشد.

لازم به ذکر است که همه این نمایشگرها هفته آینده در همایش CES 2019 قابل مشاهده خواهند بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.