تغییر ظاهر سونی Xperia XZ4 برای رقابت با هوآوی P30 Pro - تکفارس 
تغییر ظاهر سونی Xperia XZ4 برای رقابت با هوآوی P30 Pro - تکفارس 
تغییر ظاهر سونی Xperia XZ4 برای رقابت با هوآوی P30 Pro - تکفارس 

تغییر ظاهر سونی Xperia XZ4 برای رقابت با هوآوی P30 Pro

سید محمد معلمی
۲۹ آذر ۱۳۹۷ - 21:00
تغییر ظاهر سونی Xperia XZ4 برای رقابت با هوآوی P30 Pro - تکفارس 

پیش از این تصاویری از پرچمدار آتی سونی یعنی Xperia XZ4 را منتشر کردیم ولی حالا به نظر می‌رسد این کمپانی ژاپنی می‌خواهد ظاهر محصولش را تغییر دهد تا با هوآوی رقابت کند.

بر اساس جدیدترین اخبار دریافت شده از تولیدکنندگان ژاپنی، Xperia XZ4 دارای نسبت بدنه به تصویر بسیار باریک ۲۱:۹ خواهد بود. ضمن اینکه گفته می‌شود که قرار است از این دستگاه در اوایل سال آتی میلادی رونمایی گردد تا خود را به عنوان رقیب جدی برای هوآوی P30 Pro و گلکسی اس ۱۰ سامسونگ مطرح کند.

تا کنون، طراحی گوشی‌های سونی این‌گونه بوده که از نسبت بدنه به تصویر استاندارد ۱۶:۹ بهره می‌بردند تا دیگر نیازی به کناره‌های مشکی رنگ و مزاحم بالا و پایین، هنگام پخش ویدیو در حالت افقی نباشد. این ظاهر احتمالاً شما را یاد طراحی صفحه نمایش‌های ۲:۱ و QHD+ می‌اندازد که در گوشی‌های معرفی شده اکسپریا در اوایل سال ۲۰۱۸ وجود داشت.

اما حالا و به خاطر انتشار تصویری از محافظ صفحه نمایش جدیدی که به Xperia XZ4 مربوط است، می‌توانیم به راحتی متوجه میزان نسبت بدنه به تصویر این گوشی شویم.

ظاهر باریک و بلند این نمایشگر می‌تواند کنایه‌ای باشد به تولیدکنندگانی که سعی کرده‌اند از صفحه نمایش‌های بزرگ و فبلت مانند در محصولاتشان استفاده کنند بنابراین با چنین طراحی، آن دسته از افرادی که می‌خواهند با یک دست تایپ نمایند و به راحتی عرض گوشی را در دست بگیرند، قطعاً از آن استقبال خواهند کرد.

وقتی پرچمدار آتی کمپانی ژاپنی را در حالت افقی قرار می‌دهید، این دستگاه فیلم‌ها را با نسبت بدنه به تصویر ۲۱:۹ پخش خواهد کرد. به علاوه، در حالت پرتره نیز متن بیشتری به نمایش درخواهد آمد که با این حساب دیگر نیازی نخواهد بود تا انگشتان خود را برای خواندن متون، به کناره‌ها بکشید.

Ice Universe در حساب کاربری توییتری خود نوشت:

اگر سونی چنین طراحی در محصول آتی خود به کار گیرد، آیا شما به آن علاقه‌مند خواهید شد؟ فایده نمایشگر دارای نسبت بدنه به تصویر ۲۱:۹ آن است که محتوای بیشتری مشاهده خواهد شد و فیلم‌های ۲۱:۹ را بهتر پخش خواهد کرد.

تغییر ظاهر سونی Xperia XZ4 برای رقابت با هوآوی P30 Pro - تکفارس 

این اکانت معروف، با انتشار تصویری سعی کرده تا نشان دهد که چنین صفحه نمایشی چه‌قدر می‌تواند برای افراد کاربردی باشد.

در کنار چنین نسبت بدنه به تصویر فوق‌العاده‌ای، سونی سعی کرده که حاشیه‌های اطراف نمایشگر را کاهش دهد تا همزمان با طراحی تمام صفحه، اسکنر اثر انگشت نیز راحت‌تر توسط سنسور مربوط بررسی شود.

هم‌چون همیشه، باید این نکته را نیز اضافه کنیم که به خاطر اینکه هنوز زمان زیادی تا عرضه Xperia XZ4 باقی مانده، چنین شایعه‌ای را با قطعیت قبول کنیم ولی به هر حال، اگر این صفحه نمایش در پرچمدار آتی کمپانی ژاپنی مشاهده شد، مطمئناً می‌توانیم آن را به خوبی از میان دیگر رقبا شناسایی کنیم هرچند مشخص نیست آیا کاربران یک گوشی را به خاطر صفحه نمایش بلند آن انتخاب می‌کنند یا خیر.

شما فکر می‌کنید سونی با طراحی این‌چنینی می‌تواند دوباره به بازار گوشی‌های هوشمند بازگردد؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید